Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@02:01:17 GMT

برداشت گندم از مزارع حاجی آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۰۴۸/برداشت_گندم_از_مزارع_حاجی_آباد_آغاز_شد

برداشت گندم از مزارع حاجی آباد آغاز شد

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد از آغاز برداشت گندم در این شهرستان خبرداد، و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 42000 تن از مزارع گندم شهرستان حاجی آباد برداشت محصول صورت گیرد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  مهدی عباسپور در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار کرد: شهرستان حاجی آباد با دارا بودن 10160 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم پیش بینی تولید بالغ بر 42هزار تن یکی از مناطق مهم گندم خیز استان هرمزگان محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور اظهار داشت: از ارقام مهم گندم می توان چمران چمران دو، شیرودی را نام برد که این شهرستان قطب تولید گندم می باشد، کار برداشت این محصول با تعداد تقریبی ۵۰ دستگاه کمباین انجام می شود که از نیمه دوم فروردین شروع و تاپایان خرداد ماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: تعداد ناظرین بر داشت گندم ۴ اکیپ که جوعا به تعداد ۲۵ نفر از کارشناسان در برداشت گندم همکاری می کنند.

عباسپور دغدغه اصلی کشاورزان برای سالهای آینده مشکل کمبود آب عنوان کرد و افزود: کشاورزان زحمتکش محصولات خود را به سمت و سویی سوق دهند که از میزان آب کمتری استفاده نمایند از کاشت محصولاتی که آب بر هستند خودداری کنند و به کشت محصولاتی بپردازند که نیاز ب آب کمتری دارند.

مدیریت جهاد کشاورزی حاجی آباد بیان داشت: متولی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید گندم مشخص شده است بانک کشاورزی با نرخ جدید تضمینی گندم و براساس مصوبه دولت با مشخصه افت مفید ۲ و غیر مفید ۴ برای گندم نان ۱۲۷۰۵ریال و برای گندم دوروم ۱۳۰۶۸ ریال پرداخت می کند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۰۴۸/برداشت_گندم_از_مزارع_حاجی_آباد_آغاز_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: