Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@00:22:00 GMT

کمبود اعتبارات، ايجاد شبکه هوشمند انرژي را به تاخير انداخت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۰۳۵/کمبود_اعتبارات_ایجاد_شبکه_هوشمند_انرژی_را_به_تاخیر_انداخت

کمبود اعتبارات، ايجاد شبکه هوشمند انرژي را به تاخير انداخت

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- مجري طرح ملي فراسامانه هوشمند اندازه‌گيري و مديريت انرژي (فهام) گفت: کمبود اعتبارات باعث شده اجراي طرح فهام با تاخير مواجه شود.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، «هادي مدقق» مجري طرح فهام امروز در سمينار يک روزه راهکارهاي هوشمند سازي در صنعت برق ايران گفت: قرار بود اين طرح در سال 1393 به پايان برسد و تا آن زمان يک ميليون کنتور تعويض شود، اما محدوديت‌ منابع مالي باعث شده تا از زمان اجراي طرح فهام (سال 1390) تاکنون فقط 300 هزار کنتور هوشمند نصب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح فهام نخستين گام از طرح برنامه ايجاد شبکه هوشمند انرژي کشور به شمار مي آيد.
وي اضافه کرد: از اين 300 هزار کنتور هوشمند نصب شده، 20 هزار کنتور متعلق به مشترکان خانگي و تجاري، 60 هزار مشترک به مشترکان بخش کشاورزي و مابقي مربوط به مشترکان ديماندي بود.
به گزارش ايرنا، انشعاب هاي ديماندي به متقاضيان با قدرت درخواستي 30 کيلووات و بيشتر گفته مي شود که معمولا متقاضيان غير خانگي و غير تجاري را شامل مي شود.
مدقق اضافه کرد: با جايگزيني کنتورهاي هوشمند، مشترکان مي‌توانند ساعت به ساعت و دقيقه به دقيقه، ميزان مصرف خود را بررسي و از آن اطلاع پيدا کنند.
مجري طرح فهام با بيان اينکه اين طرح ابتدا در پنج نقطه کشور آغاز و اکنون گستره اين طرح سراسر کشور را در برگرفته است، افزود: طرح فهام به زودي براي مشترکان بزرگ تجاري نيز آغاز خواهد شد.
اقتصام**2078**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۰۳۵/کمبود_اعتبارات_ایجاد_شبکه_هوشمند_انرژی_را_به_تاخیر_انداخت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: