Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:34:49 GMT

از امدادگری تا ساخت کوکتل مولوتف توسط زنان در دفاع مقدس +فیلم

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۱۷۵۵/از_امدادگری_تا_ساخت_کوکتل_مولوتف_توسط_زنان_در_دفاع_مقدس_فیلم

از امدادگری تا ساخت کوکتل مولوتف توسط زنان در دفاع مقدس +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور زنان در عرصه‌های مختلف افتخارآفرینی در کشور و به وبژه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از آن دست موضوعاتی است که خاطرات و حماسه‌های ماندگار و بی‌بدیلی را به خود اختصاص داده است.

از میان صدها زن شجاعی که در جبهه‌های نبرد علیه بعثی‌ها، یاری‌گر و امدادرسان رزمندگان بودند، می‌توان الگوهای نمونه و برجسته‌ای را به دختران و زنان کشور معرفی کرد و میراث گرانقدر شجاعت و جسارت زنان ایرانی را برای نسل‌های آینده به ثبت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دختران و زنان دوشادوش مردان در دفاع مقدس در پشت جبهه‌ و حتی در مواردی در خط مقدم جبهه حضور می‌یافتند و امور مهمی چون امدادگری از جمله کارهایی بود که در چبهه‎های جنگ تحمیلی بر عهده بانوان بود و به خوبی در آن ایفای نقش می‌کردند.

دیدن صحته‌های تلخ و دردناک مجروحیت زرمندگان و رسیدگی به مجروحان با وجود جراحات فراوان و عمیق از جمله صحنه‌های فراموش نشدنی و کم نظیر دوران جنگ تحمیلی بود که زنان در آن روزها با شجاعت و دلسوزی فراوان به انجام آن مشغول بودند.

ساختن کوکتل مولوتف، خیاطی، آشپزی و تدارک غذا برای نیروهای حاضر در جبهه، شستن لباس رزمندگان و مواردی از این دست، از دیگر اقداماتی بود که به دست زنان غیور و شجاع ایران اسلامی انجام می‌شد.

پشتیبانی و حمایت معنوی زنان از کودکان، رزمندگان و روحیه دادن به سایرین در دوران دفاع مقدس که همه افراد به نحوی تحت فشار بودند، بخش دیگری از حضور افتخارآمیز زنان در دفاع مقدس را در برمی‌گیرد و مطالعه و بازخوانی کتب مربوط به حضور زنان در جبهه‌های دفاع مقدس شاید تنها بتواند بخشی از حماسه آفرینی زنان را به تصویر بکشد و خاطرات تلخ و شیرین روزهای جنگ تحمیلی را دوباره تداعی کند.

بخش گسترده‌ای از روایت آن‌ها که از نزدیک شاهد ماجرای حقیقی حملات وحشیانه بعثی‌ها که با هم‌پیمانی سی و چند کشور دنیا به جنگ ایران آمده بودند و همچنین بازخوانی خاطرات جانبازان به عنوان شهدای زنده از اتفاقاتی که در جبهه‌های جنگ رخ می‌داد به حضور زنان و دختران در بخش پشتیبانی مادی و معنوی اختصاص دارد و این موضوع  نیز به مفهوم حضور همیشه موثر زنان و بانوان اشاره می‌کند.

در ادامه فیلمی از جزئیات حضور زنان در جبهه‌های جنگ تحمیلی مشاهده می‌کنید که تنها گوشه کوچکی از حضور زندگی‌بخش و امیدآفرین زنان در میان رزمندگان را به تصویر کشیده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۱۷۵۵/از_امدادگری_تا_ساخت_کوکتل_مولوتف_توسط_زنان_در_دفاع_مقدس_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: