Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@15:06:43 GMT

معرفي جاذبه‌هاي فرهنگي ايران در نمایشگاه گردشگری تركيه

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۷۶۶/معرفی_جاذبه_های_فرهنگی_ایران_در_نمایشگاه_گردشگری_ترکیه

معرفي جاذبه‌هاي فرهنگي ايران در نمایشگاه گردشگری تركيه

خبرگزاری شبستان:رايزني فرهنگي كشورمان در سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت گردشگری تركيه در آنكارا جاذبه‌های فرهنگی كشورمان را به نمايش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران نيز با حضور در سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در آنکارا مورد استقبال بیلگین آیگول، ريیس شورای بازرگانان ایران و ترکیه در شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه و مدیر برگزاری این نمایشگاه و حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشورمان قرار گرفت و از نزدیک با روند برگزاری این نمایشگاه آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم طاهریان‌فرد در طول بازدید از این نمایشگاه از غرفه رایزنی فرهنگی ایران بازدید کرد و ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این غرفه و تلاش آنها در معرفی فرهنگی و تمدن ایرانی ـ اسلامی، از روند اقدامات صورت گرفته توسط رایزنی فرهنگی براي حضور مؤثر در اين نمايشگاه مطلع شد.

وی در این بازدید با تأکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت توریسم را یکی از راه‌های گسترش تعاملات فرهنگی دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط فرهنگی و گسترش همکاری‌های دوجانبه شود.

طاهریان‌فرد همچنين معرفی جاذبه‌های فرهنگی ایران را یکی از اهداف حضور در این نمایشگاه برشمرد و افزود: تلاش‌های لازم برای توسعه صنعت گردشگری میان دو کشور باید افزایش یابد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی تحقق این مهم را دارد.

در جریان این بازدید نیز رایزن فرهنگی کشورمان با تشریح اقدامات صورت گرفته در برگزاری این نمایشگاه، انتشار و توزیع بیش از يكهزار و 500 نسخه از خاطرات گردشگران ترکیه‌ای از ایران را یکی از اقدامات صورت‌گرفته در طول مدت برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: اين اقدام تأثیر مهمی بر معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران از زبان گردشگران ترکیه‌ای از خود برجای گذاشته است که با استقبال عمومی بازدیدکنندگان مواجه شده است.

صفرخانی در ادامه توزیع کتاب و جزوات منتشرشده در خصوص معرفی چهره فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را یکی دیگر از اقدامات مهم این نمایشگاه دانست و بيان كرد: نمایش آثار فرهنگی و ابنیه‌های تاریخی جمهوری اسلامی ایران به همراه نمایش آثار هنری هنرمندان ایران‌زمین بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

بیلگین آیگول، ريیس شورای بازرگانان ایران و ترکیه در شورای روابط خارجی اقتصادی ترکیه و مدیر برگزاری این نمایشگاه هم ضمن تشکر از حضور جمهوری اسلامی ایران، خواستار حضور مؤثر كشورمان در نمایشگاه‌های گردشگری ترکیه شد و در ادامه گفت: ایجاد ظرفیت‌ها و تسهیلات لازم یکی از گام‌های مؤثر در توسعه حضور گردشگران ترکیه‌ای در ایران است که امیدواریم با همت جمهوری اسلامی ایران این مهم تحقق یابد.

گفتنی است؛ در این نمایشگاه چهار روزه، رایزنی فرهنگی ایران در تركيه با برپایی غرفه‌ای در 60 متر مربع که مزین به نمادهای ایرانی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان است، حضور یافته و به معرفی جاذبه‌های گردشگری و معرفی فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی می‌پردازد.

همچنین در این غرفه علاوه بر معرفی صنایع دستی ایران، کتاب‌هایی به زبان ترکی حاوی معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران، لوح‌های فشرده به زبان ترکی، لوح فشرده فیلم‌های ایرانی، کتاب ایران در یک نگاه به زبان ترکی استانبولی که توسط رایزنی فرهنگی منتشر شده است و همچنین کتابچه خاطرات گردشگران ترکیه که در چند ماه اخیر به ایران سفر کرده‌اند، عرضه شده است.

علاوه بر این، در این نمایشگاه سفره هفت‌سین نوروزی که معرف فرهنگ و سنت ایرانی است محلی برای بازدید مراجعه‌کنندگان به این غرفه و آشنایی با آداب و رسوم سرزمین کهن ایرانی است.

نمایشگاه گردشگري تركيه با حضور 12 کشور و 42 استان ترکیه و 220 شرکت خدمات گردشگری در محل سالن کنگراسیوم شهر آنکارا (پايتخت تركيه) برپا شد.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۷۶۶/معرفی_جاذبه_های_فرهنگی_ایران_در_نمایشگاه_گردشگری_ترکیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: