Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@08:07:53 GMT

خوردن گوشت خام چه ضررهایی برای بدن دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۳۸۸۳/خوردن_گوشت_خام_چه_ضررهایی_برای_بدن_دارد

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا مضرات خوردن گوشت خام و نیمه پخته را بیان کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: خوردن گوشت خام در معده کرم تولید می کند.

  گوشت از جمله غذاهایی است که بیش از هر چیز مورد گفت و گوی غذاشناسان قرار گرفته است، بسیاری طرفدار آن هستند و عده دیگری هم با آن مخالفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  فواید و مضرات گوشت، که موضوع بحث و استدلال طرفین است، بیشتر در گوشت پخته و کبابی است، اما گوشت خام را تقریبا همه معتقدند که برای انسان غذایی خطرناک  است.   گوشت اگر نیمه پخته هم باشد امراضی را ایجاد می کند، که  آپاندیس، تورم روده، عفونت های معده ای و روده ای، بیماری های کبدی، مرض قند و احتمال ابتلا به سرطان از جمله این بیماری ها به شمار می‌رود.   معده انسان نمی تواند گوشت خام را درست هضم کند و گوشتی که نتواند در معده هضم شود، آلبومین موجود در گوشت که  به صورت پروتئین محلول در آب است در روده متعفن شده و تولید سم های جدیدی می کند؛ کرم های معده عمده علت عفونت است و عفونت های معده معمولا ناشی از خوردن مواد گوشتی خصوصا گوشتهای خام و نیمه پز است.   در گوشت سمی است به نام کاسترل که البته در صورتی که زیاد و مدام خورده شود بیماری های خطرناکی را به وجود می آورد؛ ولی در گوشت خام این سم به مقداری زیادتری وجود دارد، لذا خوردن گوشت خام هر چند کم باشد خطرناک است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۳۸۸۳/خوردن_گوشت_خام_چه_ضررهایی_برای_بدن_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: