Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@17:16:12 GMT

برداشت هلو از باغ های خراسان شمالی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۸۶۰/برداشت_هلو_از_باغ_های_خراسان_شمالی_آغاز_شد

برداشت هلو از باغ های خراسان شمالی آغاز شد

محمدعلی شریکیان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش بینی می شود 10 هزار تن هلو از سطح باغ های استان برداشت شود.
وی افزود: سطح باغ های هلو در استان یک هزار 302 هکتار است که یک هزار و 73 هکتار آن بارده است.
وی خاطرنشان کرد: این محصول در مناطق مختلف استان تولید می شود و شهرستان مانه وسملقان بیشترین سطح زیر کشت و تولید هلو استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شریکیان اظهار کرد: ارقام هلو به لحاظ رسیدگی به سه گروه زودرس، میان رس و دیر رس تقسیم می شوند که ارقام زودرس شامل زعفرانی، شصت روزه گرگانی یا کاردی است.
وی گفت: ارقام میان رس شامل زعفرانی، هسته جدا و آلبرتا و ارقام دیرس نظیر جی.اچ هیل و سبز است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سال گذشته عمده نهال مورد نیاز باغداران از نهالستان های استان تامین شده است.
شریکیان با بیان اینکه ارقام تجاری با پایه های رویشی سبب افزایش کمیت وکیفیت محصول تولیدی خواهد شد اظهار کرد: لازم است باغداران با کارشناسان باغبانی مدیریت های جهاد کشاورزی و مراکز ترویج جهاد کشاورزی مشورت کنند.
وی تصریح کرد: نحوه صحیح احداث باغ، هرس اصولی، تعذیه بهینه با کود های آلی، دامی و شیمیایی، رعایت اصول به باغی و مبارزه با آفات و بیماری ها سبب بهبود و کمیت و کیفیت محصول خواهد شد.

* سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7185 / 6042خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۸۶۰/برداشت_هلو_از_باغ_های_خراسان_شمالی_آغاز_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: