Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@07:31:42 GMT

حشره ساس را چگونه پيدا کنيم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۶۸۶/حشره_ساس_را_چگونه_پیدا_کنیم

حشره ساس را چگونه پيدا کنيم

خبرگزاري آريا - ساس ها حشرات بسيار ريزي هستند که در لباس ها و ملحفه لانه مي گزينند مي خواهيم بدانيم به چه رنگ هايي حساس هستند و از چه ترکيب رنگي دوري مي کنند در ادامه توضيحات بيشتري در اين باره خواهيم داد
ساس؛ زود پخش مي‌شود، ديدنش سخت است و محو کردنش تقريباً غيرممکن به نظر مي‌رسد.
اکنون محققان يک اسلحه جديد عليه اين حشره پيدا کرده‌اند: رنگ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشمندان يک ساس را جلوي 8 رنگ مختلف گذاشتند و 10 دقيقه فرصت دادند تا اين حشره تصميم بگيرد خودش را روي کدام مقواي رنگي پنهان کند.
نتيجه آزمايش‌ها نشان داد، ساس‌ها به شدت رنگ قرمز را به بقيه رنگ‌ها ترجيح مي‌دهند، تقريباً در 29 درصد مواقع. سپس رنگ سياه قرار مي‌گيرد که 23 درصد مواقع توسط ساس‌ها انتخاب شد.
اما اين حشرات به شدت از سبز و زرد دوري مي‌کردند. شايد به اين دليل که سبز و زرد يادآور بيرون خانه و مناطق روشن است، جاهايي که ساس‌ها معمولاً آن جا پيدا نمي‌شوند.
کورين مک نيل، استاديار يونيون کالج در نبراسکا که در اين تحقيق مشارکت داشته،‌ درباره علاقه ساس به رنگ قرمز گفت: «از اول هم فکر مي‌کرديم ساس ممکن است قرمز را ترجيح دهد چون خون قرمز است و آن‌ها هم خون مي‌خورند… اما بعد از آزمايش، دليل اصلي که براي اين کار به نظرمان آمد اين بود که ظاهر خود ساس‌ها هم قرمز است و به اين سمت مي‌روند چون مي‌خواهند با بقيه ساس‌ها باشند، چون آن‌ها گروهي زندگي مي‌کنند.»
منبع: دکتر سلام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۶۸۶/حشره_ساس_را_چگونه_پیدا_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: