Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@06:47:29 GMT

علم و فناوری محور قدرت نرم است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۸۰۸/علم_و_فناوری_محور_قدرت_نرم_است

علم و فناوری محور قدرت نرم است

 

محمدمهدی طهرانچی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افزود: آسیا به خاستگاه قدرت جدید فناوری تبدیل شده و دور نیست که مراکز سنتی قدرت علمی به این منطقه از جهان انتقال یابند.
این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: هرچه روابط اعضای انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا قوی تر و تحقیقات مشترک و تبادلات علمی بین آنها فعال تر باشد راه نیل به توسعه همه جانبه نیز سهل تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: حضور روسای دانشگاه های برتر آسیا فرصتی برای همکاری های علمی، پژوهشی و دانشجویی خواهد بود به همین خاطر در این مدت، زمان و مکان هایی برای مذاکرات دانشگاه ها مشخص شده است.
طهرانچی یادآور شد: با توجه به تحولات آموزش عالی جهان و رشد ۵ درصدی آموزش عالی، دانشگاه های خصوصی و دولتی نقش تعیین کننده ای را در توسعه کشورها دارند، زیرا دولتها به تنهایی بار و توان مدیریت آموزش عالی را ندارند.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای سه هزار عضو هیات علمی، ۴۴۰ واحد آموزشی و یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو است
طهرانچی اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی ایران به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ غیردولتی جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: واحد دانشگاهی قزوین در این دوره با توجه به برجستگی و پیشرفت های خود در علومی مانند رباتیک و هوش مصنوعی یکی از واحدهای برتر این دانشگاه به عنوان مجری برگزاری کنفرانس انتخاب شد.
طهرانچی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از واحدهای برتر کشور است که در توسعه فناوری جایگاه برتری دارد و هفته گذشته نیز در مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه که با حضور ۲۵۰ تیم از ۱۶ کشور جهان در کیش برگزار شد با کسب ۶ عنوان برتر در جایگاه دوم قرار گرفت.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۰۸/علم_و_فناوری_محور_قدرت_نرم_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: