Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:29:09 GMT

افتتاح و کلنگ زنی دو مرکز عمل آوری ماهی و میگو در بندرعباس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۴۳۵۴/افتتاح_و_کلنگ_زنی_دو_مرکز_عمل_آوری_ماهی_و_میگو_در_بندرعباس

افتتاح و کلنگ زنی دو مرکز عمل آوری ماهی و میگو در بندرعباس

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر جهاد کشاورزی ظهر سه شنبه در این بازدید با اشاره به ظرفیت های خوب شیلات هرمزگان بر افزایش ایمنی و بهداشت در مقابل بیماری های آبزیان با توجه به ارتقای ظرفیت های تولیدی شیلات در استان تأکید کرد و گفت: بهداشت و سلامت تولید و حفظ این مهم در مزارع میگو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود حجتی با اشاره به حضور مسئول فنی و دامپزشک در این مزارع گفت: استاندارد های لازم در مزارع استان رعایت شده که باید این مهم همواره بروز رسانی و ارتقاء یابد.

قائم مقام سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های کشور در پرورش میگو اظهار داشت: امید است با اقدامات انجام شده در آینده ای نزدیک شاهد افزایش سهم ایران در تولید و بازار جهانی میگو باشیم.

سیف الله حقیقی با بیان اینکه تولید میگوی پرورشی کشور بالغ بر سی و دو هزار تن است گفت: سطح زیر کشت میگو کشور بالغ بر نه هزار و ۲۰۰هکتار است که از این میان سهم استان هرمزگان بالغ بر سه هزار و ۶۰۰هکتار است.

وی پیش بینی تولید میگوی پرورشی کشور را بالغ بر چهل هزار تن خواند وگفت: تحقق این مهم بالاتر از برنامه ریزی های صورت گرفته است.

وی سهم حدوداً ۵۰درصدی استان هرمزگان در تولید میگوی پرورشی و سطح زیر کشت میگوی کشور را بیانگر اهمیت استان هرمزگان و ظرفیت های شیلاتی آن برای کشور خواند و افزود: هرمزگان توانسته بالغ بر ۵۳ درصد تولید لارو کشور را به خود اختصاص دهد.

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این مزرعه برای بالغ بر ۴۵۰ نفر اشتغال زایی ایجاد می کند گفت: تاکنون بالغ بر 35 میلیارد تومان در این مزرعه سرمایه گذاری شده است.

محسن یکتاپور ظرفیت قابل برداشت این مزرعه را بالغ بر هزار و چهار صد تن خواند و تصریح کرد: این مزرعه با مساحت کل ۴۰۰هکتار در قالب شانزده مزرعه فعالیت می کند.

وی افزود: استان هرمزگان با چهارده سایت فعال در سال گذشته توانست با تولید بالغ بر 15هزار تن میگوی پرورشی بیش از   ۴۷ درصد از سهم تولید میگوی کشور را به خود اختصاص دهد.

افتتاح و کلنگ زنی دو مرکز عمل آوری ماهی و میگو در بندرعباس

در ادامه این بازدیدها شرکت عمل آوری پارس آبزیان رسول (بسته بندی و فرآوری آبزیان«ماهی و میگو») با اشتغال زایی مستقیم ۱۵۰نفر در شهرک صنعتی گمبرون با متراژ۱۷هزار و هشت متر طول با ظرفیت ۱۰۰ تن انجماد سریع در روز به بهره برداری رسید.

همچین کلنگ  شرکت عمل آوری دوهزار تنی مروارید تجارت پدیده در شهرستان بندرعباس، با سرمایه گذاری ۱۵۰میلیارد ریال و بهره وری از ۱۲۰میلیارد ریال تسهیلات با اشتغال زایی دائمی ۱۲۵نفر و با ظرفیت شش هزار تن‌ میگو و بیش از ده هزار تن انواع ماهی به دست وزیر جهاد کشاورزی و قائم مقام سازمان شیلات ایران به زمین زده شد.

کد خبر 4482513

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۴۳۵۴/افتتاح_و_کلنگ_زنی_دو_مرکز_عمل_آوری_ماهی_و_میگو_در_بندرعباس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: