Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@21:28:42 GMT

پاسخ پیروز حناچی، معصومه ابتکار و ابوالفضل رضوی به پیشنهاد تصدی پست شهرداری

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۸۹۵۶/پاسخ_پیروز_حناچی_معصومه_ابتکار_و_ابوالفضل_رضوی_به_پیشنهاد_تصدی_پست_شهرداری

پاسخ پیروز حناچی، معصومه ابتکار و ابوالفضل رضوی به پیشنهاد تصدی پست شهرداری

به گزارش خبرنگار ایلنا، مقرر شده‌است؛ روز چهاردهم تیر همین چهارشنبه‌ پیش‌رو، هر کدام از اعضای شورای پنجم سه کاندیدا برای سمت شهرداری تهران معرفی کنند. در خبرگزاری‌ها، توییتر و تلگرام اسم است که مطرح می شود، اما در این بین محمدعلی نجفی، عباس آخوندی، حبیب‌الله بیطرف، محمود حجتی و سید حسین مرعشى پایه ثابت گمانه‌زنی‌ها هستند، اما در این میان اسامی نیز به گوش می‌رسد که شاید به اندازه بقیه در زبان‌ها نیفتاده باشند، اما شانس‌شان برای شهرداری تهران کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان می‌توان به اکبر ترکان، محمد شریعتمداری، الهه کولایی، محمدعلی افشانی، پیروز حناچی، ترک‌نژاد، محسن مهرعلیزاده، ابوالفضل رضوی و عیسی کلانتری اشاره کرد.

با وحود سکوت خبری از نامزدهای مطرح شده شهرداری تهران توانستیم، اخبار موثقی از سه نامزد پیشنهادی به دست آوریم که در زیر می‌خوانید:

معصومه ابتکار: به دلیل مشغله زیاد نمی‌توانم پیشنهاد شهرداری تهران را بپذیرم

شهربانوامانی، عضو شورای پنجم و مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیستدر امور زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار ایلنا اعلام کرد که سمت شهرداری تهران به معصومه ابتکار پیشنهاد شده است، اما او به علت مشغولیات زیاد در سمت فعلی خود، این پیشنهاد را نپذیرفته است.

شهربانو امانی، منتخب مردم در شورای پنجم در ادامه سخنانش تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و سخت در تهران، تنها شخصی می‌تواند؛ سمت شهرداری را به عهده بگیرد که در سطوح بالای مدیریتی کار کرده باشد. با آنکه زنان در سطوح میانی مدیریت، کارنامه موفقی از خود به جای گذاشتند، اما به دلایل پنهان و آشکار از درخشش در سطوح بالای مدیریتی باز مانده‌اند. البته معصومه ابتکار یکی از زنانی است که در عرصه‌های محیط زیست، شورای شهر و دانشگاه کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ابتکار یکی از قابل قبول‌ترین گزینه‌های شهرداری تهران بود، افزود: به دلیل دغدغه‌های جدی در حوزه محیط زیست، ابتکار پیشنهاد فراکسیون زنان شورای شهر را برای داوطلب شدن برای نشستن بر کرسی شهردار تهران نپذیرفت.

پیروز حناچی: برای پذیرفتن تصدی شهرداری تهران تلاشی نمی‌کنیم

پیروز حناچی، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، یکی از کاندیداهای پیشنهادی شهردار آینده تهران است که اسم او را در گمانه‌زنی‌های مطرح شده می‌شنویم. البته خود او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا پاسخ روشنی در این مورد که به او پیشنهادی شده است یا خیر نداد و گفت: شهرداری تهران اکنون در شرایط خویی قرار ندارد، هرکس هم که این سمت را به عهده بگیرد به نوعی با آبروی خود بازی می‌کند. شهرداری در حال حاضر در شرایط عادی قرار ندارد و به همین علت برای پذیرفتن این مسئولیت تلاشی نمی‌کنیم.

از نظر معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر شهردار تهران شدن مانند ورود به یک فضای تاریک و بسته است، تصریح کرد: می‌دانید که در شهرداری تهران اتفاقات ناخوشایندی رخ داده، اما کمتر کسی از واقعیت ماجرا خبر دارد و شهردار تهران شدن در عین حال که فرصتی برای خدمت است، در شرایط حاضر بسیار مبهم است.

او در پاسخ به این سوال که بالاخره به او پیشنهادی برای پذیرفتن سمت شهردار تهران شده است یا نه سکوت کرد و در پاسخ به احتمال مطرح شدن نام وزیر فعلی راه و شهرسازی به عنوان یکی از گزینه‌ها گفت: از جمله کسانی که می‌تواند در این شرایط از پس مسئولیت تهران برآید، عباس آخوندی، وزیر فعلی راه و شهرسازی است.

حناچی در حالی که معتقد است؛ شرایط تغییر خواهد کرد، عباس آخوندی را گزینه مناسبی برای شهرداری تهران می‌داند.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در دفاع خود از آخوندی اضافه کرد: آخوندی کسی است که می‌تواند به راحتی با دولت تعامل کند، علاوه بر اینکه دیدی واضح و روشن به مسائل شهری دارد. خیلی از کسانی که مطرح می‌شوند در بهترین حالت با دیدگاه قبلی شهر را اداره خواهند کرد و من اعتقاد راسخ دارم که رویکرد موجود در اداره امور شهر باید تغییر کند.

ابوالفضل رضوی: با رضایت خاطر کرسی شهرداری تهران را به عهده خواهم گرفت

سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور که نامش در میان کاندیداهای شهردار آینده پایتخت به چشم می‌خورد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، حضور خود در میان کاندیداهای آینده را تایید کرد و گفت: یک نفر از اعضای شورای شهر به من پیشنهاد داده است و البته فراموش نکنیم یک نفر دلیل بر موافقت کل شورای منتخب نیست.

رضوی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که آیا تمایلی برای بررسی این پیشنهاد دارد یا خیر؟ گفت: مطمئن باشید اگر اعضای شورا مرا قبول کنند با رضایت خاطر کرسی شهرداری تهران را به عهده خواهم گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه سخنانش با اشاره به نام برخی از کاندیداهایی که نامشان در لیست شهردار آینده تهران به چشم می‌خورد، و افزود: نام آقایان حجتی، مرعشی و نجفی را بسیار شنیده‌ام و اگر آقای مرعشی قبول کند، همه ما باید به نفع ایشان کنار برویم و من مطمئن هستم؛ ایشان 21 رای را خواهند آورد.

این سخنان رضوی در حالی است که شایعاتی مبنی بر بیماری قلبی حجتی در فضای مجازی پخش شده و برخی گمانه می‌زنند که حجتی نه تنها تمایلی برای شهرداری تهران ندارد بلکه حتی نمی‌خواهد در وزارت جهاد کشاورزی نیز باقی بماند.

در هر حال سه روز بیشتر به اعلام کاندیداها باقی نمانده است و به اعتقاد برخی اعضای شورای منتخب، سخنانی مبنی بر اینکه فلان گزینه قطعی شده و یا بر سر فلان فرد اجماعی صورت گرفته است را نباید جدی گرفت. با این حال زهرا نژاد بهراماز اعضای منتخب شورای شهر تهران شب گذشته در صفحه توییتری خود اعلام کرد که ۳ نامزد شهرداری تهران محسن مهرعلیزاده، پیروز حناچی و علی اصغر احمدی در جلسه‌ای با حضور منتخبان شورای پنجم شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۸۹۵۶/پاسخ_پیروز_حناچی_معصومه_ابتکار_و_ابوالفضل_رضوی_به_پیشنهاد_تصدی_پست_شهرداری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: