Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@08:52:39 GMT

توانمند سازی سرپرست خانوار برنامه کلیدی سازمان بهزیستی کشور است

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۹۶۷/توانمند_سازی_سرپرست_خانوار_برنامه_کلیدی_سازمان_بهزیستی_کشور_است

توانمند سازی سرپرست خانوار برنامه کلیدی سازمان بهزیستی کشور است

ئیس گروه برنامه ریزی دفتر توانمند سازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: توانمندسازی خانواده سرپرست خانوار در برنامه کلیدی سازمان بهزیستی کشور مورد هدف گذاری و ارائه خدمات چند لایه و چند بعدی قرار گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نیریمیز، جشن مددکاران حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل بمناسبت گرامیداشت ولات حضرت علی(ع) و روز مددکاران بهزیستی با حضور رئیس برنامه ریزی دفتر توانمندسازی زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور، معاون امور سیاسی وامنیتی استانداری اردبیل، مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل، فرماندار نیر و تنی چند از مسئولان محلی در محل سالن فرهنگسرای الغدیر نیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم بهمن صدیق رئیس گروه برنامه ریزی دفتر توانمند سازی زنان وخانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه های این سازمان درخصوص توانمندسازی زنان و خانواده گفت: سازمان بهزیستی کشور در معاونت امور اجتماعی و دفتر توانمند سازی خانواده یکی از سازمان های متولی و پیشرو در زمینه کاهش فقر و توانمندسازی خانواده و زنان است به ویژه سرپرست خانوار یکی از اقشاری هستند که در برنامه کلیدی سازمان بهزیستی کشور مورد هدف گذاری و ارائه خدمات چند لایه و چند بعدی قرار گرفته اند.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور برنامه مختلف و متنوعی را در دستور کار قرار داده برای اینکه بتواند چتر حمایتی خود را از زنان سرپرست خانوار و خانواده هایشان بکار ببرد.

این مسئول اظهار کرد: این خدمات شامل مساعدت ها و حمایت هایی که در راستای اعطای مستمری هایی در قالب اینکه بتوانند از لحاظ معیشتی شرایط مناسبی داشته باشند است نیز سایر خدماتی که در زمینه سلامت، سلامت روان، حوزه اجتماعی ، توانمندسازی و آماده سازی شغلی و کمک به زنان سرپرست خانوار برای اینکه بتواند مقدرات خود را به عهده بگیرند را شامل می شود.

صدیق گفت: یکی از مهمترین برنامه ها که درحال حاضر در بهزیستی کشور در دستور کار است برنامه تامین مالی خرد با رویکرد بانکداری پیوندی است که این برنامه در 19 استان کشور درحال پیاده سازی است و یکی از اهداف مهمش دسترسی آسان جمعیت های هدف سازمان به تسهیلات بانکی بدون ضامن است.

وی گفت: در این برنامه هدف ما این است که گروههای هدف ما بدون نیاز به خدمات حمایتی بتواند مقدرات و امورات خودشان را بر عهده گرفته و زندگی خودشان را با بهره گیری از روش های خودیار سازماندهی کرده و سپری کنند.

در این مراسم بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم با اشاره به برگزاری این جشن گفت: در استان اردبیل 200 نفر مددکار بهزیستی در حوزه امور اجتماعی و امور توانبخشی مشغول ارائه خدمات هستند و در حدود 20 هزار نفر مددجو که از این تعداد 10 هزار نفر به صورت مستمر و 17 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند وجود دارد.

وی گفت: هدف از این برنامه تجلیل از مددکاران نمونه استان و ارتقای سطح علمی و حرفه ای آنها در زمینه توانمند سازی و نحوه ارجاء در مراجعین طلاق است.

در این مراسم نصیری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل هم مددکاری را نوعی انسانیت قلمداد کرد و گفت: حضرت علی (ع) بعنوان انسان کامل و با مروت شناخته شده و مددکاران نیز سیره وروش آن امام همام را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

وی برگزاری چنین مراسماتی را درجهت ارتقای سطح علمی و آگاهی مددکاران بهزیستی مهم برشمرد و در راستای خدمات رسانی به مددجویان مهم ارزیابی کرد.

در این مراسم احمدی فرماندار شهرستان نیر هم حوزه امور اجتماعی بهزیستی را حوزه پرکار دانست و گفت: خوشبختانه در این راستا سازمان های مردم نهاد گام های موثری را برداشته اند که برای تقویت هرچه بیشتر آنها باید برنامه ریزی کرد.

در پایان این جشن از 6 نفر مددکار نمونه استانی با اهدای هدایایی تجلیل و از زحمات فرماندار نیر بخاطر حمایت از اداره بهزیستی نیر تقدیر شد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۹۶۷/توانمند_سازی_سرپرست_خانوار_برنامه_کلیدی_سازمان_بهزیستی_کشور_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: