Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@22:26:34 GMT

ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی با گفتمان سازی فرهنگی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۱۹/ترویج_مفاهیم_بیمه_و_تامین_اجتماعی_با_گفتمان_سازی_فرهنگی

ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی با گفتمان سازی فرهنگی

به گزارش ایلنا، ارتقاء دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی و ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی یکی از مهمترین اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است که در دولت تدبیر و امید اجرایی شد.

برنامه ریزی، ارائه و تهیه پیشنهاد وارد کردن متون و جملات در متون درسی و کتب مربوط به مقاطع مختلف تحصیلی در راستای ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در میان دانش آموزان از سوی این معاونت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه‌ریزی و بازدید دانش آموزان از شعب و مراکز درمانی تامین اجتماعی جهت آشنایی با فرآیند انجام کار از دیگر اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم است که می توان در این قسمت به بازدید ٣٢ هزار و ٥٠٠ دانش آموز و مربی در قالب ٨٢٢ بازدید از مراکز بیمه ای و درمانی این سازمان در سال ١٣٩٥ اشاره کرد.

چاپ کتابچه های تامین اجتماعی برای همه و مفاهیم و تعاریف بیمه و تامین اجتماعی و توزیع آن در سراسر کشور در سال ١٣٩٥ از دیگر فعالیت های این حوزه بوده است.

گفتمان سازی فرهنگی و اجتماعی اقتصاد مقاومتی در حوزه آموزش عالی با تاکید بر مفاهیم و کاربردهای بیمه و تامین اجتماعی از دیگر عملکردهای معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم است.

در سال ١٣٩٣ ، ١٨ کارگاه آموزشی و همچنین در سال ١٣٩٤، ٣٦ کارگاه آموزشی در دانشگاههای دولتی سراسر کشور با موضوع گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با توجه به مفاهیم تامین اجتماعی در سال ١٣٩٤ برگزار شد. در سال ١٣٩٥، ٣١ کارگاه آموزشی ونهایتاً تعداد دانشگاههایی که از ابتدای اجرای طرح تا اسفند سال ٩٥ این کارگاهها را برگزار نموده اند، ٨٥ دانشگاه بوده است.

حوزه قرآنی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی نیز، برگزاری مسابقات قرآن کریم کارکنان، طرح آموزش غیرحضوری غنی سازی ائمه محترم جماعات ادارات ، برگزاری همایش سراسری ائمه محترم جماعات ،‏ شرکت فعال و موثر در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و طرح هر روز یک آیه از کلام وحی را اجرا کرده است.

از آنجا که تشکیل شورای فرهنگی و اجتماعی یکی از برنامه های راهبردی بخشی این معاونت با هدف ایجاد انسجام، همبستگی، پیوستگی و هم افزائی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این سازمان است، در سال ١٣٩٤ اولین جلسه شورای فرهنگی با حضور تمامی اعضاء به ریاست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، تشکیل و بر تدوین دستورالعمل شورای فرهنگی و اجتماعی و همچنین پیوست نگاری فرهنگی در تمامی حوزه های سازمان اعم از فرآیندهای آموزشی و اجرائی آن مورد تأیید قرار گرفت.

با توجه به ضرورت توجه به مبانی نظری در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی و ایجاد انگیزه برای صاحبان اندیشه و خرد علمی و فرهنگی کشور اعم از نویسندگان، شعرا، حوزه های نشر و پایان نامه‌های دانشگاهی، شورایی با عنوان شورای سیاستگذاری کتاب سال تأمین اجتماعی به ریاست معاونت فرهنگی و اجتماعی، تشکیل و با در نظر گرفتن دو کمیته اجرائی و علمی، عملاً فعالیت خود را آغاز کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۱۹/ترویج_مفاهیم_بیمه_و_تامین_اجتماعی_با_گفتمان_سازی_فرهنگی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: