Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:28:35 GMT

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: دانشگاه آزاد اسلامی باید بستر درخشش‌ آموزش عالی باشد/ بعد از تغییرات در دانشگاه آزاد فصل جدید روبه‌روی ماست

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۰۴۰/رئیس_نهاد_نمایندگی_مقام_معظم_رهبری_در_دانشگاه_ها_دانشگاه_آزاد_اسلامی_باید_بستر_درخشش_آموزش_عالی_باشد_بعد_از_تغییرات_در_دانشگاه_آزاد_فصل_جدید_روبه_روی_ماست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: دانشگاه آزاد اسلامی باید بستر درخشش‌ آموزش عالی باشد/ بعد از تغییرات در دانشگاه آزاد فصل جدید روبه‌روی ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان، مراسم تکریم و تجلیل از 23 سال تلاش‌های حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی مسؤول سابق دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان و معرفی حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری به عنوان مسؤول جدید این دفتر با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام تقوی مدیرکل دفاتر نهاد مقام معظم رهبری و رئیس استانی نهاد در استان اصفهان، سیدمحمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی استان و جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*بعد از تغییرات در دانشگاه آزاد فصل جدید روبروی ماست

محمد محمدیان در این مراسم با تشکر از زحمات 23 ساله حجت‌الاسلام میردامادی در مدت مسؤولیت خود اظهار داشت: بر اساس دیدگاه معرفتی که کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار علیهم‌السلام به ما می‌دهند، اگر جایگاه‌های دنیوی دارای ارزشی هستند، آن ارزش به خاطر خدمت به مخلوق و رضای خالق است و هر که این امانت را نگاه دارد و رضایت حق تعالی را کسب کند در دنیا رضایت خدا و در آخرت از اجر آن بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: قریب به یک سوم بار آموزش عالی کشور بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و با تغییرات صورت گرفته در این دانشگاه، فصل جدیدی در پیش‌ روی ماست، فصلی برای خدمت و پیشرفت، فصلی برای شناخت درست از آینده و قدردان سرمایه‌های انسانی در بخش استادان، دانشجویان، کارکنان بودن و فصل بهره‌مندی طالبان علم و دانش از امکانات فراوان و تجربیات بسیار ارزشمندی که برای آینده علمی کشور و پیشرفت میهن اسلامی مدنظر داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با توجه به سه ویژگی توان علمی، فضای فرهنگی و روحیه انقلابی در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه که مولود انقلاب اسلامی بوده و عموم اعضای آن اعم از کارکنان، استادان و دانشجویان دارای روحیه انقلابی هستند، می‌تواند بستر درخشش‌های عالی در فضای آموزش عالی کشور باشد تا بتوانیم با دلسوزی دوستان این مسیر ترقی را با سرعت بالاتری طی کنیم و با توجه به منویات مقام عظمای ولایت در دستیابی به حوزه‌های ناشناخته علم‌ و دانش در کنار تدین و التزام به ارزش‌ها کمر همت ببندیم.

*رمز بقای انقلاب اسلامی، تربیت نیروی انسانی است

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نیز در ادامه با تشکر از خدمات شایسته حجت‌الاسلام میردامادی بیان کرد: خدمت به دانشگاه و جامعه دانشگاهی از جایگاه بالا و ارزنده‌ای برخوردار است البته به شرط آنکه ما صرفاً دانشگاه را دانش‌محور ندانیم بلکه اخلاق‌محور نیز بدانیم.

وی ادامه داد: تربیت نسل جوانی که هم از جایگاه بالای علمی و هم اخلاقی برخوردار باشد به طور قطع خدمتی گران‌بهاست و فلسفه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در دهه 60 تربیت نیروی مورد نیاز جامعه اسلامی بود.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: رمز بقای انقلاب اسلامی، تربیت نیروی انسانی است که حایز دو خصلت نکوهیده ترس و طمع نباشد چون اگر نگاه به منفعت شخصی داشته و یا ترس در دل داشته باشد قطعاً کشور در شرایط تسلیم قرار خواهد گرفت پس وظیفه دانشگاه تربیت نیروهایی متدین و خداشناس است که از دشمن‌هراسی در دل نداشته باشد و فریب مال، جایگاه و مقام‌های دنیوی را نخورد.

* ابراز خرسندی از تغییرات حاصل شده در دانشگاه آزاد

سیدمحمد امیرینیز در این مراسم مطرح کرد: مایه مباهات است که بنده جزو نخستین افرادی بودم که توفیق همراهی و شاگردی حجت‌الاسلام میردامادی را در مدت خدمت خود در دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ام و این همراهی و آشنایی جزو بهره‌های معنوی، دنیوی و اخروی برای من بوده و خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت وی از دو جنبه برای استان اصفهان و به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است؛ نخست جایگاه حقوقی به عنوان مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و در جایگاه دوم شخصیت حقیقی او که چون پدری مهربان و دلسوز نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی بود و این دانشگاه از حمایت‌ها و رهنمود‌های وی بهره‌های فراوانی برده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ارتباط مسؤولان و رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان با وی رابطه‌ای بسته و در چارچوب ضوابط اداری نبود بلکه رابطه‌ای بسیار صمیمانه و برادرگونه بود و بخش عمده‌ای از موفقیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مرهون حضور وی است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان همراهی و اطاعت از نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان را بر خود واجب دانسته و این اعتقاد وابسته به فرد نیست بلکه اعتقاد به جایگاه نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها و حرکت در مسیر رهنمود‌های مقام عظمای ولایت و نماینده وی در دانشگاه‌هاست.

وی با قدردانی از حرکت هوشمندانه مقام معظم رهبری به خاطر ورود به بحث دانشگاه آزاد اسلامی و انتصاب علی‌اکبر ولایتی به عنوان رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این ورود و این انتصاب وظیفه و تکلیف ما را مضاعف می‌کند و مطمئن هستیم انتظاراتی که مقام معظم رهبری دارند با حضور شخصیتی چون علی‌اکبر ولایتی در آینده دانشگاه آزاد اسلامی تحقق خواهد یافت و آینده‌ای بسیار روشن در پیش روی این دانشگاه خواهد بود.

امیری با ابراز خرسندی از انتصاب شایسته فرهاد رهبر به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به اتفاق آرای اعضای هیأت امنای دانشگاه گفت: رهبر یکی از موفق‌ترین مدیران اجرایی کشور بوده و شاخصه‌ بارز وی روحیه انقلابی و جهادی است که در این برهه حساس، دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت نیاز مبرم به چنین مدیری توانمند دارد و مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نهایت حمایت و خرسندی خود را از این انتخاب اعلام می‌دارد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری حکم مسؤولیت خود را از دست حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دریافت کرد و با اهدای لوح تقدیر از زحمات 23 ساله حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در سمت مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تجلیل به ‌عمل آمد.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۰۴۰/رئیس_نهاد_نمایندگی_مقام_معظم_رهبری_در_دانشگاه_ها_دانشگاه_آزاد_اسلامی_باید_بستر_درخشش_آموزش_عالی_باشد_بعد_از_تغییرات_در_دانشگاه_آزاد_فصل_جدید_روبه_روی_ماست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: