Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@07:29:21 GMT

21 هزار نفر از موزه شهر بروجن دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۸۰۴/۲۱_هزار_نفر_از_موزه_شهر_بروجن_دیدن_کردند

21 هزار نفر از موزه شهر بروجن دیدن کردند

دبیر ستاد نوروزی شهرداری بروجن گفت: در ایام عید نوروز حدود 21 هزار نفر از اسناد و اشیاء نفیس تاریخی موزه شهر دیدن کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رجبی در گفتگو با کلار، اظهار داشت: یک هزار و 400 نفر به طور متوسط از 28 اسفند 95 تا 12 فروردین امسال از موزه شهر بروجن دیدن کردند.

وی با بیان این که بیش از دو هزار و 400 اثر تاریخی در موزه شهر بروجن به نمایش گذاشته شده است، گفت: در کنار موزه شهر بروجن غرفه های صنایع دستی، غذاهای محلی و سوغات، سیاه چادرها و ایستگاه دوستدار کودک دایر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رجبی با بیان این که این موزه به منظور غنا بخشیدن به فرهنگ شهر بروجن در بهمن ماه سال 94 تاسیس شد، گفت: سفال های دو هزار سال قبل از مسیح که حدود چهار هزار سال قدمت دارند در این موزه یرای مردم به نمایش گذاشته شده است.

دبیر ستاد نوروزی شهرداری بروجن افزود: موزه شهر با وجود اسناد و اشیاء تاریخی پذیرای گردشگران و مسافرانی است که می خواهند با تاریخ، هویت و گذشته این دیار بیشتر و بهتر آشنا شوند.

اضافه کرد: بیش از 613 نوع کبریت گردآوری شده از زمان های بسیار قدیم، قرآن های چاپ سنگی و خطی بیش از 200 سال قدمت، شاهنامه و کتاب های چاپ سنگی، آلبوم های تمبر و ظرف های مسی بیش از 200 سال قدمت و جام های مربوط به زمان صفویه از جمله اشیایی است که در این موزه نگهداری می شود.

وی با اشاره به غرفه زندگی مردم شهرستان بروجن در زمان های قدیم، افزود: ضریحی متعلق به امام زاده عسگر علی گندمان که حدودا 400 سال قدمت دارد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

رجبی در ادامه به غرفه اداره پست، تلگراف و تلفن های هندلی مربوط به زمانی که 30 الی100 خانوار از آن بهره مند بودند اشاره کرد و گفت: ظروف، سکه های نفیس، ابزار شکار، باسکول هی قدیمی، چراغ های آجری و ... از دیگر غرفه های است که برای جلب رضایت مردم در این موزه برپا شده است.

وی خاطر نشان کرد: امسال به مناسبت عید نوروز در 7 نقطه ی شهر بروجن میدان امام(ره)، میدان شهید بهشتی، میدان جهاد، میدان بسیج، میدان نبوت، میدان شهید و پل مصلی سفره هفت سین برپا شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۸۰۴/۲۱_هزار_نفر_از_موزه_شهر_بروجن_دیدن_کردند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: