Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@18:11:07 GMT

برگزاری افتتاحیه مرحله مقدماتی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان خراسان رضوی در منطقه احمدآباد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۱۲۶۶/برگزاری_افتتاحیه_مرحله_مقدماتی_سی_وپنجمین_دوره_مسابقات_قرآن_دانش_آموزان_خراسان_رضوی_در_منطقه_احمدآباد

برگزاری افتتاحیه مرحله مقدماتی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان خراسان رضوی در منطقه احمدآباد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افتتاحیه سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی مرحله مقدماتی در گروه سه، به میزبانی آموزش و پرورش منطقه احمدآباد و در زائرسرای جوادالائمه(ع) شامگاه 30 فروردین‌ماه برگزار شد.
در آغاز مراسم علیرضا بنا، دانش‌آموز منتخب برنامه اسراء شبکه قرآن به تلاوت آیات وحی پرداخت و در ادامه علی أحسنی، رئیس آموزش‌وپرورش منطقه احمدآباد بیان کرد: میزبانی از مسابقات قرآن دانش‌آموزی نعمت بزرگی است که بابت آن خداوند را شاکریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



أحسنی گفت: به منظور تحقق بخشیدن به تعلیم و تربیت و چند ساحتی که هدف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است، در خدمت شما قرآنیان هستیم، زیرا خدمتگذاری برای قرآن و اهل‌بیت(ع) سیقل‌دهنده روح و جان آدمی و مایه رشد انسان است.
در ادامه این مراسم براتعلی منصوریان، معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی عنوان کرد: هدف از آفرینش انسان این است که، در سایه ایمان و عمل صالح به یک حیات پاک و طیبه برسد و در این مسیر دانش‌آموزان قرآنی بهترین هستند.

وی خطاب به دانش‌آموزان قرآنی ابراز کرد: به شما دانش‌آموزان بابت اینکه در این سن در محضر و راه قرآن هستید و از آن بهره‌مند شده‌اید باید تبریک گفت.
منصوریان بیان کرد: بیش از 960 هزار نفر رشته در مرحله آموزشگاهی این رقابت‌ها شرکت کردند و 300 هزار نفر به مرحله ادارات راه یافتند که از این تعداد، 6 هزار نفر به مرحله استانی رسیدند.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در ادامه تشریح کرد: شما عزیزان از میان 1 میلیون دانش‌آموزان منتخب شده‌اید، اگرچه همه شما برگزیده قرآنی هستید، حتی اگر رتبه برتر را در این دوره از مسابقات کسب نکنید.
محافل قرآنی؛ برکتی از انقلاب
منصوریان با بیان اینکه برگزاری محافل قرآنی به برکت انقلاب و امام رضا(ع) است، ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب‌ اسلامی، محفل قرآنی که مورد حمایت دستگاه‌های دولتی باشد، وجود نداشت.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: این محافل قرآنی همگی از برکت انقلاب هستند، انقلابی که یادگاری امام است.
سپس داریوش رستم‌زاده، معاون پرورشی آموزش‌وپرورش منطقه احمدآباد در رابطه با کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات از شهرستان‌های سرولایت، باخرز، جلگه‌رخ، خلیل‌آباد، داورزن، درگز، رشتخوار، زاوه، زبرخوان، کدکن، کلات، کوهسرخ، میان‌جلگه، مه‌ولات، نوخندان و احمدآباد هستند.

وی همچنین اضافه کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، حفظ ویژه، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه‌سجادیه به رقابت می‌پردازند.
رستم‌زاده در رابطه با زمان برگزاری این رقابت‌ها نیز عنوان کرد: سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی مرحله مقدماتی در گروه سه، در گروه پسران از 30 فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه ادامه دارد،همچنین رقابت‌های گروه دختران نیز در بازه زمانی ششم الی هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم براتعلی منصوریان، معاون پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی، علی مهدوی‌خواه، مسئول اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی، امام جمعه احمدآباد، بخشدار، شهردار، فرماندهان نیروی انتظامی و ... در این مراسم حضور یافته بودند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۲۶۶/برگزاری_افتتاحیه_مرحله_مقدماتی_سی_وپنجمین_دوره_مسابقات_قرآن_دانش_آموزان_خراسان_رضوی_در_منطقه_احمدآباد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: