Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@03:21:46 GMT

پایان بی سر و سامانی تپه شهدای گمنام سمیرم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۱۹۸۳۰/پایان_بی_سر_و_سامانی_تپه_شهدای_گمنام_سمیرم

پایان بی سر و سامانی تپه شهدای گمنام سمیرم

سمیرم-شهدای گمنام سمیرم سالها با مشکلات متعددی روبه رو بوده است اما اکنون پس از ۶ سال تپه شهدای گمنام سمیرم سر و سامان خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم تپه شهدای گمنام سمیرم، شهدایی که جوانان آن دوران بودند و اسطوره‌های زمان حال، آنان که برای دفاع از میهن خود از خانواده، جوانی و خواسته‌های دنیایی خود گذشتند تا ما امروز با آرامشی بی‌نظیر در کانون گرم خانواده‌های خود زندگی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آری، جوانانی که از دنیا هیچ برای خود نخواسته، غیورمردانی که از اسم و مقام و منصب و حتی از پلاک خود دل کنده‌اند تا گمنامی آنان نام نشانی شود برای اقتدار و سربلندی کشورمان، باشد.

ما تنها مردمانی هستیم که به‌پاس قهرمانی‌های دلیرمردان کشورمان این‌گونه قبور مطهرشان را زینت می‌بخشیم؛ قبور مطهری که حضرت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره آن‌ها فرمودند؛ همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت مزار عاشقان، عارفان، دل‌سوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود.

تصاویر روز باشکوه استقبال سمیرمی‌ها از شهدای گمنام فراموش‌شدنی نیست، مردم سمیرم با حضور و استقبال از پنج پیکر بی پلاک هشت سال دفاع مقدس اثبات کردند قدرشناسی آن‌ها اندکی کمرنگ نشده و نخواهد شد همان‌طور که در شب وداع و تشیع پیکر پرستوهای خونین بال که با میهمانی در شهر ما پیام استقامت و پیروزی حق را آورده بودند نشان دادند که در راستای اهداف این نظام نباید کوچک‌ترین کوتاهی شود.

شهدای گمنام سمیرم در تیرماه سال ۹۰ با حضور کم‌نظیر جمع کثیری از مردم خداجوی سمیرم بر روی دستان سر به فلک کشیده مردمان این خطه تشییع و پس‌از آن در تپه شیدان یا شهیدان شهر سمیرم به خاک سپرده شدند.

جرقه رسیدگی به قبور شهدای گمنام را می‌توان از ۲۵ مردادماه سال ۹۵ دانست که گروهی از بسیجیان و مردم شهیدپرور شهرستان سمیرم به ساخت مسیر شهدا تا شهدای شهرستان پرداختند و برای کاهش فاصله بین گلزار شهدا تا تپه شهدای گمنام مسیری را در دامنه این تپه هموارسازی کردند.

جوانان و نوجوانان بسیاری که هر پنج‌شنبه برای شست و شوی روح خود به زیارت این شهدا می‌روند همیشه از وضعیت نا به سامان آن گله داشتند اما خوشبختانه این روزها صحبت از اجرای طرحی است که خبری بسیار خوب برای مردم شهرستان به شمار می‌آید.

شهدای گمنام شهرستان سمیرم با وجود امکانات کم خود هر ساله شاهد برپایی دعای پرفیض کمیل و مناجات با شهدا و همچنین زیارت عاشورا توسط بسیجیان حوزه یک امام رضا (ع) شهرستان است که چه بسا اگر امکانات و نیاز های اولیه در اطراف آن مهیا شود بسیاری از برنامه های مذهبی در این مکان دایر خواهد شد.

مسیر دسترسی به قبور مطهر شهدا نیاز به حفاظت دارد

در همین رابطه علی رفیعی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم در رابطه با طرح سامان‌دهی گلزارهای شهدا گفت: المان سه شهید گمنام دفن شده در تپه شهدای گمنام سمیرم در هفته جاری نصب خواهد شد.

رفیعی افزود: رئیس اداره گاز شهرستان سمیرم در کارگروه گلزارهای شهدا تأمین لوله‌های آب‌رسانی به این مکان مقدس را متقبل شده و اداره آبفای شهرستان نیز در زمینهٔ تأمین آب این مکان اقدام خواهند کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همچنین با اشاره به شیب تند منتهی به این گلزار تصریح کرد: مسیر دسترسی به قبور مطهر این شهدا با توجه به پرتگاهی بودن آن نیاز به حفاظ دارد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با همکاری ارگان‌های مربوطه این مشکل نیز مرتفع شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سازه فلزی المان همراه با نورپردازی آن طی یک هفته جاری انجام خواهد شد و مردم عزیز شهرستان چهره‌ای متفاوت از این مکان را مشاهده خواهند کرد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۹۸۳۰/پایان_بی_سر_و_سامانی_تپه_شهدای_گمنام_سمیرم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: