Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:35:29 GMT

سیستان و بلوچستان‌ نیازمند سندی از جنس آمایش سرزمینی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۸۱۰/سیستان_و_بلوچستان_نیازمند_سندی_از_جنس_آمایش_سرزمینی

سیستان و بلوچستان‌ نیازمند سندی از جنس آمایش سرزمینی

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: انتظار می رود مسئولان استان سندی از جنس آمایش سرزمینی تهیه کنند، چنانچه این سند تهیه شود می توان برای تفتان و دریای عمان و نجات دریاچه هامون با برنامه قدم برداشت، در تلاش هستیم کاری که برای دریاچه ارومیه انجام شده است حداقل برای هامون هم انجام شود اما با مشکلاتی در این سند روبه رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- دکتر حبیب الله دهمرده در جمع خبرنگاران درباره ریزگردها اظهار کرد: در این باره جلسات متعددی برگزار شده و قرار است نقطه‌ای در منطقه سیستان به عنوان پایلوت انتخاب و کاری مشابه مالچ پاشی در آن انجام شود که در صورت موفقیت در دیگر مناطق انجام خواهد شد.

نماینده مردم سیستان با اشاره به حوزه حمل و نقل گفت: دهه 80 چند بزرگراه در استان استارت خورد که در برخی نقاط به اتمام رسید و در بعضی مکان ها ناتمام باقی ماند. احداث بزرگراه میلک تا چابهار از مهم ترین پروژه هاست که می تواند در توسعه استان و رشد اقتصادی منطقه سهم بسزایی داشته باشد، البته این طرح با کندی دنبال شده است.

وی درباره توسعه راه آهن هم افزود: پروژه راه آهن چابهار – زاهدان در حال انجام است اما از پیشرفت قابل قبولی برخوردار نیست، در ابتدای اجرای این طرح قسمت ریلی زابل حذف شده بود که با پیگیری های انجام شده این موضوع در بودجه سال 97 با در نظر گرفتن ردیف بودجه اصلاح شد و این طرح از چابهار تا زاهدان و سپس از زاهدان تا زابل و خراسان جنوبی و اتصال به خط سراسری دنبال می شود.

وی گفت: خط لوله گاز از زاهدان به زابل در حال انجام و تا سه راهی دشتک از پیشرفت خوبی برخوردار است، اما از آن جا تا زابل اختلافاتی بر سر اندازه قطر لوله وجود دارد که این موضوع در دست پیگیری است.

نماینده مردم زابل با اشاره به مشکلات کمبود گاز در سیستان گفت: در این منطقه کمبود گاز وجود دارد که باید با افزایش خودرو‌های حمل گاز برای رفع این مشکل اقدام شود.

به گفته وی، ایجاد و راه اندازی منطقه آزاد سیستان و استفاده از فرصت های مرزی به عنوان یک ظرفیت به توسعه استان و به ویژه این منطقه کمک خوبی خواهد کرد، این طرح در مرحله رفع ایرادهاست.

وی به تقسیم استان هم اشاره کرد و گفت: اعتقاد دارم که تقسیم استان یک ظرفیت جدید برای مردم ما ایجاد خواهد کرد و مانند تقسیم خراسان بزرگ به سه استان یا تقسیم تهران در توسعه منطقه کمک زیادی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایجاد دانشگاه فرهنگیان و آموزش فنی و حرفه ای و سازمان عمران سیستان از دیگر برنامه هایی است که به تصویب نمایندگان مردم در مجلس رسید و در انتظار ابلاغ به دولت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۸۱۰/سیستان_و_بلوچستان_نیازمند_سندی_از_جنس_آمایش_سرزمینی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: