Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:41:56 GMT

تأمین مسکن ۹۳ خانواده دارای دو معلول در استان گلستان

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۹۱۳/تأمین_مسکن_۹۳_خانواده_دارای_دو_معلول_در_استان_گلستان

تأمین مسکن ۹۳ خانواده دارای دو معلول در استان گلستان

رئیس انجمن خیرین مسکن ساز گلستان گفت: با همکاری این انجمن برای ۹۳ خانواده دارای ۲ معلول و بیشتر در استان گلستان، واحد مسکونی خریداری یا ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدباقر عسکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث مسکن برای خانواده‌های دارای معلول در استان اظهار داشت: براساس اعلام سازمان بهزیستی بیش از 11 هزار خانواده دارای دو معلول و بیشتر زندگی می کنند که فاقد مسکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس تفاهم‌نامه 5 جانبه بین بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، راه و شهرسازی، بهزیستی و انجمن خیرین مسکن ساز قرار است در فازهای مختلف این خانواده‌ها صاحب خانه شوند.

رئیس انجمن خیرین مسکن‌ساز استان گلستان گفت: در فاز نخست اجرای این تفاهم‌نامه در استان، تامین مسکن 93 خانواده دارای دو معلول و بیشتر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از این تعداد 63 واحد مسکونی خریداری شد و 7 واحد هم در حال احداث است. هم‌چنین 8 واحد نیز در مرحله واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی قرار دارد اما 15 واحدمسکونی با اینکه زمین در اختیار داریم، به علت اینکه در شهرهای بالای 25 هزار نفر واقع شده‌اند و امکان برخورداری از تسهیلات را در شرایط فعلی ندارند، نتوانسته‌ایم کار را آغاز کنیم.

عسکری درباره اینکه چه تعداد خانواده دارای دو معلول و بیشتر فاقد مسکن در استان سکونت دارند، اظهار داشت: این آمار باید از سوی بهزیستی اعلام شود اما تاکنون آمار دقیقی در این زمینه طرح نشده است. اما اگر تفاهم‌نامه به قوت خود باقی بماند برای دیگر خانواده‌ها در فازهای بعدی واحد مسکونی تأمین می‌شود.

وی به راه‌اندازی انجمن خیرین در شهرستان‌ها هم اشاره کرد و گفت: به‌دنبال این هستیم تا این انجمن‌ها در سطح شهرستان‌‌ها راه‌‌اندازی شود. زیرا انجمن از 3 معافیت مالیاتی، صدور پروانه و نظام مهندسی برخوردار است که هزینه‌هایی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.در صورتی که راه و شهرسازی زمین را در داخل بافت شهری به صورت رایگان در اختیار ما قرار دهد، توانایی احداث واحدهای مسکونی بیشتر را داریم.

رئیس انجمن خیرین مسکن ساز استان گلستان یادآور شد: پیش از اجرای تفاهم نامه پنج جانبه، انجمن خیرین مسکن‌ساز استان گلستان 140 واحد مسکونی در قالب 3 پروژه در شهرهای گرگان، سرخنکلاته و مینودشت احداث و تحویل متقاضیان داده است.

انتهای پیام/

R41471/P41362/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۱۳/تأمین_مسکن_۹۳_خانواده_دارای_دو_معلول_در_استان_گلستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: