Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:31:20 GMT

شهرستان ری غرق در شادی و سرور/ جشن میلاد اسوه مردانگی

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۲۰۷۱۰/شهرستان_ری_غرق_در_شادی_و_سرور_جشن_میلاد_اسوه_مردانگی

شهرستان ری غرق در شادی و سرور/ جشن میلاد اسوه مردانگی

ری- شهرستان ری و حرم حضرت عبدالعظیم( ع) در روز میلاد مولی الموحدین، حضرت علی ابن ابیطالب( ع) ، اسوه مردی و مردانگی غرق در شادی و سرور و شادمانی است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها- وحید محمدی یکتا- همزمان با سالروز میلاد باسعادت مولی الموحدین، حضرت علی ابن ابیطالب( ع)، شهرستان ری غرق در شادی و سرور شده و برنامه ها و آیین های ویژه ای در این شهرستان در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم نقاط مختلف شهر و استان تهران در شب و روز میلاد باسعادت اسوه مردی و مردانگی خود را به قبله تهران رسانده و در آیین جشن های میلاد امام اول شیعیان جهان شرکت کردند.

طبق یک سنت دیرین شب میلاد با سعادت حضرت علی( ع)، مانند هر سال جشن باشکوه میلاد این حضرت بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مدیحه سرایی آقای سیدعلی رضوی برگزار شد.

آیین گل آرایی حرم حضرت عبدالعظیم( ع) و نورافشانی مناطق مختلف شهرری از جمله برنامه هایی بود که در شب میلاد باسعادت حضرت علی ابن ابیطالب( ع) برگزار شد.

همچنین امروز، سه شنبه و در سالروز ولادت آن حضرت، جشن میلاد با سعادت اولین پیشوای شیعیان جهان بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در مصلای بزرگ ری و با مداحی و مولودی خوانی حمید منتظر، ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

علاوه بر مصلای بزرگ ری، مراسم جشن میلاد با سعادت امیر مؤمنان علی علیه السّلام در مسجد حضرت زینب( س) واقع در میدان حمزه آباد ری، هیات پیروان شهدای کربلا واقع در شهر ری، خیابان غیوری، چهارراه خط آهن به طرف دولت آباد و نیز هیات اکبریه شهرری واقع در شهرری، خیابان ۲۴ متری، کوچه شهید مهاجری، حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام و بسیاری دیگر از نقاط ری برگزار شد.

همچنین به همت شهرداری منطقه ۲۰ و همچنین هیئات مذهبی، مساجد و جمعی از جوانان پرشور شهر ری نقاط مختلف شهر به صورت زیبایی چراغانی شده ‌و جلوه‌های زیبایی در این شهر پدید آمده است.

بنا بر این گزارش در بسیاری از نقاط شهر ری به همت گروه‌های متعدد مردمی ایستگاه‌های صلواتی ایجاد شده است و در این ایستگاه‌ها با شیرینی و شربت از شهروندان و میهمانان پذیرایی شد.

برگزاری جشن کودکان علوی در شب ولادت امیرالمؤمنین( ع) در محل سالن اندیشه جوان واقع در صحن مصلای حرم حضرت عبدالعظیم( ع) از جمله برنامه های بسیار جذاب و شاد کودکانه بود که در قبله تهران برگزار شد.

اجرای برنامه های متنوع ویژه کودکان ۵ تا ۹ سال از جمله مداحی، قصه گویی، نمایش عروسکی همراه با سخنرانی و نمایش کلیپ های جذاب و کودکانه در این مراسم بسیار جالب توجه بود و خاطرات به یاد ماندنی در ذهن کودکان بر جای گذاشت.

این مراسم با حضور پرشور کودکان ۵ تا ۹ سال و خانواده های آن ها برگزار شد.

به کودکان « عیدی» دهیم

مریم احمدی، یکی از مادران کودکان حاضر در جشن کودکان علوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این جشن ها اثرات مثبت فراوانی در ذهن کودکان دارد، یکی از اعیاد فرزندان جامعه شیعی باید در شب و روز میلاد حضرت علی( ع) باشد.

وی ضمن تقدیر از برگزاری چنین جشن هایی در اعیاد مذهبی برای گروه های سنی کودکان گفت: در روز میلاد امام اول شیعیان باید به فرزندان خود و فرزندان فامیل و آشنایان « عیدی» بدهیم و از همین کودکی زمینه تربیت علوی آینده سازان ایران عزیز را ایجاد کنیم.

معرفت و شناخت شخصیت امام علی( ع) نیاز امروز جوامع بشری

آیت الله محمد محمدی ری شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی( ع) در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بر شمردن فضایل مولی الموحدین، حضرت علی( ع) اظهار داشت: همه ما باید در مورد شخصیت بی همتای امام علی( ع) مطالعات کامل انجام دهیم، چرا که معرفت و شناخت شخصیت ایشان نیاز امروز جوامع بشری است.

وی افزود: در حدیثی آمده که علی‌شناس حقیقی و کامل، خدا و پیامبر اکرم (ص) هستند و لذا برای شناخت کامل و جامع شخصیت حضرت علی( ع) باید خداوند متعال و پیامبر اکرم( ص) را به طور کامل شناخت و معرفت نسبت به ایشان پیدا کرد و اگر جز این باشد شناخت ما از شخصیت امام اول شیعیان جهان ناقص خواهد بود.

حضرت علی( ع)، اسوه مردی و مردانگی

حجت الاسلام سید محسن محمودی، مدیر کل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در مورد اهمیت شناخت ابعاد گوناگون شخصیت حضرت علی( ع) به خبرنگار مهر گفت: بهترین راه شناخت اسلام عزیز، شناخت شخصیت حضرت علی( ع) است، در واقع حضرت الگوی به تمام معنای اسلام، قرآن ناطق و نیز بهترین اسوه مردی و مردانگی است.

وی ادامه داد: مردان ما در جامعه، حضرت علی( ع) را الگوی خود قرار دهند، چرا که بسیاری از مشکلات امروز اجتماعی در جامعه ما از عدم وجود الگویی تمام عیار است و عدم شناخت شخصیت ایشان سبب برخی توفیقات تهاجم فرهنگی غرب در جامعه اسلامی ما شده است.

حضرت علی بن ابی طالب( ع) در روز ۱۳ رجب سال ۲۳ قبل از هجرت در خانه کعبه به دنیا آمد، ایشان پسرعمو و داماد پیامبر اکرم( ص) و همسر حضرت فاطمه( س) و نخستین فردی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد و به اسلام گروید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۰۷۱۰/شهرستان_ری_غرق_در_شادی_و_سرور_جشن_میلاد_اسوه_مردانگی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: