Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@05:32:10 GMT

تلاش کشاورز ساوجی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ظرفیت اشتغالزایی برای ۴۰ نفر در یک هکتار زمین+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۰۸۵/تلاش_کشاورز_ساوجی_برای_تحقق_اقتصاد_مقاومتی_ظرفیت_اشتغالزایی_برای_۴۰_نفر_در_یک_هکتار_زمین_تصاویر

تلاش کشاورز ساوجی برای تحقق اقتصاد مقاومتی/ظرفیت اشتغالزایی برای ۴۰ نفر در یک هکتار زمین+ تصاویر

ساوه علاوه بر برخورداری از موقعیت صنعتی، بخاطر خاک حاصلخیزش یکی از قطب های کشاورزی استان مرکزی نیز هست و کشاورزان کوشای آن حتی از یک زمین، چند محصول در دو فصل بهار و تابستان برداشت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، ساوه بخاطر خاک حاصلخیزش علاوه بر صنعتی بودن ، قطب کشاورزی استان مرکزی است و کشاورزان کوشای آن حتی از یک زمین چند محصول در دو فصل بهار و تابستان برداشت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد باجاقی یکی از تولیدکنندگان روستای یل آباد ساوه است که محصولات متنوعی از باغات و زمین های خود برداشت و روانه بازار می کند.

یکی از این محصولات خیار است که آن را به عنوان غذایی سرشار از آب و منبع بسیاری از ویتامین ها می شناسیم و بدلیل کالری بسیار پایین می تواند تاثیر بسزایی در سلامت افراد داشته باشد.

منفعت ۴۰ نفر از تولید خیار در یک هکتار زمین

این تولید کننده ساوجی در گفتگو با نارخبر، گفت: از زمان شخم تا برداشت یک محصول مانند خیار در مجموع چهل نفر از یک هکتار مزرعه می توانند منفعت کسب کنند و در مراحل مختلف مشغول شوند.

وی با اشاره به لزوم بهره وری بیشتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: پس از برداشت خیار، زمین به همراه کودهای طبیعی غنی کننده شخم می خورد تا دانه های ذرت نیز در همین زمین کشت شود.

برداشت ۳۰ تن خیار از یک هکتار زمین

باجاقی با اشاره به فصل برداشت خیار بیان کرد: اگر بذر خوب خیار کشت شود و مبارزه با آفات و علف های هرز به موقع انجام شود می توان از هر هکتار حدود سی تن خیار برداشت کرد.

وی ادامه داد: میانگین برداشتی بنده ۲۰ تن خیار با کیفیت عالی و درجه یک از هر هکتار است، البته در زمینه های مختلف باغی و زراعی نیز مشغول هستم.

شرایط خوب ساوه برای عرضه محصولات نوبرانه به بازار

این تولید کننده ساوجی با اشاره به خاک حاصلخیز بخش مرکزی ساوه و گرمای زودرس آن اظهار کرد: این شرایط موجب می شود که محصولات نوبرانه قابل کشت شود و بتوانیم محصولات باغی مانند چاقاله بادام، زردآلو و سایر میوه های سردرختی را به موقع در بازار میوه عرضه کرده و با قیمت مناسبی بفروشیم.

وی افزود: آب یکی از ضروری ترین عوامل کیفیت محصول در کنار خاک و و دمای مناسب است که آب مزرعه بنده از موتور ۶ اینچ تامین می شود.

باجاقی شرح داد: در روستای یل آباد از فروردین ماه تا اواخر پاییز محصولات متنوعی مانند آلو سبز، زردآلو، هلو، شلیل،انگور، انجیر و انار به همراه صیفی جاتی مانند طالبی، خیار و بامیه برداشت می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۰۸۵/تلاش_کشاورز_ساوجی_برای_تحقق_اقتصاد_مقاومتی_ظرفیت_اشتغالزایی_برای_۴۰_نفر_در_یک_هکتار_زمین_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: