Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-29@07:34:30 GMT

اثر کسب حرام در انحراف نسل‌ آدم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۷۸۸/اثر_کسب_حرام_در_انحراف_نسل_آدم

اثر کسب حرام در انحراف نسل‌ آدم

به گزارش جهان نيوز، دقت در کسب حلال و دوری از اموال حرام از تأکیدات مهم دین مبین اسلام به تمام انسان‌هاست. در دیدگاه دین اسلام جامعه‌ای به سعادت دنیوی و اخروی دست می‌یابد که دارای اقتصاد سالم‌تر باشد. چرا که این مسأله ارتباط مستقیمی با تأمین نیاز‌های جسم انسان و پاکی و ناپاکی روح، اندیشه و ایمان وباور‌های قلبی او دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای درک دقیق‌تر تأثیر رزق بر سرنوشت افراد همین بس که امام حسین(ع) در روز عاشورا مهم‌ترین عامل عداوت دشمنان را روی آوردن به حرام معرفی کردند و خطاب به آن‌ها فرمود: «فَقَدْ مُلِئَتْ بُطُونُکُمْ مِنَ الْحَرَامِ... ؛‌ شکم‌های شما از حرام پر شده است که حاضر نیستید صدای مرا بشنوید».

از این جهت خداوند در آیات متعددی از قرآن انسان‌ها را بر لزوم توجه به رزق مادی و معنوی توجه داده است. به عنوان نمونه در آیه24 سوره عبس می‌فرماید «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‌ طَعامِهِ؛ انسان باید به طعامش توجه کند». امام باقر علیه السلام در ذیل این آیه فرمودند: «انسان بنگرد که علم خود را از چه کسى مى‌گیرد»؛‌ این مسأله تأکید بر توجه انسان‌ها نسبت به رزق معنوی و تغذیه روحی دارد چرا که اولین اثرات علم بر قلب افراد تجلی پیدا می‌کند و قلب اصلی‌ترین کانون ایمانی انسان‌هاست. 

یا خداوند در آیه64 سوره اسراء خطاب به ابلیس می‌فرماید « [ای ابلیس] و از ایشان هر که را توانستى با آواى خود تحریک کن و با سواران و پیادگانت بر آنها بتاز و با آنان در اموال و اولاد شرکت کن و به ایشان وعده بده و شیطان جز فریب به آنها وعده نمى‎‏دهد؛ وَ اسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُمْ بِصَوْتِکَ وَ أَجْلِبْ عَلَیْهِمْ بِخَیْلِکَ وَ رَجِلِکَ وَ شارِکْهُمْ‏ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ وَ عِدْهُمْ وَ ما یَعِدُهُمُ الشَّیْطانُ إِلاَّ غُرُوراً». بر این اساس می‌توان دریافت که ابلیس براى فریب انسان از یک راه وارد نمى‌شود، بلکه با ترفندهای مختلفی از جمله مشارکت در اموال که همان انحراف افراد از مسیر کسب رزق حلال است، انسان‌ها را به انحراف می‌کشاند و از این طریق باعث انحراف نسل‌های بعدی آن‌ها می‌شود.

 امام صادق(ع)‌ در روایتی ضمن هشدار نسبت به دوری از اموال حرام فرمود: «آثار کسب حرام در نسل آدمی آشکار می شود؛ کَسبُ الحَرام یُبَیِّنُ فِی الذُّرِّیَةِ».(وسائل الشیعه، ج12، ص53). بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت انسان‌ها نسبت به نسل‌های پس از خود مکلف هستند و هرگونه سهل‌انگاری در تزکیه روح و پرورش معنوی تأثیر مستقیم بر نسل‌ او خواهد داشت. در این بین رزق حرام یکی از عوامل مهم در انحراف نسل‌های بعدی انسان‌هاست. 

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۷۸۸/اثر_کسب_حرام_در_انحراف_نسل_آدم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: