Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@15:38:55 GMT

کشتی با چوخه تربت جام در گود مشکلات

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۵۳۹/کشتی_با_چوخه_تربت_جام_در_گود_مشکلات

کشتی با چوخه تربت جام در گود مشکلات

تربت جام ـ رئیس انجمن کشتی باچوخه شهرستان تربت جام با اشاره به اینکه گود کشتی باچوخه باسابقه ای بیست ساله هنوز از مشکلات موجود رنج می برد گفت: باتوجه به نامه نگاریهای متعدد وپیگیری های زیاد ازبرق رسانی محروم مانده وبرگزاری مسابقات هفتگی را با مشکل مواجه کرده است.

حبیب حسینی در حاشیه دیدار از گود چوخه  روستای تاریخی لنگر به خبرنگار قدس آنلاین گفت: گود کشتی باچوخه تربت جام  قدمت  بیست ساله که توسط خیرورزشی شهرمان حاج اسفندیار مقصود پوروقف گردید هنوز علی رغم مکاتبات اداری متعدد وپیگیری های زیاد از نعمت برق رسانی محروم مانده که باتوجه به برگزاری رقابتهای هفتگی کشتی باچوخه دراین مکان مجبوریم دراوج گرمای هوا دربهاروتابستان این مسابقات را برگزارکنیم تا به تاریکی  شب نرسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی گفت: کشتی باچوخه تقریبا ورزش اول این منطقه ویکی ازورزش های پرطرفدار میباشد و چمن گود کشتی باچوخه باتوجه به گذشت سالیان زیاد به طورکامل ازبین رفته ونیاز به مرمت دارد که همکاری مسئولین در این زمینه خواهد بود.

این عضو کمیته داوران کشور درادامه اظهار داشت: هدف انجمن کشتی باچوخه تربت جام رواج فرهنگ پهلوانی همراه باکشتی باچوخه درسراسر منطقه تربت جام می باشد قراربراین است که گودهایی که درگذشته مردم آنجاجمع می شدند ونبرد دوستانه پهلوانان دیارجام را به نظاره می نشستند را احیاکند.

حبیب حسینی از منطقه باستانی روستای لنگر که به عنوان یکی از مناطق شناسایی برگزاری مسابقات کشتی بصورت منطقه ای و یا کشوری در ایام نوروز خبر داد وگفت: مجموعه تاریخی روستای لنگر باداشتن مکان زیارتگاهی و مشاهیر علمی می تواند پتانسیل خوبی هم در بعد گردشگری و ورزشی پهلوانی داشته باشند با مراسم های زیبای کشتی باچوخه که ازاول تا آخرمراسم صلوات برائمه حکم فرما بوده و مروج منش های پهلوانی می باشد از فرهنگ غربی در منطقه جلوگیری نماید.

وی اظهار داشت: از مسوولین تقاضای همکاری ومساعدت داریم تا پشتیبان انجمن کشتی باچوخه باشند تا بتوانیم روح پهلوانی رادرمنطقه گسترش دهیم.  

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۵۳۹/کشتی_با_چوخه_تربت_جام_در_گود_مشکلات را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: