Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@22:13:27 GMT

وزیر کار: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری

تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۰۸۴/وزیر_کار_یک_میلیون_و_۶۵۰_هزار_نفر_زیر_پوشش_بیمه_روستایی_و_عشایری

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، علی ربیعی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز حدود ۷۰ درصد روستاییان و عشایر در طرح بیمه مشارکت نکردند؟ با بیان اینکه یکی از مشکلات، آشنا نبودن روستاییان با خدمات این بیمه است، ادامه داد: به جز درمان که بیمه سلامت بوده و در دولت یازدهم ۴ برابر شد اکنون بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت را بیمه روستاییان و عشایر تقریباً پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: امسال احکام ما در بازنشستگی زودرس که قانون آن در حال اجراست به حدود ۳۰ هزار بیمه شده رسیده است و احکام آن‌ها را آماده کردیم.

ربیعی با اشاره به اینکه اکنون شرایط بسیار خوبی وجود دارد، افزود: در ۸ سطح بیمه ایجاد کردیم یعنی تقریباً برای هر توان مالی، شرایط را آماده کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل مزد سالیانه که شورای عالی کار برای کارگری مشخص می‌کند یک دوم آن را برای روستاییان محاسبه می‌کنیم و بر اساس آن ۸ سطح تعریف می‌شود که پایین‌ترین آن ۴۰۰ هزار تومان تا ۹۰۰ هزار تومان حق بیمه است که از این میزان برای ۴۰۰ هزار تومان؛ ۶۰ هزار تومان است که ۴۰ هزار تومان آن را دولت پرداخت می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار شغل را در روستا‌ها می‌خواهیم ایجادکنیم، افزود: این طرح شامل مشاغل روستایی مانند کشاورزی می‌شود و این بیمه شامل، فوت، از کار افتادگی و بازنشتگی است.

وی با بیان اینکه در روستا‌ها نباید سالمندی با فقر توام باشد، اضافه کرد: از روستاییان می‌خواهیم از این طرح استقبال کنند، زیرا این طرح می‌تواند از سالمندی توام با فقر پیشگیری کند.

ربیعی ادامه داد: در جلسه آینده هیئت وزیران بحث لایحه میانی نظام چند لایه تامین اجتماعی را در دستور کار داریم که نظام بیمه اجتماعی فراگیر را هم در آن جا پیگیری خواهیم کرد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۰۸۴/وزیر_کار_یک_میلیون_و_۶۵۰_هزار_نفر_زیر_پوشش_بیمه_روستایی_و_عشایری را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: