Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@17:45:39 GMT

اجرای طرح «یک مسجد در هر مدرسه» در ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۰۸۳/اجرای_طرح_یک_مسجد_در_هر_مدرسه_در_ترکیه

اجرای طرح «یک مسجد در هر مدرسه» در ترکیه

وزارت آموزش ترکیه از تصویب طرح «یک مسجد در هر مدرسه» در سراسر مدارس این کشور خبر داد.

به  گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الزمان، وزارت آموزش و پرورش ترکیه ، طرح «هرگز مدرسه ای بدون نمازخانه باقی نمی ماند» را که «وقف انسان» متعلق به جنبش انسان و تمدن ترکیه آن را راه انداخته است، تصویب کرد.

وزارت آموزش و پرورش سرمایه گذاری بر این طرح را برعهده خواهد گرفت تا همه مدارس سراسر ترکیه نمازخانه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«متین بکسی» دبیرکل وقف انسان در این باره گفت: وزارت آموزش و پرورش ترکیه این طرح را تصویب کرده است و در مرحله اول 90 مدرسه را برای اجرای این طرح بررسی کردیم.

وی گفت: ما این طرح را در سال 2016 میلادی آغاز کردیم و امسال موافقت رسمی آن را از وزارت آموزش و پرورش کسب کردیم.

 

بکسی افزود: تا امروز 15 مسجد در 15 مدرسه ساخته ایم و 90 درخواست دیگر برای این طرح ارایه شده است.

وی ادامه داد: امسال 40 مسجد را احداث خواهیم کرد و امکان آموزش دروس دینی در این مدارس وجود دارد.

 

داده های وزارت آموزش و پرورش  نشان می دهد که در ترکیه 62 هزار و 248 مدرسه خصوصی و دولتی وجود دارد ونزدیک به 15 میلیون و 889 هزار و 627 دانش آموز در این مدارس تحصیل می کنند.

یادآور می شود، ترکیه کشوری اوراسیایی است که در شمال غربی آسیا و خاورمیانه قرار دارد؛ با ورود اسلام به ترکیه ساخت مسجد در این کشور آغاز شد؛ مساجد این کشور به علت معماری زیبا و منحصر به فردشان از بناهای تروریستی به شمار می آیند و شکوه هنر اسلامی در این مساجد متبلور شده است؛ از مساجد مهم ترکیه می توان به مسجد «احمد پاشا» و مسجد« گجاتپه» در آنکارا، مسجد «ایاصوفیه»،  مسجد «رستم پاشا»، مسجد « سلیمانیه»، مسجد« سلطان احمد»، مسجد«فاتح» در استانبول، مسجد «عیسی بیگ» در بورسا، مسجد«علاء الدین» در قونیه و مسجد «مرکزی سابانکی» در آدنا اشاره کرد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۰۸۳/اجرای_طرح_یک_مسجد_در_هر_مدرسه_در_ترکیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: