Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@00:59:38 GMT

صفحه‌نمايش لبه به لبه خوب است يا بد؟

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۹۲۹/صفحه_نمایش_لبه_به_لبه_خوب_است_یا_بد

خبرگزاري آريا - صفحه نمايش لبه به لبه اين روزها به يک ترند در ميان گوشي هاي هوشمند تبديل شده است، بايد ديد که اين صفحه هاي نمايش در کنار کيفيت بسيار بالا و زيبايي، در کل ويژگي خوبي براي گوشي هاي هوشمند است يا خير.
کليک-گوشي هاي هوشمند اين روز ها بيشتر به سمت زيبا تر شدن در حال حرکت هستند و کمپاني ها کمتر توجهي به کارکرد خوب و مقاومت گوشي هاي هوشمند مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

يکي از نقاط ضعف گوشي هاي هوشمند جديد، صفحه نمايش لبه به لبه اين گوشي هاي هوشمند است، در بسياري از گوشي هاي هوشمند صفحه نمايش لبه به لبه ديده مي شود و بسياري از بالا رده ها نيز از اين سبک صفحه نمايش استفاده خواهند کرد.
در سال جديد جنگي ميان بالا رده ها رخ داده است که هر بالا رده اي صفحه نمايش لبه به لبه توليد کند و خبري از قاب در دور صفحه نمايش نباشد برنده است. مي توان گفت سامسونگ در اين جنگ تا به اين جاي کار پيروز است. گلکسي 6S edge+، گلکسي S7 edge و سري جديد گوشي هاي هوشمند سامسونگ پرچم دار جديد گلکسي S8 نيز از صفحه نمايش لبه به لبه برخوردار است. براساس خبرهاي لو رفته آيفون 8 و گلکسي S8، دو پرچم دار کمپاني هاي بزرگ اپل و سامسونگ هر دو از صفحه نمايش لبه به لبه برخوردار هستند و اين روند نشان مي دهد که سبک گوشي هاي هوشمند در حال تغيير است.
از نظر زيبايي شناسي صفحه نمايش لبه به لبه بسيار زيبا و فريبنده است ولي از نظر ايمني نمي توان به صفحه نمايش هاي لبه به لبه و مخصوصاً خميده اطمينان کرد. در سري edge سامسونگ صفحه نمايش خميده ديده شده است که صفحه نمايش تا لبه هاي گوشي هوشمند نيز آمده است، بدون شک در اولين نگاه اين موضوع آسيب پذيري گوشي هوشمند را نشان مي دهد، اين گوشي هوشمند با هر ضربه کوچکي از کناره ها آسيب مي بيند و نمي توان به اين سبک از صفحه نمايش ها لقب صفحه نمايش هاي ايمن را داد.

بله بدون شک محافظ‌هاي صفحه بسيار متنوعي در بازار وجود دارد که هر کدام به خوبي از صفحه نمايش شما محافظت مي کند ولي بايد ديد اين محافظ صفحه ها کار يک صفحه نمايش سخت بيرون آمده از کارخانه را انجام مي دهند.
بحث مقاومت فقط مربوط به صفحه نمايش نيست، در پشت بسياري از گوشي هاي هوشمند نيز از پوشش شيشه استفاده شده است که اين پوشش نيز در نوع خود بسيار آسيب پذير است. گوگل پيکسل و گوگل پيکسل XL دو نمونه بسيار خوب در اين زمينه هستند. اين دو گوشي هوشمند ظاهر بسيار زيبايي دارند ولي در پشت اين گوشي هاي هوشمند از شيشه استفاده شده است. محصول جديد سامسونگ، تبلت Tab S3 نيز داراي پوشش تماماً شيشه در پشت است و با قيمت 600 دلار به فروش مي رسد. پوشش شيشه در پشت گوشي هوشمند مي تواند بسيار زيبا باشد ولي بايد ديد که اين زيبايي به چه قيمتي براي خريدار تمام مي شود. بدون شک بدنه هاي فلزي و تمام آلومينيومي داراي مقاومت بسيار بيشتري هستند ولي بسياري از افراد زيبايي را معيار انتخاب قرار داده و گوشي هاي هوشمند زيبا را انتخاب مي کنند.
بسياري از کمپاني ها با توليد رنگ هاي خاص و متفاوت دست به جذب مشتري آيفون قرمز رنگ زد که همين حرکت در نوع خود، يک حرکت بسيار جالب ودر عين حال هوشمندانه بود که توانست دوباره نظر ها را به سمت آيفون 7 و آيفون 7 پلاس جلب کند.
شايد بتوان گفت مسير تکنولوژي از ابتدا، مسير درستي بوده است ولي زياده روي در هر بخشي از اين تکنولوژي مي تواند به ضرر خريداران و هم به ضرر توليد کنندگان باشد، يکي از نمونه هاي استفاده نادرست از تکنولوژي نوت 7 بود که به دليل کم کردن بيش‌ازحد ضخامت اين گوشي هوشمند باتري گوشي هوشمند به دليل اتصال نادرست منفجر مي شد و همين موضوع باعث از بين رفتن نام نوت 7 از ميان گوشي هاي هوشمند سامسونگ شد.

اما در اين ميان بايد از خبرهاي خوب در دنياي تکنولوژي گوشي هوشمند نيز خبر داد، در سال گذشته آيفون براي اولين بار ضد آب شد و آيفون 7 و 7 پلاس با خاصيت ضد آب عرضه شدند و رده ضد آب بودن اين گوشي هاي هوشمند IP67 بود و هم چنين داراي بدنه آلومينيومي بود که باعث مي شد در برابر ضربه و آب مقاوم باشد. بالا بردن مقاومت گوشي هاي هوشمند شايد يکي از راه هاي بالا رفتن فروش آن ها باشد، ضد آب بودن گوشي هاي هوشمند نيز مي تواند در اين مسير کمک شاياني به فروش گوشي هاي هوشمند کند.
شايد بهتر باشد تا کمپاني ها به جاي رفتن به سوي صفحه نمايش هاي لبه به لبه به سمت صفحه نمايش با مقاومت بالا رده و از زيبايي مطلق به سمت کارايي بروند. بدون شک زيبايي در گوشي هوشمند مهم است ولي مهم تر از زيبايي، کارايي و مقاومت گوشي هوشمند در برابر حوادث است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۹۲۹/صفحه_نمایش_لبه_به_لبه_خوب_است_یا_بد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: