Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@14:46:47 GMT

توافق آمریکا با کاهش محدودیت‌های موشکی کره‌جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۷۰۵/توافق_آمریکا_با_کاهش_محدودیت_های_موشکی_کره_جنوبی

توافق آمریکا با کاهش محدودیت‌های موشکی کره‌جنوبی

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در یکی دیگر از رخدادهای تازه در پیوند با آزمایش کره‌شمالی، «دونالد ترامپ» و «مون جائه‌این» رئیسان جمهوری آمریکا و کره‌جنوبی، دوشنبه‌شب در یک گفت‌وگوی تلفنی توافقاتی کرده‌اند که به موجب آن قرار است محدودیت‌های موشکی کره‌جنوبی کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌طور که خبرگزاری دولتی کره‌جنوبی می‌گوید رهبران دو کشور توافق کرده‌اند محدودیت‌های مربوط به «دستورالعمل بـُرد موشک‌های بالیستیک کره جنوبی» را رفع کنند.

«دستورالعمل بـُرد موشک‌های بالیستیک کره جنوبی» در سال ۱۹۷۹ به تصویب رسید و بر اساس آن سئول پذیرفت برد موشک‌های خود را محدود به ۱۸۰ کیلومتر کند. در سال ۲۰۰۱ این بـرد، با در نظر گرفتن مقرراتی، به ۳۰۰ کیلومتر ارتقا پیدا کرد و در سال ۲۰۱۲ واشنگتن و سئول پذیرفتند که برد موشک‌های بالیستیک کره جنوبی به ۸۰۰ کیلومتر برسد. کره جنوبی در آوریل گذشته یک موشک از نوع «هیان‌مو» با برد ۸۰۰ کیلومتر را آزمایش کرد.

به گفته دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی، مون جائه‌این در گفت‌وگو با ترامپ اظهار داشته که وضعیت منطقه «بسیار نگران‌کننده» است و رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز وعده داده با سئول از نزدیک همکاری کند.

کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای گفته ترامپ «توافق اصولی» خود در مورد موضوع بـُرد موشک‌ها را اعلام کرده‌است.

بنا بر بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، نیروهای نظامی این کشور روز دوشنبه دست به یک رزمایش و تمرین نظامی، با استفاده از موشک‌های هوا-به-سطح و موشک‌های بالیستیک زده‌اند. همزمان وزارت دفاع کره‌جنوبی اعلام کرده به چهار سامانه باقی‌مانده از پدافند دفاع هوایی ایالات متحده، اجازه برپایی خواهد داد.

برپایی این سامانه‌ها با اعتراض شدید پکن روبه‌رو است و چین برای مقابله با آن محدودیت‌هایی را، از جمله در مورد داد و ستد و سفر گردشگران خود به کره‌جنوبی، اعمال کرده‌ است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۷۰۵/توافق_آمریکا_با_کاهش_محدودیت_های_موشکی_کره_جنوبی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: