Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:50:18 GMT

در اصلاحیه قانون بازنشستگان «مرجع تشخیص جایگزین نداشتن بازنشسته‌ها» اضافه شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۳۲۴/در_اصلاحیه_قانون_بازنشستگان_مرجع_تشخیص_جایگزین_نداشتن_بازنشسته_ها_اضافه_شود

در اصلاحیه قانون بازنشستگان «مرجع تشخیص جایگزین نداشتن بازنشسته‌ها» اضافه شود

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: در اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان به تعیین مرجع تشخیص جایگزین نداشتن بازنشسته‌ها و تعریف واژه غیرقابل جایگزین بودن باید توجه ویژه شود.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان، تعیین مرجعی برای تشخیص جایگزین نداشتن فرد بازنشسته در یک دستگاه را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان حتما باید مرجعی تعیین شود تا تشخیص دهد فرد بازنشسته در فلان دستگاه نیاز به جایگزین دارد یا خیر. اگر در طرح اصلاحی به این مسئله توجه نشود از کارایی قانون منع بکارگیری بازنشستگان کاسته می‌شود و مراجعات افراد با ادله و استدلال به دفتر مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیاز است در قالب اصلاح ماده یا افزودن تبصره به این ابهامات پاسخ داده شود و موضوع فیصله پیدا کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار تعریف واژه «غیرقابل جایگزین بودن» در اصلاحیه جدید قانون مذکور شد و افزود: در اصلاحیه قانون باید به دو مسئله توجه اساسی شود. اول، تعیین مرجع تشخیص جایگزین نداشتن بازنشسته‌هاست و دوم، تعریف واژه «غیرقابل جایگزین بودن» است. با مشخص شدن این دو مسئله، ابهام از قانون منع بکارگیری بازنشستگان رخت بر می‌بندد.

به اعتقاد فرهنگی، گنجاندن بندی در اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای انتقال تجربیات فرد بازنشسته به نیروهای جایگزین را غیرضروری دانست و افزود: موضوع منع بکارگیری بازنشستگان، مدیرانی هستند که دوره خدمت 30 ساله خود را به پایان رسانده و کهنسال شده‌اند اما جایگزین کردن سایر نیروها به ویژه نیروهای جوان مسئله‌ دیگری است که اختیار آن با مدیران اجرایی دستگاه‌هاست و لزومی ندارد چنین مسئله‌ای در اصلاحیه قانون مذکور آورده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۳۲۴/در_اصلاحیه_قانون_بازنشستگان_مرجع_تشخیص_جایگزین_نداشتن_بازنشسته_ها_اضافه_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: