Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@19:15:19 GMT

گلودرد‌های طولانی ممکن است نشان دهنده سرطان تیروئید باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۷۶۳۶/گلودرد_های_طولانی_ممکن_است_نشان_دهنده_سرطان_تیروئید_باشند

گلودرد‌های طولانی ممکن است نشان دهنده سرطان تیروئید باشند

 
کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورتی‌که گلودردشان پس از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک مراجعه کنند. سرطان تیروئید از جمله سرطان‌هایی است که به طور معمول قابل درمان است و افراد بیشتر در دهه ۳۰ سالگی و بعد از ۶۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند همچنین زنان دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سرطان در شرایطی بوجود می‌آید که رشد سلول‌ها در غده تیروئید بیش از حد افزایش پیدا کند. تیروئید غده کوچکی است و هورمون‌هایی ترشح می‌کند که تنظیم می‌کند چگونه بدن انرژی دریافتی را مصرف کند.

گلو درد طولانی مدت نشانه سرطان تیروئید است

این نوع از سرطان به طور معمول قابل درمان است و در بسیاری از موارد بیمار به طور کامل درمان می‌شود. یکی از علائم سرطان تیروئید، گلو دردی است که بیش از زمان طبیعی ادامه پیدا می‌کند.

نشانه اصلی سرطان تیروئید وجود توده در گردن است که اغلب با درد همراه نیست، اما گلو درد‌هایی هم که در مدت زمان طولانی درمان شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش روزنامه اکسپرس، از دیگر علائم سرطان تیروئید می‌توان به ورم غده در گردن، احساس درد در ناحیه گردن یا داشتن مشکل در بلع اشاره کرد همچنین برخی از بیماران هنگام تنفس دچار مشکل می‌شوند.

منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۷۶۳۶/گلودرد_های_طولانی_ممکن_است_نشان_دهنده_سرطان_تیروئید_باشند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: