Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:20:58 GMT

تولید 120 کیلوگرم خاویار در دزفول

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۶۳۵۷/تولید_۱۲۰_کیلوگرم_خاویار_در_دزفول

تولید 120 کیلوگرم خاویار در دزفول

دزفول - ایرنا - رئیس اداره شیلات دزفول گفت:بخش شیلات این شهرستان برای نخستین بار موفق به تولید 120 کیلوگرم خاویار از ماهیان خاویاری پرورشی شد.

امان اله باقریان روز شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه تعدادی از ماهیان خاویاری مزرعه پرورشی در دزفول اخیرا به مرحله خاویارگیری رسیده اند افزود: برای نخستین بار روش نوین تعیین جنسیت ماهی از طریق سونوگرافی در یکی از مجتمع های پرورش ماهیان خاویاری دزفول اجرا شد که مشخص گردید تعدادی از ماهیان خاویاری در مرحله خاویاردهی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد:خاویار تولید شده از ماهیان پرورشی دزفول برای عمل آوری به کارگاه عمل آوری زیرنظر شیلات کشور ارسال می شود.
رئیس اداره شیلات دزفول ادامه داد:بطور عمومی 10 تا 12 درصد وزن ماهیان خاویاری را خاویار تشکیل می دهد که میانگین تولید خاویار در ماهیان دزفول بالاتر از میانگین کشوری است.
وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری 50 هکتاری دزفول اشاره کرد و گفت:این مجتمع آماده واگذاری قطعات برای اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری است.
هشت مزرعه پرورش ماهی گرمابی مجوزدار،یک مزرعه ماهی سردابی و مقداری مزرعه بدون مجوز در دزفول فعال است.
پنج نوع ماهی خاویاری در استان خوزستان پرورش داده می شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۶۳۵۷/تولید_۱۲۰_کیلوگرم_خاویار_در_دزفول را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: