Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@07:47:26 GMT

۳۰۰۰ شغل از دست رفته در استان کرمانشاه گزارش شده است

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۳۶۸۳/۳۰۰۰_شغل_از_دست_رفته_در_استان_کرمانشاه_گزارش_شده_است

۳۰۰۰ شغل از دست رفته در استان کرمانشاه گزارش شده است

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۳۰۰۰ شغل در سال گذشته در استان کرمانشاه از دست رفته است.

علی محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به اینکه باید اطلاعات مرکز آمار به عنوان مرجع رسمی پ‍ذیرفته شود و پایه تصمیم‌گیری براساس اطلاعات این مرکز باشد اظهار داشت: در کارگروه اشتغال سال گذشته ادعا شد 23 هزار شغل در استان ایجاد شده است در حالی که تعدادی شغل‌های از دست رفته نیز وجود دارد که تأمین اجتماعی بیمه آن‌ها را قطع کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی با بیان اینکه براساس آمار 3000 شغل براساس آمار تأمین اجتماعی از دست رفته است گفت: چنانچه 3000 شغل نیز در دیگر حوزه‌های از دست رفته باشد برایند ایجاد شغل در استان کرمانشاه در سال گذشته 17 هزار مورد است.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر 14 هزار اشتغال یک درصد باید نرخ بیکاری کاهش یابد افزود: 17 هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته باید نرخ بیکاری استان را نسبت به سال 94 حداقل یک درصد کاهش می‌داد اما نرخ بیکاری در سال گذشته از 17.6 درصد به 22 درصد رسیده است و این نشان می‌دهد که حدود 17 تا 18 هزار نفر به جمعیت بیکار استان افزوده شده است.

محمدی گفت: براساس مطالب ذکر شده به طور احتمالی اشتغال‌های ایجاد شده در استان تنها آمار و اطلاعات است و چنانچه به همین روش برای امسال برنامه‌ریزی شود به طور قطع به هیچ نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

وی با بیان اینکه کاهش سالانه 2.8 درصد از نرخ بیکاری استان بسیار خوش‌بینانه است عنوان کرد: باید امسال 40 هزار شغل با سرمایه‌گذاری حدود 6000 میلیارد تومان در استان ایجاد شود و این هدفگذاری‌ها با آمار و اطلاعات همخوانی ندارد.

محمدی با اشاره به اینکه 40 هزار شغل در استان ایجاد نمی‌شود زیرا نیازمند حجم سرمایه‌گذاری بالایی است گفت: باید بیشتر روی موضوعات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در استان کار کرد و حتی می‌توانیم فاینانس را به عنوان منابع مالی به استان وارد کنیم و چنانچه به حوزه سرمایه‌گذاری خیلی جدی‌تر توجه نشود آمار افزایش اشتغال محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/

R41380/P41362/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۳۶۸۳/۳۰۰۰_شغل_از_دست_رفته_در_استان_کرمانشاه_گزارش_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: