Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@05:26:49 GMT

تاثیر قهوه در درمان پارکینسون

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۰۴۳/تاثیر_قهوه_در_درمان_پارکینسون

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید تاکید کردند: دو ترکیب موجود در قهوه می‌تواند برای مقابله با بیماری پارکینسون موثر باشد. آفتاب‌‌نیوز : یافته‌های متخصصان حاکی از آن است که مشتقات نوعی اسید چرب موسوم به EHT که دانه قهوه را می‌پوشاند، کمک می‌کند تا مغز موش‌ها در برابر انباشت غیرمعمول پروتئین مرتبط با پارکینسون و زوال عقل حفاظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گروهی از محققان دانشگاه راتگرز آمریکا اظهار داشتند: در این مطالعه تعدادی موش میزان ناچیزی از کافئین و EHT دریافت کردند. هیچ یک از این دو ترکیب به تنهایی اثرگذار نیستند اما در کنار یکدیگر بخشی از مغز موش‌ها را فعال کرده که با تشکیل پروتئین‌های موثر در بروز بیماری پارکینسون و زوال عقل مقابله می‌کند.
داروهای فعلی موجود که به بیماران مبتلا به پارکینسون توصیه می‌شود تنها علائم بیماری را درمان کرده و تاثیری برعوامل نهفته آن ندارد.
بیماری پارکینسون عارضه مغزی است که نزدیک به یک میلیون نفر به آن مبتلا هستند و می‌تواند به لرزش اندام و بروز مشکل هنگام راه رفتن و حفظ تعادل منجر شود.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیب کافئین و EHT می‌تواند روند پیشرفت پارکینسون و زوال عقل را کند کرده یا متوقف کند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۰۴۳/تاثیر_قهوه_در_درمان_پارکینسون را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: