Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@14:06:27 GMT

شکارچی تانک؛ شیرزن آرپی چی زن ایران

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۲۹۲۰/شکارچی_تانک_شیرزن_آرپی_چی_زن_ایران

‍‍‍‍‍‍

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما؛ امینه وهاب زاده بانویی مجاهد و از جمله چریک‌هایی است که در جبهه به شکار تانک می‌رفت و خودش هم راننده تانک بود.
امینه وهاب زاده بانوی آرپی جی زن دفاع مقدس از ۱۶ سالگی آموزش‌های نظامی را فرا گرفت.
وی با شهیدان همت، حسن باقری، جهان‌آرا، عبدالرضا موسوی و صیاد شیرازی همرزم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وهاب زاده، هفت بار مجروح شده و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس است.
او آخرین بار در عملیات والفجر یک بر اثر انفجار گاز خردل شیمیایی شده و حالا، کپسول اکسیژن همرزم و همراه او است. او می‌گوید: در جزیره مجنون وقتی شیمیایی شدم، فریاد می‌زدم و کمک می‌خواستم، تصور می‌کردم همه صدایم را می‌شنوند، اما گویا در اثر استنشاق گاز شیمیایی هیچ صدایی از حنجره ام خارج نمی‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«امینه وهاب زاده» سال ۱۳۲۱ در شهر کاظمین عراق از مادری عراقی و پدری ایرانی به دنیا آمده و تا ۱۴ سالگی در کاظمین به سر برده است و از همان سنین نوجوانی علاقه خاصی به حضرت امام خمینی (ره) و فرایض ایشان پیدا کرد. بعد از آشنایی با خط مشی ایشان، اقدام به پخش اعلامیه‌های آن حضرت در عراق نمود تا اینکه در سن ۱۴ سالگی به دلیل همین فعالیت‌ها به دستور «صدام حسین، رئیس جمهور معدوم عراق» به ایران تبعید شد.
وهاب زاده وقتی که وارد ایران شد، به خاطر سوابق انقلابی اش در کشور عراق، تحت تعقیب ساواک قرار گرفت و در ایران هم به خاطر فعالیت‌های سیاسی و پخش اعلامیه‌های امام خمینی دستگیر و مورد شکنجه‌های سخت قرار گرفت. اما بعد از پیروزی انقلاب و ورود امام خمینی به ایران، به همراه جمع زیادی از فعالان سیاسی و انقلابی از زندان آزاد شد.
وی پس از انقلاب اسلامی عضو فعال کمیته انقلاب اسلامی بوده و در رده‌های بالای سپاه و بسیج ناحیه غرب تهران به دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت تا اینکه جنگ تحمیلی علیه کشور عزیزمان آغاز شد و به عنوان نیروی داوطلب نظامی و در سمت مسئول امدادگران در جنگ حضور پیدا کرد.
وی در سال ۸۸ در روز زن به عنوان یکی از زنان نمونه از سوی ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفت.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۲۹۲۰/شکارچی_تانک_شیرزن_آرپی_چی_زن_ایران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: