Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@04:03:15 GMT

سابقه نماینده شیروان در توهین/ انتشار تصویر درگیری مجلس در گاردین؛ نوبت بین‌المللی شدن است

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۵۷۴۹/سابقه_نماینده_شیروان_در_توهین_انتشار_تصویر_درگیری_مجلس_در_گاردین_نوبت_بین_المللی_شدن_است

سابقه نماینده شیروان در توهین/ انتشار تصویر درگیری مجلس در گاردین؛ نوبت بین‌المللی شدن است

روز یکشنبه و در حین جلسه‌ استیضاح وزیر اقتصاد، به خاطر یک سوء تفاهم، نماینده مردم شیروان و لنگرود با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که باعث واکنش کاربران فضای مجازی به این ماجرا شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین اکبری؛ روز یک شنبه در مجلس شورای اسلامی، بررسی استیضاح وزیر اقتصاد دولت در دستور کار بود که این استیضاح توسط نمایندگان تایید شد و وزیر اقتصاد، سکان اقتصاد کشور را به صورت رسمی رها کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما در حین جلسه استیضاح، حاشیه‌های جالبی برای نماینده مردم شیروان و لنگرود اتفاق افتاد. ماجرا از آن قرار بود که لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در حال نطق بود که همزمان عزیزی، نماینده ابهر با کرباسیان، وزیر اقتصاد در حال صحبت بود. در این زمان لاهوتی از پشت تریبون گفت: آقای عزیزی بگذار وزیر صحبت‌ها را بشنود. در همین لحظه عزیزی دیگر، یعنی نماینده مردم اسفراین شروع به سر و صدا کرد و باعث به هم ریختگی در جلسه شد.

این شرایط ادامه پیدا می‌کند تا این که نماینده شیروان به جلو صحن می‌آید و در ادامه این دو نماینده با الفاظ بسیار رکیک یکدیگر را خطاب می‌کنند. این فحاشی‌ها باعث می‌شود دو طرف ماجرا، بخصوص نماینده شیروان از کوره بیشتر در رود و به سمت لاهوتی حمله ور شود که با دخالت نمایندگان این اتفاق نمی‌افتد. سپس لاریجانی به عزیزی می‌گوید که منظور لاهوتی نماینده ابهر بوده نه شما!

شرایط کمی آرام می‌شود که لاهوتی یک اشتباه لفظی دیگر انجام می‌دهد و می‌گوید: بله، منظورم نماینده شیروان بود. این جمله دوباره باعث درگیری می‌شود؛ اما در نهایت با اصلاح جمله ماجرا تمام می‌شود.

البته ناگفته نماند پس از این درگیری و رد و بدل شدن این الفاظ رکیک، این دو نماینده با یکدیگر آشتی می‌کنند و به ادامه‌ وظایف نمایندگی خود می‌پردازند.!

این رفتار ناشایست نماینده مردم شیروان باعث شد که تصاویر دعوای روز یکشنبه به عنوان عکس برتر روزنامه گاردین در سایت این روزنامه منتشر شود. حال باید از عزیزی پرسید آیا چنین رفتاری به خاطر یک سوء تفاهم درست بوده است؟

البته سابقه بی ادبی این نماینده مربوط به جلسه‌ روز یک شنبه مجلس نمی‌شود. عزیزی مدتی پیش برخی مسئولان را بزغاله خطاب کرده بود. عزیزی گفته بود: عصاره ۵ شهرستان استان نمی‌فهمد که ساخت فرودگاه بجنورد خیانت به مردم بود؛ حتی اگر یک بزغاله فرودگاه مرکز استان را ببیند، می‌فهمد که ساخت این فرودگاه خیانت بوده است.

این نوع بیانات به نظر می‌رسد با این فرد عجین شده است و جالب‌تر آن که آیا کسی نباید به این توهین‌ها رسیدگی کند؟ آیا فردی که به دلیل یک سوء تفاهم در مجلس کلمات رکیک به کار می‌برد نباید پاسخگو باشد؟ آیا چنین فردی با این نوع ادبیات و ادب صلاحیت نمایندگی مردم را دارد؟ آیا شاهد برخورد با این نماینده خواهیم بود؟

این نوع بیان و بخصوص درگیری روز یک شنبه‌ مجلس شورای اسلامی سبب شد تا دانشجویان خراسان شمالی به این مسئله واکنش نشان دهند. آن‌ها در شبکه توئیتری خود به این نوع عملکرد نقد وارد کرده و آن را شایسته‌ یک نماینده مجلس ندانستند. همچنین کاربران معتقد بودند کسی که در مجلس چنین رفتاری را انجام می‌دهد، مجلس را با چاله میدان اشتباه گرفته است. در ادامه برخی از واکنش‌های دانشجویان را بررسی خواهیم کرد.

محمد حسین محمدزاده به انتشار عکس جنجالی عزیزی در گاردین اشاره کرد و نوشت: ‏یک وقت فکر نکنید، چون عکس‌اش رفته صفحه اول گاردین ناراحت شده باشه. نه کیف کرده. حالا شما فک کن ایشون باید راجب fatf و پالرمو و اقتصاد نظر بده.  
کاربر مرادی نیز با کنایه به عملکرد ضعیف عزیزی در شیروان اشاره کرد و نوشت: ‎#دکتر_عزیزی: کاری نمانده که برای ‎#شیروان انجام نداده باشم. دیگه وقتشه در عرصه بین المللی کار کنم. #دکتر_عزیزی #چاله_میدون #منتخب_گاردین
کاربر ابوالفضل به حاشیه‌های قبلی مجلس اشاره کرد و در توئیتی نوشت: دست ‎#نجفی درد نکنه. تا دیروز فک می کردم بهارستان مثل ‎#کودکستان هستش. دوست عزیزمون روشن کرد موضوع رو. به همه فهموندن #چاله_میدونه. #استیضاح  
مهدی قاسمی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: ‎#عزیزی نماینده شیروان انضباطی شد! وقتی که نمایندمون تو مجلس حرفی واسه گفتن نداره؛ برا نشون دادن خودش حرفی برای دعوا داره.
علیرضا نجف زاده شعری را در این زمینه منتشر کرد و نوشت: ما سر هر چیز دعوا می‌کنیم، چیز یا ناچیز دعوا می‌کنیم؛ در توان ما اگر باشد درشت، گر نباشد، ریز دعوا می‌کنیم
مهدی علیپور نیز در توئیتر خود نوشت: فکر کنم عزیزی نماینده شیروان، در روابط کاریش تو مجلس ‎#سادیسم داره، عکس سمت چپ دعواش تو مجلسه و سمت راستی آشتی کردنش! شاید هم اینجا رو با چاله میدون اشتباه گرفته.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۵۷۴۹/سابقه_نماینده_شیروان_در_توهین_انتشار_تصویر_درگیری_مجلس_در_گاردین_نوبت_بین_المللی_شدن_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: