Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:02:35 GMT

ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده باعث کاهش کودکان کار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۸۹۹۹۲۸/ساخت_شهرک_بازتوانی_زنان_آسیب_دیده_باعث_کاهش_کودکان_کار_می_شود

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران گفت: با اجرای طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب به‌طور قطع ما رشد کودکان کار را هم در آینده کاهش می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، ثریا شارقی در جلسه بررسی کارشناسی طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب که با حضور تعدادی از اعضای شورای زنان فرهیخته استان تهران، صاحبنظران حوزه آسیب‌های اجتماعی و معماری و اداره کل سازمان بهزیستی استان تهران در استانداری تهران برگزار شد، گفت: زیرساخت‌های موجود یک حلقه مفقوده‌ای دارند ولی این طرح می‌تواند سیکل معیوب را کامل کند و یک الگوی مطلوب را برای ساماندهی زنان آسیب‌دیده ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تهران افزود: اکثریت قاطع کارشناسان طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب بر ضرورت اجرای طرح تاکید داشتند. براساس مصوبه‌ کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده در اسفندماه ۹۵ با دستور حسین هاشمی - استاندارتهران- قرار شد طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب مورد بررسی دقیق قرار گیرد. بر اساس دیدگاه کارشناسان، پیوست‌های قانونی که ممکن است درروند اجرای پروژه ما را با مشکل روبه‌رو کند باید بررسی شوند و نوع مخاطبان طرح به صورت دقیق مشخص شود چون به طور قطع این مکان متقاضیان زیادی را مانند زنان آزاد شده از زندان، زنان مطلقه بی‌پناه و یا زنان و دختران طرد شده از خانواده و ... را در برمی‌گیرد و با توجه به اینکه فضای فیزیکی و معماری که مورد نظر این طرح است یک فضای انگیزشی و مطلوبی خواهد بود، باید مخاطبان به‌طور دقیق مشخص شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: مسوولیت کلی این پروژه به شهرداری داده می‌شود ولی سایر دستگاه‌های مرتبط مثل فنی و حرفه‌ای ،علوم پزشکی، ستاد مبارزه با موادمخدر، بهزیستی، کمیته امداد، مرکز مراقبت‌های پس از خروج از زندان و... در این طرح مشارکت دارند البته می‌توان بخش قابل توجهی از آن را به سمن‌ها و خیرین واگذار کرد.

مدیرکل امور بانوان خانواده استانداری تهران افزود: هدف طرح ساخت شهرک بازتوانی زنان آسیب دیده یا در معرض آسیب، حفظ کرامت، استقلال و توانمندسازی زنان آسیب‌دیده است و همین‌طور ایجاد یک فضای انگیزشی که موجب افزایش امید به زندگی زنان آسیب‌دیده می‌شود علاوه بر آن در این طرح فضای آموزشی و آسایشی برای فرزندان زنان آسیب‌دیده در نظر گرفته می‌شود و آرامش دو سویه را هم برای آنان و هم برای فرزندانشان به دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش اداره کل امور بانوان استانداری تهران، شارقی در پایان اظهارکرد: دبیر کارگروه تخصصی زنان و خانواده و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران از هم کارشناسان این حوزه کمک مشورتی می‌طلبد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۹۹۹۲۸/ساخت_شهرک_بازتوانی_زنان_آسیب_دیده_باعث_کاهش_کودکان_کار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: