Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@09:37:08 GMT

عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از مناطق جنوبی سوریه +نقشه

تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۵۶۷/عقب_نشینی_نیروهای_آمریکایی_و_انگلیسی_از_مناطق_جنوبی_سوریه_نقشه

عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از مناطق جنوبی سوریه +نقشه

تا ساعتی قبل نیروهای آمریکایی و انگلیسی حدود 90 درصد از نیروهای خود را از پایگاه های نظامی در مناطق «حمیمه و سکری» در حومه شرقی استان حمص به عقب بازگردانند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از عصر روز گذشته عملیات جدیدی را در محور شمالی فرودگاه راهبردی تی ۴ در شرق استان حمص علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند ارتفاع راهبردی طفحه را به طور کامل پاکسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ارتفاع راهبردی در ۲۰ کیلومتری شمال فرودگاه تی ۴ واقع شده و علاوه بر اشراف بر مناطق شمالی، سپری در مقابل حملات مجدد داعش در حومه فرودگاه است و امنیت گردان المجهوره را تامین می کند.


در این عملیات حدود ۳۴ تروریست داعش کشته و زخمی شدند و همچنین دو خودروی نظامی تروریست ها منهدم شد.


از سویی دیگر، شب گذشته صدها تن از عناصر تروریستی اسود الشرقیه و مغاویر الثوره با هدف اشغال مجدد سد الزلف در جنوب غرب استان دمشق، حملات گسترده ای را از محور شرقی انجام دادند و در ابتدای حملات، خود را به نزدیکی مواضع نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت رساندند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در مقابل نیروهای سوری و مقاومت با رصد به موقع تروریست ها موفق شدند پیشروی تروریست ها را متوقف کنند و سپس با انجام ضد حملات توانستند تروریست ها را به سمت مناطق شرقی سد الزلف عقب برانند.


نیروهای جبهه مقاومت اوایل هفته گذشته موفق شدند با پیشروی در محور شرقی استان السویداء، سد الزلف را در جنوب غرب استان دمشق بازپس بگیرند.


در همین ارتباط یک منبع میدانی در جنوب سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: براساس رصدهای اطلاعاتی، روند عقب نشینی نیروهای آمریکایی و انگلیسی از مناطق بادیه الشام همچنان ادامه دارد.


این منبع میدانی افزود: تا ساعتی قبل نیروهای آمریکایی و انگلیسی حدود 90 درصد از نیروهای خود را از پایگاه های نظامی در مناطق «حمیمه و سکری» در حومه شرقی استان حمص به عقب بازگردانند.


وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی از طریق گذرگاه التنف به سمت مرزهای عراق عقب نشینی کرده اند و نیروهای انگلیسی نیز به داخل مرزهای اردن عقب نشینی کرده اند.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۵۶۷/عقب_نشینی_نیروهای_آمریکایی_و_انگلیسی_از_مناطق_جنوبی_سوریه_نقشه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: