Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:13:55 GMT

تیمار یک راس بز کوهی در کلینیک حیات وحش استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۹۲۴/تیمار_یک_راس_بز_کوهی_در_کلینیک_حیات_وحش_استان_اردبیل

تیمار یک راس بز کوهی در کلینیک حیات وحش استان اردبیل

رامین جمشیدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: یک راس بز کوهی که در اثر برخورد خودروهای عبوری در منطقه شکار ممنوع مشکول شهرستان کوثر دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه پای راست شده بود، در کلینیک تخصصی حیات وحش اداره محیط زیست اردبیل مورد مداوا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این بز کوهی در جاده اردبیل _ سرچم و در محدوده منطقه شکار ممنوع مشکول در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس دچار شکستگی شدید از ناحیه پای راست شده بود که ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال و کوثر به محض اطلاع از موضوع، ضمن حضور در محل حادثه، حیوان مذکور را به کلینیک تخصصی حیات وحش اردبیل منتقل کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اردبیل افزود: با توجه به خردشدگی استخوان پای راست، قطع شدن تاندون‌ها و رگ‌های خونی و وجود برخی جراحات دیگر در قسمت های مختلف بدن حیوان، این بز کوهی توسط دامپزشک اداره نظارت بر امور حیات وحش استان جراحی و پای راست حیوان از ناحیه زانو قطع شد.

جمشیدی با اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته در این خصوص اظهار داشت: وضعیت عمومی این حیوان تاحدودی بهبود یافته و نگهداری و تیمار از آن تا زمان بهبودی کامل ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به مشاهده موارد متعددی از حیات وحش که با وجود چنین مصدومیت هایی به زندگی خود در طبیعت ادامه داده اند افزود: این بز کوهی پس از بهبودی کامل در زیستگاه خود رهاسازی خواهد شد. 

انتهای پیام/ح

مداوای یک راس بز کوهی آسیب دیده در اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۹۲۴/تیمار_یک_راس_بز_کوهی_در_کلینیک_حیات_وحش_استان_اردبیل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: