Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@10:26:24 GMT

داريوش صالح‌پور: موسيقي ماکان‌بند بسيار موفق است و براي مردم حرف‌هاي بسياري دارد

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۲۸۳/داریوش_صالح_پور_موسیقی_ماکان_بند_بسیار_موفق_است_و_برای_مردم_حرف_های_بسیاری_دارد

داريوش صالح‌پور: موسيقي ماکان‌بند بسيار موفق است و براي مردم حرف‌هاي بسياري دارد

خبرگزاري آريا - «داريوش صالح‌پور» يکي از تنظيم‌کننده‌هاي موسيقي الکترونيک است که سال‌ها فعاليت در عرصه موسيقي و همکاري با خوانندگان مختلف را دارد. طي ماه‌هاي اخير نام اين تنظيم‌کننده کمتر در آثار موسيقي ديده مي‌شود و همين موضوع بهانه‌اي بود تا درباره جديدترين فعاليت‌هاي داريوش صالح‌پور گفتگويي با او داشته باشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح‌پور درباره جديدترين فعاليت‌هايش در عرصه موسيقي و همچنين دو گروهي که توليد آثارش را انجام مي‌دهد توضيحاتي را عنوان کرد. اما نکته جالب بحث ما درباره همکاري‌هاي او با گروه ماکان است و ديدگاه‌هايي که در زمينه موسيقي و کلام آنها داشت:
*چند وقت است که کم کار شده‌ايد يا آثار که در دست توليد داريد هنوز منتشر نشده‌اند؟ دليل اين دوري که از عرصه رقابت داشتيد چيست؟سيستم من تا الان اينطور بوده که به سفارش خواننده‌ها کار مي‌کردم اما در حال حاضر با دو گروه موسيقي مشغول کار هستم. يکي گروه «ضرب و فوت» است که من و رضا تاجبخش و امير محمدي هستيم و در حال ارائه تفکرات خودم در قالب اين گروه اينسترومنتال هستم و ديگري گروه تلفيقي به نام «فارسيان» است که موسيقي الکترونيک و ايراني را تلفيق کرده‌ايم. با شرکت «نواي ني‌لبک شرقي» قرارداد بسته‌ايم و چند وقت ديگر اجرا خواهيم داشت و تک‌آهنگ‌ها را منتشر مي‌کنيم. چند قطعه هم براي «امير طبري» توليد کردم که مسائل صدور مجوز او حل شده و قرار است کارهايش به زودي منتشر شود.
چند وقت بود که قصد انتشار آهنگ داشتيم اما در پروسه صدور مجوز به مشکلاتي برخورد کرديم. قبلاً با سايت «موسيقي ما» راحت‌تر کار مي‌کرديم و دوستان اين رسانه شعر را بازبيني مي‌کردند و کار پخش مي‌شد اما الان خودم مدام در راهروهاي ارشاد هستم. روال ارشاد براي صدور مجوز آهنگ‌ها بهتر شده اما اي کاش ساده‌تر و اينترنتي شود.
*چندي پيش هم با گروه ضرب و فوت اجرايي در تهران داشتيد. درست است؟بله. اين برنامه طي دو سانس در عمارت رو به رو برگزار شد و بازخورد خوبي برايمان داشت.
*براي اين دو گروه آلبومي در دست توليد نداريد؟مشغول توليد آلبوم و تک‌آهنگ‌هاي اين دو گروه هسيتم البته در حال معرفي يک خواننده جديد به نام «حامد منصوري» هم هستم که به همراه تهيه‌کننده او مشغول توليد آثارش هستيم و به زودي منتشر مي‌شود.
*با خواننده ديگري همکاري نداريد؟براي آقاي شهرام شکوهي چند آهنگ توليد کرديم که يکي از آنها به نام «مجنون تنها» چند ماه پيش منتشر شد. پروژه همکاري من با شهرام شکوهي متوقف شده و دليلش تا حدودي اختلاف سليقه بود. فکر مي‌کنم آقاي شکوهي قصد کار کردن ندارد يا محافظه‌کار شده و به همين دليل پروژه آثارش متوقف شده است. با سهراب پاکزاد صحبت‌هايي درباره ارکسترش انجام داديم ولي نمي‌دانم دقيقاً چه برنامه‌اي دارد. يکي از قطعات امير طبري هم مجوز گرفته و به زودي منتشر مي‌شود. سال گذشته يک قطعه با حامي کار کردم و امسال هم يک اثر جديد داريم که البته فکر نمي‌کنم به شب عيد برسد. آثار ديگر من با اين خواننده هم در سال جديد شنيده مي‌شود.
*کلاً مثل برخي تنظيم‌کننده‌ها پرکار نيستيد.ترجيح مي‌دهم به جاي تنظيم فله‌اي کار خاص توليد کنم. از اينکه کارهاي بازاري و داراي تاريخ مصرف توليد کنم خوشحال نمي‌شوم به همين دليل دوست دارم در ميان آدم‌هاي خاص باشم تا در زمره تنظيم‌کنندگاني باشم که پايان کارهايشان ارنجمنت باي مي‌گويند! موسيقي براي من کلمه مقدسي است.
*شما چندي پيش با ماکان‌بند هم همکاري داشتيد اما تداوم پيدا نکرد.از ابتداي پروژه و زمان انتخاب خواننده در پروسه توليد بودم و حتي اسمم در آلبوم ماکان هم درج شد اما ترجيح دادم همکاري من با ماکان بند در حاشيه باشد.
*دليلش چه بود؟ چون ماکان بند اين روزها از لحاظ شهرت و گردش مالي در سطح بالاي بازار قرار دارد و هر تنظيم‌کننده‌اي دوست دارد با آنها کار کند.اعضاي گروه ماکان از دوستان نزديک من هستند و همچنان با هم در ارتباط هستيم؛ مخصوصاً با اميرميلاد نيکزاد و ياشار خسروي. ترجيح دادم در موسيقي پاپ کمرنگ‌تر باشم و مي‌خواهم نوع کارهايم به سمت آثار خاص‌تر سوق دهم و اين تصميم را براي پرستيژ کاري خودم اتخاذ کرده‌ام. احساس مي‌کنم در درونم اهداف بزرگتري نسبت به ساختن کار بازاري دارم. براي گروه ماکان هم احترام زيادي قائل هستم . براي آثار ماکان زحمات بسياري کشيده شده و قول مي‌دهم که ماکان بند يک شبه ماکان بند نشده است. هرگز!
*با اعضاي ماکان که اختلافي نداريد؟هنوز دوست هستيم و آنها هم من را به کنسرت‌هايشان دعوت مي‌کنند و حتي به خانه من مي‌آيند. با اميرميلاد نيکزاد نسبت فاميلي و رفت و آمد خانوادگي هم داريم. اين روزها دوست دارم پروژه سينمايي و کار موسيقي فيلم انجام بدهم. همچنين با چند کمپاني بين‌المللي مشغول رايزني هستم و مي‌خواهم چند پروژه بين‌المللي داشته باشم. به همراه گروه ضرب و فوت هم براي اجرا در چند فستيوال دعوت شده‌ايم. بيشتر تلاش دارم که بر روي آثار شخصي خودم کار کنم و به نتيجه برسونم.
*انتقادي که نسبت به ماکان‌بند وارد مي‌کنند اين است که موسيقي آنها سطح بالايي دارد اما کلامشان در همان سطح نيست. در اين زمينه چه نظري داريد؟موسيقي ماکان بسيار موفق است و براي مردم حرف‌هاي بسياري دارد. کلام کارهايشان هم عاميانه است و مردم دوست دارند. مورد قبول واقع شده پس صد در صد درست و موفق بوده و انتقادي نسبت به کلام ماکان وارد نيست. سليقه مردم ما چنين موسيقي و کلامي است و بايد به سليقه آنها احترام گذاشت. به نظر من هنر مردم‌پسند قابل نقد نيست. اما دغدغه من به عنوان يک موزيسين اين است که طيف جديدي از موسيقي توليد کنم و بتوانم سطح سليقه مخاطبان را ارتقا بدهم چون هنرمند بايد دغدغه داشته باشد.
*در مقوله موسيقي فيلم کار خاصي در دست توليد داريد؟مشغول يک پروژه جدي هستم که فعلاً درباره آن نمي‌توانم صحبت کنم و از حدود يک ماه ديگر تبليغات اين پروژه سينمايي شروع مي‌شود. کار ديگري که در حال انجامش هستم بحث پرورش استعداد است. با يکي دو خواننده در حال همکاري هستم و همزمان با چند تهيه‌کننده براي کارهاي آنها مذاکره مي‌کنيم. اين خواننده‌ها از نسل جديد هستند و موسيقي آنها هم از نسل جديد است و کارهايشان به موسيقي روز دنيا نزديک است.
*پس اين دوستاني که در حال پرورش و معرفي آنها هستيد هم خاص هستند؟بله دقيقاً همينطور است. ممکن است اين دوستان در ادامه هنرمند بازاري شوند ولي فعلاً اينطور نيست. الان به نظر شما سيروان و زانيار هنرمندان بازاري هستند؟ اين دو برادر هم بازار و هم هنر موسيقي را به خوبي مي‌شناسند و من اين تصور را نسبت به کارهايشان دارم. حامي هم اينطور است. همچنين اگر کارهاي خواننده‌هاي جديد مورد استقبال عموم قرار بگيرد که خوشحال‌ مي‌شوم. يکي از آنها «بهداد صبوري» پسر خانم «لاله صبوري» است که صداي خوبي دارد و کارهايش در سبک‌هاي R&B و نيوايج است.
*و کلام آخر؟من چند پيشنهاد دارم. دلم مي‌خواهد رسانه‌ها به عوامل موسيقي بيشتر بها بدهند. خواننده‌ها يک روز مي‌آيند و يک روز از مارکت کنار مي‌روند. فقط از اينکه رزومه کاري يک هنرمند منوط به همکاري‌اش با يک خواننده باشد خوشحال نيستم. منظورم تنها به خودم نيست چون ساير دوستان و همکاران من هم در پشت صحنه حضور دارند و با اين دوستان يک مقدار بي‌مهري شده است. پشت هر خواننده تيم وسيعي از آهنگساز و ترانه‌سرا و تنظيم‌کننده و افراد ديگر هستند که شبانه روز زحمت و بي‌خوابي مي‌کشند و دستمزد کم مي‌گيرند. اما در عين حال خواننده بيشتر ديده مي‌شود و کارهايش مطرح است. به‌طور مثال چرا آهنگسازان و تنظيم‌کننده‌ها را کمتر به برنامه‌هاي تلويزيوني مي‌برند؟ در حالي که آينده موسيقي را همين گونه هنرمندان مي‌سازند. سايت «موسيقي ما» گاهي حواسش به ساير افراد توليد يک اثر هم هست و رسانه‌هاي ديگر دقتي به اين موضوع ندارند و فقط اخبارشان معطوف به خواننده است. مورد ديگر هم اين است که ما هنوز رسانه کاملي براي موسيقي نداريم. اينکه کانال راديويي يا تلويزيوني براي موسيقي نداريم بد است و پيشرفت ما را هم کند مي‌کند. مورد آخر هم اينکه اگر پروسه مجوز اينترنتي و راحت‌تر شود بهتر است و سريعتر مي‌توانيم مراحل را طي کنيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۲۸۳/داریوش_صالح_پور_موسیقی_ماکان_بند_بسیار_موفق_است_و_برای_مردم_حرف_های_بسیاری_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: