Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@14:23:29 GMT

پنج فاز پارس جنوبی هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۸۲۱/پنج_فاز_پارس_جنوبی_هفته_آینده_با_حضور_رئیس_جمهور_افتتاح_می_شود

پنج فاز پارس جنوبی هفته آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود

طرح توسعه فازهای 18-17 ، 19 و 21-20 پارس جنوبی هفته آینده با حضور رئیس جمهور و برخی مسوولان بلند پایه کشوری و همچنین میهمانان داخلی و خارجی، هفته آینده افتتاح می‌شوند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر و به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، با تکمیل اجرای عملیات در بخش‌های خشکی و فراساحل و نیز راه‌اندازی واحدهای فرآیندی و شیرین سازی، سه طرح توسعه فازهای 17-18 ، 19 و 20-21 با حضور رئیس جمهور در منطقه پارس جنوبی افتتاح می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح توسعه این سه پروژه ملی برای برداشت گاز از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی به همت کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایرانی به مرحله اجرا رسیده است.

افتتاح این پنج فاز پارس جنوبی در حالی صورت می‌گیرد که طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز پارس جنوبی و فازهای 15-16 نیز در دولت یازدهم با حضور حسن روحانی به بهره‌برداری رسیدند.

پیش از این بیژن زنگنه وزیر نفت وعده داده بود که در سال ٩٦ برداشت روزانه گاز ایران از میدان مشترک پارس جنوبی بیشتر از قطر خواهد شد .

با بهره برداری از فازهای 19 (که معادل دو فاز استاندارد است)، 20 - 21 و 17 – 18، بیش از صد میلیون مترمکعب گاز به تولیدات میدان پارس جنوبی افزوده می‌شود.

از 24 فاز پارس جنوبی تاکنون 13 فاز به طور کامل به بهره برداری رسیده است و روزانه بیش از 500 میلیون مترمکعب گاز از میدان پارس جنوبی تولید می‌شود که بیش از 60 درصد تولید گاز کشور را شامل می‌شود.

با بهره برداری کامل از همه فازهای پارس جنوبی روزانه 800 میلیون مترمکعب گاز از این میدان تولید خواهد شد.

وزارت نفت اعلام کرده، سال 97 همه فازهای پارس جنوبی به بهره برداری می‌رسد. البته پیش از این زمان پایان این فازها پایان سال 96 اعلام شده بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۲۱/پنج_فاز_پارس_جنوبی_هفته_آینده_با_حضور_رئیس_جمهور_افتتاح_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: