Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@22:27:07 GMT

رشادت جهادگران شهید در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۷۱۴/رشادت_جهادگران_شهید_در_دوران_دفاع_مقدس_فراموش_ناشدنی_است

رشادت جهادگران شهید در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است

کرمانشاه- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: رشادت و ایثار جهادگران شهید در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی در همایش یادواره شهدای جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو "گرامیداشت سالروز شهادت جهادگر شهید حاج ابراهیم رستمی فرمانده مهندسی پشتیبانی جنگ" که با حضور حجت الاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان های اسلام آبادغرب و دالاهو همچنین جمعی از خانواده شهدای جهادگر، جانبازان و سنگر سازان بی سنگر در تالار شهرداری این شهرستان برگزار شد گفت: رشادت جهادگران شهید در دوران دفاع مقدس فراموش ناشدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یادواره جهادگران شهید هر ساله برگزار می‌شود هدف از این همایش را قدردانی از مقام شامخ شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره ۳۱ شهید دو شهرستان اسلام آبادغرب و دالاهو برشمرد.

شهبازی با بیان اینکه مقاومت مردم، نیروهای نظامی، بسیجی و جهادگران در مقابل دشمن از اتفاقات بی نظیر تاریخ بوده، تصریح کرد: در جنگ تحمیلی تمام دنیا بر علیه ما متحد شده بودند اما با مقاومت فرزندان رشید و جان بر کف میهن اسلامی روبرو شدند.

وی یکی از فعالیت‌های جهادگران را جمع آوری کمک‌های مردمی، اجرای ۱۶۰ کیلومتر راه‌ سازی، احداث ۹۵۰۰ سنگر، اجرای ۶۰مقر توپ خانه، ۴۰ دهنه پل و عملیات ۵۹۷ هزار متر مکعب خاکریز و... بیان نمود.

شهبازی گفت: جهادگران شهید هدفی جز قرب الهی نداشتند و برای حفظ دین اسلام و امنی ایران اسلامی؛ از جان و مال خود گذشتند تا ذره‌ای از خاک وطن بدست بیگانگان نیفتد.

شهبازی افزود: بعد از جنگ تحمیلی جهادگران به سازندگی در روستاها مشغول شدند تا با آبادانی در روستاها فقر را از آنها برهانند و امروزه نیز جهادگران در بخش کشاورزی به خدمت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته به ۴میلون و ۶۰۰ هزار تن رسیده خاطرنشان کرد: در تولید گندم و فراوردهای دامی به خودکفایی رسیده‌ایم و در حال حاضر ۹۵درصد محصولات کشاورزی در داخل تولید می‌شود؛ همچنین در اکثر محصولات کشاورزی نیز در مقام صادرکننده قرار داریم.

وی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید تلاش‌هایمان را دو چندان کنیم افزود: باید همواره در جهت تولیدات محصولات کشاورزی و اشتغال توان علمی وفنی را بکار بگیریم تا این مهم اتفاق بیفتد و به اشتغالزایی برسیم.

همه توان خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی بکار بگیریم

در ادامه حجت لاسلام یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مقام شهید در اسلام جایگاه خاصی دارد گفت: کسانی که در راه خدا شهید شده‌اند مرگ به سراغ آنان نیامده بلکه این شهدا بودن که به سراغ مرگ رفته و تشنه شهادت بودند.

وی با بیان اینکه لفظ شهید به معنای گواه و حضور است، خاطرنشان کرد: این بدان معناست که شهیدان زنده‌اند و ناظر بر اعمال ما هستند لذا باید اعمالمان طوری باشد که شرمنده شهدا نشویم.

وی با اشاره به ویژگیهای شهدا تصریح کرد: شهدا شفاعت کننده نزدیکان و خانواده در روز قیامت هستند و این بخاطر جایگاهی بوده که خداوند برای شهدا قرار داده است.

یوسفی نیا افزود: این انقلاب ثمره خون بزرگان دین، شهدای جنگ تحمیلی و امروزه نیز مدافعین حرم در دفاع از انقلاب و اسلام در راه خدا شهید می‌شوند.

یوسفی نیا نامگذاری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را بنا به نیاز کشور و تفکری صورت گرفته که باید بر جامعه بکارگیری شود تا آن نیازها برطرف گردد.

در ادامه مراسم آیتم‌های متنوعی از جمله پخش نماهنگ خاطرات دوران دفاع مقدس، شعرخوانی حماسی و مراسم قرعه کشی برگزار شده که به برنده ها جوایزی به قید قرعه اهدا گردید.

گفتنی است؛ یادواره شهدای جهاد کشاورزی شهرستانهای اسلام آبادغرب و دالاهو توسط اداره امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، سنگرسازان بی سنگر و با هماهنگی مسئولین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های اسلام آبادغرب و دالاهو، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و دیگر مسئولین مربوطه انجام شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۷۱۴/رشادت_جهادگران_شهید_در_دوران_دفاع_مقدس_فراموش_ناشدنی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: