Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@00:35:40 GMT

وزارت علوم ۸۶ رشته دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی را حذف کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۱۵۵/وزارت_علوم_۸۶_رشته_دانشگاه_آزاد_اسلامی_آذربایجان_غربی_را_حذف_کرد

وزارت علوم ۸۶ رشته دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی را حذف کرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از میان ۲ هزار و ۸۰۰ رشته حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی تعداد ۸۶ رشته از دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی از سوی وزارت علوم حذف شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازارومیه، عزیز جوان پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن همایش شهید حمید باکری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه نخست حضوری در جهان است که 43 درصد از سهم آموزش دانشگاهی کشور را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بیش از 70 هزار نفر هیئت علمی تمام وقت دارد و برای تعداد 300 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است و در سطح کشور بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر دانشجو در حال تحصیل هستند و بیش از 6 میلیون نفر نیز تاکنون فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بخشی کاملاً غیردولتی است و از بودجه دولتی هیچ سهمی ندارد و تمام هزینه‌ها توسط مردم تأمین می‌شود و تا سال 95 بیش از 112 هزار دانشجوی استان آذربایجان غربی فارغ‌التحصیل شده‌اند و تعداد 750 نفر کارمند در دانشگاه‌های آزاد استان مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در تولید علم در جهان رتبه شانزدهم را در اختیار داریم و مطمئناً دانشگاه آزاد اسلامی نقش مهمی را در این میان ایفا می‌کند و در همین راستا تمامی ابنیه و ساختمان‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در خدمت آموزش و پرورش کشور دارد.

جوان پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نمادی از اقتصاد مقاومتی است چرا که تأمین هزینه‌ها از سوی مردم صورت می‌گیرد و یک ریال دریافتی از دولت نداریم و مستقل پیش می‌رویم.

وی تاکید کرد: مشکل بزرگ اخیر ما با وزارت کشور در مورد تحصیلات تکمیلی و حذف 2 هزار و 800 رشته از رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و سهم استان آذربایجان غربی در این میان تعداد 86 رشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: این اقدام بدون برنامه ریزی و به صورت یک طرفه انجام شده است که سبب مسئولان کشوری دانشگاه آزاد اسلامی شده است و در رابطه با این موضوع اعتراض شده است که متأسفانه تاکنون پاسخی نگرفته‌ایم.

انتهای پیام/

R41361/P1336/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۱۵۵/وزارت_علوم_۸۶_رشته_دانشگاه_آزاد_اسلامی_آذربایجان_غربی_را_حذف_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: