Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@18:53:24 GMT

تعقیب ضد انقلاب و تنبیه متجاوز، استراتژی رزمندگان سپاه اسلام در کردستان

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۳۱/تعقیب_ضد_انقلاب_و_تنبیه_متجاوز_استراتژی_رزمندگان_سپاه_اسلام_در_کردستان

تعقیب ضد انقلاب و تنبیه متجاوز، استراتژی رزمندگان سپاه اسلام در کردستان

همزمان با آغاز جنگ تحمیلی، رزمندگان سپاه اسلام استراتژی تعقیب ضد انقلاب و تنبیه متجاوز را انتخاب کردند و به این ترتیب هجوم سراسری عراق را بی پاسخ نگذاشتند و از طرف دیگر به تعقیب نیروهای ضد انقلاب مشغول شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، اولین اقدام تجاوزکارانه ارتش بعث عراق در منطقه سرشیو کردستان در اسفندماه سال 1357 به ثبت رسیده است؛ از مهم ترین فعالیت ها و اقدامات تجاوزکارانه رژیم بعث عراق در مرزهای استان کردستان را می توان به اعزام افسران اطلاعاتی حزب بعث جهت جمع آوری اطلاعات، شلیک توپ و خمپاره به روستاهای مرزی و پاسگاه های مرزی، ارسال سلاح و تجهیزات برای گروه های شورشی و تجزیه طلب در ایران و هم چنین ایجاد شبکه های منسجم اطلاعاتی بین نیروهای ضد انقلاب و استخبارات ارتش بعث اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هجوم سراسری ارتش بعث به مرزهای ایران اسلامی در روز 31 شهریورماه سال 1359 آغاز شد. در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، استان کردستان هدف حملات هوایی جنگنده های بعثی قرار می گرفت، اما سه ماه بعد یعنی در آذرماه همان سال و بعد از آن که رزمندگان سپاه اسلام عملیات های موفقی را در کردستان انجام دادند، متجاوزان بعثی ارتفاعات مریوان را به اشغال خود درآوردند.

متجاوزان بعثی در مرحله بعد به طرف ارتفاعات سقز و بانه نیز هجوم آرودند. این درحالی بود که فعالیت های گسترده گروهک های ضد انقلاب در داخل کردستان، موانع متعددی را برای رزمندگان سپاه اسلام ایجاد می کرد و رزمندگان سپاه اسلام باید برای مقابله با متجاوزان بعثی می بایست این موانع را پشت سر می گذاشتند.

رزمندگان سپاه اسلام که در منطقه کردستان فعالیت می کردند، نمی خواستند تجاوز عراق را بی پاسخ بگذارند و از طرف دیگر نمی خواستند با تمرکز بر نیروهای ضد انقلاب داخلی از مقابله با تجاوز دشمن بعثی غافل شوند. در واقع مردم کردستان در آن واحد در دو جبهه با دشمنان انقلاب مبارزه می کردند؛ یکی مبارزه با ارتش متجاوز بعثی بود و دیگری مقابله با مزدوران داخلی که جیره خوار دولت های مستکبر محسوب می شدند.

در این وضعیت، ضربه به نیروهای ضد انقلاب علاوه بر اینکه به توسعه امنیت داخلی منجر می شد، مانع گسترش و نفوذ ارتش بعث عراق در مرزهای ایران اسلامی نیز می شد و از طرف دیگر ضربه به نیروهای متجاوز بعثی نه تنها نیروهای متجاوز بعث را عقب می راند، بلکه می توانست زمینه سرکوب گروه های شورشی و تجزیه طلب داخلی را بیشتر فراهم کند. به همین دلیل نیروهای خودی استراتژی تعقیب ضد انقلاب و تنبیه متجاوز را انتخاب کردند و به این ترتیب هجوم سراسری عراق را بی پاسخ نگذاشتند و از طرف دیگر به تعقیب نیروهای ضد انقلاب مشغول شدند.

حضور رزمندگان سپاه اسلام در کنار نیروهای بومی منطقه که از مدت ها قبل در قالب سازمان پیشمرگان مسلمان کرد سازماندهی شده و آموزش های چریکی سخت و فشرده را پشت سر گذاشته بودند، جبهه مقاومت اسلامی را در منطقه کردستان را نفوذ ناپذیر می کرد.

موقعیت جغرافیایی منطقه و حضور گروهک های ضد انقلاب که دل خوش به پشتیابانی ارتش بعث بودند، باعث می شد حضور نیروهای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد که حالا بعد از پاکسازی کردستان آبدیده تر شوند، برجسته تر شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۳۱/تعقیب_ضد_انقلاب_و_تنبیه_متجاوز_استراتژی_رزمندگان_سپاه_اسلام_در_کردستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: