Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:11:13 GMT

ارومیه| وضعیت دردناک زندگی یک خانواده با سه معلول در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۹۱۲/ارومیه_وضعیت_دردناک_زندگی_یک_خانواده_با_سه_معلول_در_ارومیه

ارومیه| وضعیت دردناک زندگی یک خانواده با سه معلول در ارومیه

‍‍‍‍‍‍

یک خانواده با سه معلول در یکی از شهرک‌های اطراف ارومیه به مصائب و مشکلات فراوانی زندگی می‌کنند که در فیلم و گزارش پیش رو به آن اشاره شده است. ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ استانها آذربایجان غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، ظهر پنجشنبه حسین بخشایشی یکی از اعضای شورای شهر ارومیه در حاشیه گفتگو با خبرنگار تسنیم در دفتر این رسانه از یک واقعه‌ای خبر داد که در یکی از شهرک‌های ارومیه از وضعیت رقت‌بار زندگی یک خانواده با سه معلول روایت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران تسنیم به محض اطلاع از این موضوع آمادگی خود را برای پوشش خبری وضعیت زندگی این خانواده و اطلاع‌رسانی آن اعلام کردند.

در همان جلسه عضو شورای شهر ارومیه با مادر این خانواده تماس گرفت و هماهنگی‌های لازم برای تهیه گزارش اختصاصی تسنیم از این خانواده انجام شد و ساعتی بعد تیم خبری تسنیم در  آپارتمان محل سکونت این معلولان حضور پیدا کرد.

این خانواده با سه معلول حدود دو سال است که در شهرک گلمان در 15 کیلومتری شهر ارومیه در یک دستگاه آپارتمان 100 متری در یک بلوک ناقص آپارتمانی زندگی می‌کنند بطوریکه به رغم تسویه کلیه بدهی‌ها و آغاز اقساط بانکی این مجتمع فاقد آسانسور است و همه معلولان جسمی حرکتی در وضعیتی بسیار اسفناک پله‌های ان را طی می‌کنند تا در طبقه چهارم به محل زندگی‌شان برسند.

خانواده پرورش خانواده‌ای است که دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است که پس از گذر فرزندان از سن 15 سال مشکلات ژنتیکی به نام"آتاکسی فردریش"در فرزندان ایجاد می‌شود که سبب فلج فرزندان از قسمت پایین تنه می‌شود.

هیچ ارگانی از فرزندانم حمایت نمی‌کند

مادر خانواده پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تشریح چگونگی زندگی فرزندان معلولش اظهار داشت: بیماری فرزندانم از سن 15 سالگی شروع می‌شود و متأسفانه روزبه‌روز این مریضی شدیدتر شده و در سن 20 سالگی فرزندانم را ویلچر نشین می‌کند.

وی گفت: یکی از فرزندانم 27 و دیگری 30 سال سن دارد.

وی با گلایه از اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی افزود: تاکنون چندین بار در مورد تقبل هزینه درمانی فرزندانم از سازمان‌ها کمک خواسته‌ام ولی هیچ نهادی از ما حمایت نمی‌کند و هیچ سازمانی نیز هزینه داروها را تقبل نمی‌کند.

مادر خانواده پرورش بیان کرد: به سبب بیماری فرزندانم کارتی به ما داده شد که متأسفانه هیچ ارگانی آن را قبول نکرده و هر از گاهی دلایل مختلفی برای شانه خالی کردن درست می‌کنند.

وی گفت: ما هیچ بدهی به سازندگان این آپارتمان نداریم و ماهانه قسط‌های مربوطه را به بانک می‌پردازیم اما در یک مجتمع ناقص زندگی می‌کنیم و کسی هم نیست که به مشکلاتمان رسیدگی کند.

مشکلات مالی دلیل اصلی کاهش در خدمت رسانی

پیمانکار و سازنده آپارتمان های تعاونی 31  شهرک گلمان ارومیه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  اظهار داشت: این تعاونی شامل 6 بلوک است که هرکدام دارای یک آسانسور هستند و کابین و ژنراتور آن‌ها تکمیل شده و اقدامات ریل‌گذاری و آهن‌کشی نیز انجام شده است.

عین الله حبیبی تصریح کرد: تنها مشکل آسانسورها وصل کردن تابلوی آسانسورهاست که مشکلات را برطرف می‌کند و تمامی مشکلات موجود به دلیل فقدان منابع مالی است و اگر از نظر مالی تأمین نشویم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و خانواده پرورش هیچ بدهی به ما ندارد.

وی گفت هنوز اداره راه و شهرسازی تکلیف 6 واحد باقیمانده از همین بلوک را تعیین تکلیف نکرده و نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده بلکه پول ما را بلوکه کرده‌اند و نمی‌گذارند با این پول مشکلات حداقل همین بلوک را حل کنیم.

به صورت نشسته از پله‌ها پایین و بالا می‌روم

فرید پرورش یکی از سه فرزند معلول این خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: چهار دست و پا به صورت نشسته و با کمک گرفتن از دست‌هایم از پله رفت و آمد می‌کنم که کاری بسیار سخت برایم است.

وی گفت: بالا و پایین رفتن از پله‌ها برایم بسیار عذاب‌آور است و حتی بعضاً خطر مرگ و سکته قلبی نیز من را تهید کرده است اما متأسفانه کسی نیست که مشکل ما را حل کند

وی خاطرنشان کرد: اخیراً نیز به سبب مشکلاتی که برایمان پیش آمده بود ریه‌هایم عفونت کرده بود و هیچ ارگانی نیست که از ما حمایت کند.

موقع بالا و پایین رفتن از پله‌ها زمین می‌خورم

وحید پرورش نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: روزانه یک تا دو مرتبه از پله‌ها پایین رفته و بالا می‌آیم و به سبب خستگی هر بار تا یک ساعت طول می‌کشد که از پله‌ها رفت و آمد کنم.

وی بیان کرد: چندین بار به سبب خستگی مفرط از پله افتاده‌ام و وقتی زمین می‌خورم کسی نیست که کمکم کند.

پرورش تصریح کرد: 62 پله تا رسیدن به طبقه چهارم تعبیه شده که با جان کندن می توانم به خانه مان برسم.

بیماری پسرعموهایم را با تمامی مسئولان و ارگان‌ها در میان گذاشته‌ام

عضوی دیگر از خانواده پرورش نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: برای بیماری پسرعموهایم تا پیش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شهردار ارومیه، استانداری، مسکن و شهر سازی، اداره تعاون و چندین اداره دیگر مراجعه کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: قبل از این که خانواده پسرعموهایم در این طبقه و در این محل سکوت کنند در مورد وضعیت آن‌ها سخن گفته بودیم و قول داشتن آسانسور به ما داده شده بود که متأسفانه مدتهاست این موضوع تنها یک وعده توخالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رفت و آمد برای پسرعموهایم بسیار سخت است و سبب تاول زدن دست‌هایشان می‌شود و برای عمل دستان وحید از دکتر وقت گرفته بودیم که پس از اطلاع از ماجرا، دکتر تا تعبیه آسانسور در ساختمان عمل را اقدامی نابجا دانست و گفت اگر اینها را عمل کنم وضعیتشان با رفت و امدی که در پله ها دارند وخیم تر خواهد شد.

وی یادآور شد: نمی‌دانیم در این مملکت یقه چه کسی را بگیریم، شکایت خود را پیش چه کسی ببریم و حرف خود را به چه کسی بگوییم.

خبرگزاری تسنیم فقط دقایقی پس از تهیه این گزارش و حتی پیش از انتشار آن محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی را به هنگام برگزاری نشست خبری وی با اصحاب رسانه در جریان حال و روز این معلولان قرار داد و  آمادگی این رسانه برای تقدیم فیلم این گزارش را نیز اعلام کرد اما متأسفانه وی به دلیل گرایشات سیاسی از توجه به اصل موضوع غفلت کرد و بجای حل این موضوع دولت‌های گذشته را مقصر چنین مشکلاتی اعلام کرد اگر چه در جلسه غیر رسمی و پس از خروج از رستوارن استانداری به خبرنگار تسنیم وعده داد که به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

مشخصات، آدرس و شماره تماس این خانواده برای ارائه به نهادهای مرتبط و خیرین غیر دولتی برای حل مشکلات این معلولین نزد خبرگزاری تسنیم محفوظ است.

گزارش و فیلم: محمد آقایی پر، علی آقایاری و یوسف عباسی

انتهای پیام/ ت

R41361/P1336/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۱۲/ارومیه_وضعیت_دردناک_زندگی_یک_خانواده_با_سه_معلول_در_ارومیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: