Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مازند مجلس»
2024-03-29@13:14:58 GMT

مادر خوانده‌ها مشمول مرخصی زایمان می‌شوند/ ۸۴ روز مرخصی تشویقی و حق اولاد برای سرپرستی کودکان زیر ۳ سال

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۰۹۵/مادر_خوانده_ها_مشمول_مرخصی_زایمان_می_شوند_۸۴_روز_مرخصی_تشویقی_و_حق_اولاد_برای_سرپرستی_کودکان_زیر_۳_سال

مادر خوانده‌ها مشمول مرخصی زایمان می‌شوند/ ۸۴ روز مرخصی تشویقی و حق اولاد برای سرپرستی کودکان زیر ۳ سال

مازندمجلس: به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، طی سال‌های اخیر اقدامات متعددی در راستای واگذاری سرپرستی کودکان فاقد سرپرست به خانواده‌های متقاضی در دستور کار قرار گرفته است. 
روند فرزند خواندگی که روزی بسیار دشوار بود اکنون تا حدود زیادی تسهیل شده است و این را شاید بتوان نتیجه بازنگری در قانون حمایت از فرزندخواندگی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در سال ۹۲ قانون حمایت از فرزندخواندگی مورد بازنگری قرار گرفت و همین موضوع سبب شد خانواده‌ها آسان‌تر از قبل نسبت به قبول سرپرستی کودکان فاقد سرپرست اقدام کنند. 
در پی بازنگری قانون حمایت از فرزندخواندگی، امتیازاتی نیز برای خانواده هایی که اقدام به قبول سرپرستی یک کودک می‌کنند در نظر گرفته شد. 
بر همین اساس، مقرر شد مادرانی که حمایت از کودکان بی سرپرست را برعهده می‌گیرند مشمول مرخصی دوره بارداری شده و از مزایای حق اولاد نیز بهره‌مند شوند. 
البته برای این امتیاز، تبصره‌ای نیز در نظر گرفته شده و کودکی که به سرپرستی گرفته می‌شود باید زیر ۳ سال باشد تا مادر بتواند از مرخصی زایمان بهره‌مند شود. 
شروع مرخصی مادرانی که اقدام به فرزند خواندگی می‌کنند از تاریخ صدور حکم سرپرستی آزمایشی شش ماهه از مرجع قضایی است و مدت زمان مرخصی نیز ۸۴ روزه است. 
محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در رابطه با امتیازات در نظر گرفته شده برای مادران خانواده هایی که اقدام به پذیرش سرپرستی کودکان بی سرپرست می‌کنند می‌گوید: خانواده هایی که اقدام به پذیرش یک کودک بی سرپرست می‌کنند می‌توانند مشمول برخی از خدمات شوند. 
وی می‌افزاید: این خدمات مشمول بهره مندی مادر از مرخصی زایمان و همچنین دریافت حق اولاد می‌شود. 
مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات متعدد موجود بر سر اختصاص مرخصی زایمان به مادرانی که اقدام به گرفتن فرزند خوانده می‌کنند می‌گوید: پیش از این سازمان تامین اجتماعی با اعطای مرخصی دوره مراقبت به مادر خوانده‌ها به همراه حقوق و مزایا موافقت نمی‌کرد، اما با جلسات متعددی که با مسئولان این سازمان داشتیم در نهایت با این امتیاز برای مادران موافقت شد. 
شرایط لازم برای بهره مندی از مزایای مرخصی زایمان 
زن خانواده‌ای که اقدام به پذیرش یک کودک بی سرپرست می‌کند در صورتی که شاغل بوده و بیمه نیز باشد می‌تواند در صورتی که کودک پذیرش کرده شان زیر ۳ است، با ارائه مدارک و مستندات مربوطه از جمله قرار سرپرستی آزمایشی از مرجع ذی صلاح قضایی به همراه نامه اداره بهزیستی از ۸۴ روز مرخصی استفاده کند. 
مبنای تعیین سن فرزند خوانده نیز از جمله مستندات مهمی است که لازم است به اداره بیمه ارائه شود. 

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۰۹۵/مادر_خوانده_ها_مشمول_مرخصی_زایمان_می_شوند_۸۴_روز_مرخصی_تشویقی_و_حق_اولاد_برای_سرپرستی_کودکان_زیر_۳_سال را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: