Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@05:22:34 GMT

درخت چنار کهنسال در مشگین‌شهر ثبت ملی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۶۶۰/درخت_چنار_کهنسال_در_مشگین_شهر_ثبت_ملی_می_شود

درخت چنار کهنسال در مشگین‌شهر ثبت ملی می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: در نظر داریم درخت چنار حدودا ۸۰۰ تا یک هزار ساله روستای انار از توابع این شهرستان به ثبت ملی برسد. ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، محرم جعفری پیش از ظهر امروز در نشست همفکری با اعضای انجمن میراث فرهنگی بخش مشگین شرقی شهرستان مشگین‌ شهر اظهار داشت: در نظر داریم درخت چنار حدودا 800 تا یک هزار ساله روستای انار از توابع این شهرستان به ثبت ملی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از آزادسازی حریم درخت کهنسال انار با همکاری بخشداری  و دهیاری این اثر ارزشمند به ثبت ملی می‌رسد، افزود: به منظور ساماندهی شهریئری اثر باستانی مشگین‌شهر اعتبار مرمت اختصاص یافته و پوشش حفاظتی نیز اجرا می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر تصریح کرد: حفاظت از آثار تاریخی تنها وظیفه میراث فرهنگی نیست و انتظار می‌رود با توجه به گستره و تنوع آثار شهروندان نیز در امر حفاظت و حراست از آثار تاریخی و میراث باستانی و فرهنگی منطقه مشارکت کنند.

جعفری بیان کرد: به منظور جلب مشارکت شهروندان، انجمن‌های میراث فرهنگی نقش کلیدی دارند و می‌توانند در مسیر تقویت و تحکیم هویت فرهنگی و حفاظت از آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی ادارات میراث فرهنگی را یاری کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: انجمن‌های میراث فرهنگی در واقع امکانات و ظرفیت‌هایی هستند که از نیروهای مردمی و علاقمندان  میراث فرهنگی تشکیل می‌شود که به صورت یک شبکه گسترده آموزش‌های لازم را در خصوص حفاظت از آثار تاریخی می‌بینند و با همکاری آنها میراث گرانبهای این مرز و بوم حفظ و حراست می‌شود.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۶۶۰/درخت_چنار_کهنسال_در_مشگین_شهر_ثبت_ملی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: