Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@21:27:21 GMT

راه‌اندازی کمپین «جلیقه قرمز‌ها» برای اعتراض در تونس

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۰۰۳۷/راه_اندازی_کمپین_جلیقه_قرمز_ها_برای_اعتراض_در_تونس

راه‌اندازی کمپین «جلیقه قرمز‌ها» برای اعتراض در تونس

به گزارش جهان نيوز، جنبش جوانان تونس با انتشار بیانیه‌‌ای در شبکه‌های اجتماعی به طور رسمی راه‌اندازی کمپین «جلیقه قرمزها» به شیوه «جلیقه زردها» در فرانسه را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که راه‌اندازی این کمپین در واکنش به شیوع فساد، تورم، بیکاری، سوء مدیریت و استمرار سیاست‌ هدفمند فقیرسازی در کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز، در بیانیه مذکور آمده است که ما جوانان تونسی امروز رسما راه‌اندازی کمپین جلیقه قرمزها را با هدف نجات تونس در پرتو نبودن دیدگاه مشخص محافل سیاسی کشور و عمیق شدن شکاف بین دولت و ملت، اعلام می‌کنیم.

در بیانیه مذکور تأکید شده است که جنبش «جلیقه قرمز‌ها» استمرار مبارزات ملت تونس است.

اسم جلیقه‌ قرمزها برگرفته از جلیقه زردها در فرانسه است. افراد معترضی که جلیقه زرد بر تن کرده‌اند و اعتراضات اقتصادی در فرانسه را که از یک سال پیش آغاز شده، از چهار هفته گذشته به اوج خود رسانده‌اند. 

اعتراضات در فرانسه تحت عنوان «جلیقه ‌زردها» چهار هفته است که ادامه یافته اما با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی بنزین، کمابیش ادامه دارد.

تاکنون چهار نفر در حوادث مرتبط با اعتراضات چهارهفته گذشته فرانسه جان باخته‌اند.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۰۰۳۷/راه_اندازی_کمپین_جلیقه_قرمز_ها_برای_اعتراض_در_تونس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: