Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@08:42:36 GMT

نقش راهبردي هرمزگان در توسعه اقتصاد کلان کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۵۷۱/نقش_راهبردی_هرمزگان_در_توسعه_اقتصاد_کلان_کشور

نقش راهبردي هرمزگان در توسعه اقتصاد کلان کشور

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا- استان هرمزگان در روزهاي اخير ميزبان حضور مسوولان ارشد نظام بود که در اين سفر بار ديگر نقش راهبردي اين استان در عرصه هاي داخلي و بين المللي از سوي همه مسوولان مورد تاکيد قرار گرفت.

به گزارش ايرنا، معاون اول رييس جمهوي با همراهي وزيران نيرو ، جهاد کشاورزي، تعاون، کار و رفاه اجتماعي، رييس بنياد مستضعفان و معاون روستايي توسعه مناطق محروم رييس جمهوري در روزهاي دوشنبه و سه شنبه جاري با محوريت توجه جدي به ظرفيت هاي بالقوه و بالفعل هرمزگان، ميهمان اين استان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استان هرمزگان به عنوان دروازه طلايي اقتصادي ايران از گذشته هاي دور تاکنون نقش راهبردي در همه بخش ها به ويژه در زمينه بنادر و دريانوردي ، گمرک ، شيلات ، صنايع بزرگ نظير نفت وگاز، فولاد، آلومينيوم ونيروگاههاي بزرگ برق داشته و در حال حاضر هم با طرح هاي توسعه اي در بخش صنعت و استفاده از تکنولوژي شيرين سازي آب دريا، نقش آن در حوزه اقتصاد و نيرو بسيار پررنگ تر شده است.
اين استان همه شاخه هاي حمل و نقل (راه زميني، هوايي، دريايي و ريلي) را در اختيار دارد و بازرگانان مي توانند از همه اين ظرفيت ها براي رساندن کالا به بندرهاي استان يا جابه جايي بار به سمت ديگر استان ها استفاده کنند.
استان هرمزگان از يک سو در اقتصاد داخلي بويژه در امر صادرات و واردات جايگاه ويژه اي در توسعه کشور دارد و از سوي ديگر با تسهيل انتقال کالا به بازارهاي آسياي ميانه، برگ برنده جمهوري اسلامي ايران براي حضور موثر در بازارهاي جهاني است.
هرمزگان در جنوب ايران مشرف به تنگه هرمز از يک سو به آب هاي بين المللي و کشورهاي حوزه خليج فارس و درياي عمان و از سوي ديگر با استان هاي سيستان و بلوچستان، فارس، کرمان و بوشهر همسايه است که بالاترين ظرفيت تبادل مرزي و تجاري در بين استان هاي کشور را به خود اختصاص داده است.
استان هرمزگان با بهره مندي از دو هزار و 237 کيلومتر نوار ساحلي و 14 جزيره، داراي 71 بندر بزرگ و کوچک در کرانه خليج فارس و دريايي عمان است و به تعبيري، مهم ترين استان ساحلي و دريايي ايران محسوب مي شود.
جديد ترين تجزيه و تحليل هاي آماري حاکي از آن است که بندر موجود در اين استان داراي 156 پست اسکله براي پهلوگيري کشتي هاست؛ از اين تعداد، 11 بندر با کاربري تجاري، 15 بندر چندمنظوره، 2 بندر مسافري، 21 بندر صيادي، 10 بندر صنعتي، 7 بندر نفتي و 5 بندر با کاربري هاي متفرقه است.
مجموع بنادر استان سهمي 52 درصدي در تخليه و بارگيري کالاهاي کشور دارند و 41 درصد عمليات نفتي، 60 درصد عمليات غيرنفتي و 82 درصد جابجايي محموله هاي کانتينري کل بنادر کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد.
همچنين استان هرمزگان با بهره مندي از بزرگترين ناوگان مسافري دريايي کشور و پيشرفته ترين پايانه هاي دريايي از جمله بندر شهيد حقاني بندرعباس، سهمي بيش از 95درصدي در جابه جايي مسافران دريايي و خودروهاي آنها در کشور دارد و به عنوان پايتخت سفرهاي دريايي ايران شناخته مي شود؛ به طوري که سالانه ترابري بيش از 19 ميليون نفر سفر در اين استان انجام مي شود.
**نقش راهبردي هرمزگان اثبات شده است
معاون اول رييس جمهوري که خود زاده دهستان کوهشا احمدي شهرستان حاجي آباد در استان هرمزگان است، در سفر اخير خود به بندرعباس گفت: اين استان از استان هاي مهم و راهبردي کشور با جايگاه ملي و بين المللي است.
اسحاق جهانگيري روز دوشنبه هفته جاري در بدو ورود به بندرعباس در جمع خبرنگاران افزود: مردم هرمزگان و شهر بندرعباس در تاريخ ايران نقش محوري داشتند.
وي ادامه داد: مردم اين استان هم در دوراني که استعمارگران در منطقه بودند و چه در دوران پيروزي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي، پشتوانه مهم ايران و انقلاب بوده و هستند.
وي با اشاره به نقش هرمزگان در صنعت نيز ادامه داد: اين استان با توليد فولاد، آلومينيوم و نفت و گاز از استان هاي راهبردي است و پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس بر اهميت اين استان افزوده و در کشاورزي نيز هرمزگان از استان هاي مهم و سرآمد است.
معاون اول رييس جمهوري با اشاره به اهميت استان هاي مرزي در واردات و صادرات کشور گفت: هرمزگان يکي از مهم ترين استان هاي مرزي است که حيات اقتصادي کشور به آن وابسته است.
جهانگيري با تاکيد به برنامه ريزي هاي انجام شده براي توسعه بندر شهيد رجايي در هرمزگان گفت: براساس برنامه هاي پيش بيني شده اين بندر قابليت پهلوگيري بزرگترين کشتي ها را پيدا خواهد کرد تا اين شناورها بتوانند در بندر شهيد رجايي عمليات تخليه و بارگيري را انجام دهند.
بندر شهيد رجايي با ظرفيت سالانه 100 ميليون تن کالا، بزرگترين و مهم ترين بندر جمهوري اسلامي ايران است که به تنهايي 58 درصد عمليات کالاهاي غيرنفتي، 43 درصد عمليات جابه جايي فرآورده هاي نفتي و 85 درصد از عمليات کانتينري بنادر کشور را بر عهده دارد.
معاون اول رييس جمهوري ادامه داد: زيبنده هرمزگان نيست که با وجود با ظرفيت هاي بالا و اقتصاد قوي ، فعالان بخش خصوصي بگويند روستاهاي آن محروم ترين مناطق کشور هستند و بايد همه همکاري کنند تا غبار محروميت از اين استان برود.
** تبديل شدن هرمزگان به مرکز صادرات آبزيان
وزير جهاد کشاورزي گفت: درراستاي تقويت بخش شيلات و با توجه به ظرفيت هاي موجود، استان هرمزگان به مرکز صادرات آبزيان به کشورهاي جهان تبديل مي شود.
محمود حجتي در مراسم بهره برداري شرکت فرآوري و بسته بندي (پارس آبزيان رسول) به نمايندگي ازدهها طرح کشاورزي هرمزگان افزود: يکي از برنامه هاي وزارت جهاد کشاورزي حمايت از صنايع فرآوري و بسته بندي صادرات با محور شيلاتي بوده که هرمزگان و چند استان ساحلي براي صادرات آبزيان توانايي دارند.
وي ادامه داد: وجود هزاران هکتار مناسب پرورش ميگو، طرح هاي توليد پرورش ماهي در قفس در هرمزگان وهمچنين استقبال سرمايه گذاران نشان از موفقيت و رونق اين گونه فعاليت ها دراين منطقه دارد.
** 33 درصد صيد کشور در هرمزگان انجام مي شود
وزير جهاد کشاورزي گفت: استان هرمزگان در بحث صيد و صيادي پيشرفت خوبي داشته است و هم اکنون حدود 33 درصد صيد کشور در اين استان انجام مي شود.
محمود حجتي شامگاه دوشنبه در نشست شوراي اداري و فعالان اقتصادي استان هرمزگان افزود: سال گذشته 270 هزار تن آبزي در هرمزگان صيد شد و امسال پيش بيني مي شود اين ميزان به 300 هزار تن برسد.
وي بيان داشت: در ارتباط با مسايل مربوط به پرورش ميگو و آبزي پروري نيز استان هرمزگان از قابليت بالايي برخوردار است.
وزير جهاد کشاورزي اظهار داشت: هم اکنون هفت هزار و 400 هکتار سايت زير پرورش ميگو در هرمزگان فعال، هشت هزار هکتار در دست احداث و 13 هزار هکتار نيز پيگير قرارداد هستند.
حجتي پيش بيني کرد: در يک برنامه و افق بلند مدت در استان هرمزگان به توليد 100هزار تن ميگو در سال برسيم.
وي گفت: در حوزه پرورش ماهي در دريا نيز هرمزگان پيشرو است و سال گذشته چهار هزار و 500 تن ماهي در اين استان توليد شد و در هشت ماه گذشته نيز به 6 هزار تن رسيده است.
وزير جهاد کشاورزي گفت: اين استان در زمينه باغات و نخيلات با مشکل ساختاري مواجه است که اميدواريم بتوانيم با کمک همه دست اندرکاران و متوليان امر در سطح ملي اين مشکل را بازسازي کنيم.
حجتي ابراز داشت: وجود 104 هزار هکتار اراضي تحت فشار، افزايش 2 برابري گلخانه ها طي پنج سال گذشته، توليد و صادرات محصولات کشاورزي خارج از فصل و ايجاد عمليات آبخيزداري از ديگر برنامه هاي صورت گرفته در استان هرمزگان است.
** آغاز عمليات اجرايي نيروگاه سيريک تا يکماه آينده
وزير نيرو گفت: عمليات اجرايي طرح بزرگ يک هزار و 400 مگاواتي نيروگاه سيريک واقع در شرق استان هرمزگان تا يک ماه آينده آغاز مي شود.
رضا اردکانيان دوشنبه در حاشيه بهره برداري از مرحله اول طرح نوسازي خط آبرساني ميناب به بندرعباس اظهار داشت: اين طرح با خط اعتباري فدراسيون روسيه با اعتبار 1200 ميليون دلار ساخته مي شود.
وي خاطرنشان کرد: درحال حاضر 135 پروژه در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب با اعتبار 4800 ميليارد تومان در هرمزگان درحال اجرا است.
وزير نيرو ابراز داشت: هرمزگان دربخش تامين آب و انرژي از وضعيت مناسبي برخوردار است.
شهرستان سيريک در سواحل درياي مکران (عمان) و خليج فارس واقع است.
هرمزگان هم اکنون داراي سه نيروگاه توليد برق در بندرعباس است که با بهره برداري از نيروگاه سيکل ترکيبي بندرعباس و نيروگاه سيريک تعداد آنها به پنج واحد افزايش مي يابد.
** هرمزگان به عنوان استان پايلوت در اجراي طرح توسعه سند دريا محور
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در خصوص سند توسعه دريا محور بيان داشت: مي توان هرمزگان را به عنوان استان پايلوت در اجراي طرح توسعه سند دريا محور درنظر گرفت و در صورت مثبت بودن اثر آن اين طرح در ساير استان هاي کشور نيز اجرا شود.
محمد شريعتمداري در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: در تهيه و اجراي اين طرح مي توان در گرايش هاي مختلف از همه ظرفيت هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز استفاده کرد.
وزيرتعاون، کار و رفاه اجتماعي، نقش مشارکتي بخش هاي دولتي و غير دولتي استان هرمزگان در حوزه مهارت افزايي و ايجاد بازار کار براي جوانان را بسيار تعيين کننده است.
شريعتمداري اظهار داشت: استان هرمزگان به علت وجود ظرفيت هاي طبيعي دريايي مي تواند در ارايه نقش منطقه اي و ملي واحدهاي توليدي اثرگذار باشد.
وي به وجود صنايع اقتصادي مستقر در غرب هرمزگان اشاره کرد و ياد آور شد: اين ظرفيت ها هر چند فرصت مناسبي براي بکارگيري نيروهاي بومي و محلي است اما در حوزه مهارت افزايي اين نيروها تلاش هاي خوبي صورت نگرفته است.
وي اظهاراميدواري کرد: مرکزهاي فني و حرفه اي در تربيت کادر فني و هنرجوهاي بومي اين استان در حوزه مهارت افزايي قدم هاي موثري تري بردارند.
** اضافه شدن 700 مگاوات برق از هرمزگان به شبکه سراسري
مديرعامل شرکت توليد برق حرارتي ايران گفت: 700 مگاوات برق با اجرا و بهره برداري از واحد بخار پروژه هاي نيروگاه سيکل ترکيبي هنگام، نيروگاه قشم و همچنين رفع محدوديت هاي نيروگاه بندرعباس تا قبل از زمان اوج مصرف برق در سال 98 توليد و وارد شبکه سراسري مي شود.
محسن طرزطلب در حاشيه بازديد وزير نيرو از نيروگاه سيکل ترکيبي «هنگام» اظهار داشت: مدتي پيش اعلام شد ظرفيت توليد نيروگاه هاي در حال احداث استان سيستان و بلوچستان معادل ظرفيت توليد کنوني آن استان يعني يک هزار و 350 مگاوات است.
وي ادامه داد: هرمزگان هم شرايطي مشابه سيستان و بلوچستان داشته و هم اکنون ظرفيت توليد نيروگاهي برق آن سه هزار و 50 مگاوات برق است.
مديرعامل شرکت توليد برق حرارتي ايران بيان داشت: با بهره برداري از نيروگاه هاي سيريک، هنگام، قشم و نيروگاه بخار ايسين اين استان را قادر به توليد سه هزار و 200 مگاوات برق جديد مي کند.
طرزطلب بيان داشت: همچنين اميد مي رود تا پايان سال 1400 بتوان اين سه هزار و 200 مگاوات نيروگاه جديد وارد مدار توليد کرد.
وي بيان داشت: اين افتخار بزرگي در حوزه توليد است که 2 استان محروم و بزرگ کشور به اندازه ظرفيت نصب شده نيروگاه در حال احداث داشته باشند و اين بدان معناست که در هرمزگان 2 و نيم ميليارد يورو سرمايه گذاري براي توليد برق شده است.
مديرعامل شرکت توليد برق حرارتي ايران خاطر نشان کرد: همه اين ترتيب هايي که دنبال مي شود بيش از يک هزار ميليارد ريال هزينه نکرده ايم و اين سخناني که مي گويد براي توسعه بسيار هزينه مي شود نادرست است.
طرزطلب خاطر نشان کرد: هزينه احداث براي نيروگاه هاي سيريک و کلاسF (سيکل ترکيبي هنگام) از منابع خارجي تامين مي شود و بايد 2 ميليارد دلار ال سي تامين کرد و کار را پيش برد.
** وارد مدار شدن نيروگاه گازي هرمز
نيروگاه 160 مگاواتي هرمز روز سه شنبه با حضور معاون اول رييس جمهوري در منطقه ويژه صنايع معدني فلزي خليج فارس بهره برداري شد.
مجري طرح هاي خصوصي شرکت مادر تخصصي برق حرارتي در مراسم بهره برداري ازاين نيروگاه گفت: اين نيروگاه در مدت دو سال توسط مجموعه ‌اي از سرمايه گذاران بخش خصوصي و با نظارت ناظران خارجي ساخته شده است.
مهدي خباز پيشه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به اجراي طرح هاي توسعه اين نيروگاه مي ‌توان ظرفيت آن را به 480 مگاوات افزايش دهد.
وي ادامه داد: براي احداث نيروگاه گازي هرمز 35 تا 40 ميليون يورو هزينه شده و بخش خصوصي در نظر دارد با کمک شرکت مپنا برنامه هاي توسعه اي آن را اجرا کند.
وي گفت: سياست وزارت نيرو بهره گيري از نيروگاه هاي دسته اول و نوساز و خود کفا کردن مناطق ويژه از نظر توليد برق است.
خباز پيشه ياد آور شد: نيروگاه گازي هرمز برق مورد نياز منطقه ويژه معدني فلزي خليج فارس را تامين مي کند و اين منطقه مي تواند برق مازاد خود را در زمان نياز وارد شبکه سراسري کرده و همچنين از شبکه سراسري برق تامين کند.
** وارد مدار شدن نيروگاه سيکل ترکيبي هنگام درسال 98
مجري طرح‌ هاي سيکل ترکيبي شرکت برق حرارتي گفت: نيروگاه سيکل ترکيبي هنگام که هم اکنون 50 درصد پيشرفت فيزيکي دارد، پيش ‌بيني مي‌ شود واحد نخست بخش گازي آن به ظرفيت 307 مگاوات تا پيک سال ٩٨ وارد مدار توليد شود.
عليرضا نصراللهي روز در جريان بازديد وزير نيرو از نيروگاه سيکل ترکيبي هنگام در غرب بندرعباس اظهار داشت: شرکت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي، احداث نيروگاه هنگام را با 2 واحد گازي زيمنس 307 مگاواتي و يک واحد بخار 292 مگاواتي در مجموع به ظرفيت نامي 906 مگاوات با سرمايه گذاري دولتي را در دستور کار خود قرار داده است.
وي بيان داشت: سوخت اصلي اين نيروگاه، گاز طبيعي و سوخت پشتيبان آن گازوييل است.
مجري طرح‌ هاي سيکل ترکيبي شرکت برق حرارتي اظهارداشت: هزينه احداث اين نيروگاه در بخش ارزي 490 ميليون يورو و در بخش ريالي معادل 600 ميليارد ريال است که 85 درصد از اين مبلغ از محل فاينانس تامين مي شود و بقيه آورده شرکت توليد نيروي برق حرارتي است.
نصراللهي، افزايش پايداري شبکه و جبران کمبود برق در منطقه جنوب کشور، افزايش چمشگير راندمان در دو حالت گازي و سيکل ترکيبي، انتقال تکنولوژي ساخت توربين هاي راندمان بالا (کلاسF) به داخل کشور و کاهش آلاينده هاي زيست محيطي را از مهم ترين اهداف اين پروژه عنوان کرد.
وي ادامه داد: شرکت مادر تخصصي توليد نيروي برق حرارتي به عنوان کارفرما و شرکت مپنا به عنوان پيمانکار اجرايي اين نيروگاه مي باشند.
نصرالهي با اشاره به اين که نيروگاه سيکل ترکيبي هنگام در راستاي توسعه توليد نيروي برق در منطقه جنوب کشور راه اندازي شده است، ابراز داشت: اين نيروگاه تا سال 1400 به بهره برداري کامل برسد.
نيروگاه 906 مگاواتي کلاس F هنگام در استان هرمزگان، شهر بندرعباس، کليومتر 12 جاده بندرعباس به اسکله شهيد رجايي واقع شده است.
** اختصاص 620 ميليارد ريال از سوي دولت به بخش آب هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: دولت تدبير و اميد در مجموع 9 هزار ميليارد ريال براي بخش آب کشور اختصاص داده است که 620 ميليارد ريال آن در اختيار استان قرار گرفت که از تنش زيادي که مي توانست رخ دهد جلوگيري شد.
فريدون همتي در حاشيه آيين بهره برداري از آب شيرين کن 100 هزار مترمکعبي بندرعباس افزود: يکي از برنامه هاي برجسته و ممتاز دولت، عملکردش در تامين آب شرب براي روستاها و شهرها خواهد بود که بايد در اين راستا وزير نيرو نيز همچنان حمايت داشته باشند.
وي بيان داشت: امسال 200 پروژه آبخيزداري در هرمزگان کليد خورد و 70 و 80 سازه آن با بارش هاي تابستانه و پاييزه آبگيري شد که از آن براي آب شرب مردم و تقويت سفره هاي زير زميني و کشاورزي استفاده مي شود.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: حدود 400 نفر از مردم اين استان در کنار ساحل زندگي مي کنند که آب شرب آنها از محل آب شيرين کن ها تامين مي شود.
همتي ياد آور شد: هم اکنون 10 تا 15 دستگاه آب شيرين در هرمزگان اجرا و به بهره برداري رسيده و به همين ميزان نيز در حال احداث است.
** هدف گذاري 30 هزار فرصت شغلي در هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: سال گذشته حدود 22 هزار شغل در هرمزگان ايجاد شد و براي سالجاري نيز ايجاد 30 هزار شغل در استان هدف گذاري شده است.
فريدون همتي در نشست شوراي اداري افزود: استان هرمزگان توانسته در جذب منابع تسهيلات صندوق توسعه ملي براي اشتغالزايي روستايي رتبه نخست کشور را کسب کند.
وي بيان داشت: استان هرمزگان داراي منابع و ظرفيت هاي غني اقتصادي است و اين استان پذيراي سرمايه گذران داخلي و خارجي است.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: در سال 95، ميزان صادرات غيرنفتي استان هرمزگان يک ميليارد و 100 ميليون دلار بود که با اقدام هاي انجام شده در سال 96 به بيش از 2 ميليارد دلار رسيد.
همتي گفت: در هشت ماه گذشته نيز با توجه به فعاليت هاي گسترده صورت گرفته، صادرات کالاهاي غير نفتي در هرمزگان، از مرز يک ميليارد دلار گذشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش چشمگيري داشته است.
وي گفت: مرحله نخست بندر منطقه ويژه پارسيان بزودي آماده بهره برداري است و متقاضيان جهت سرمايه گذاري در زمينه هاي پتروشيمي، فولاد در اين منطقه اعلام آمادگي داشته اند.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: در منطقه شرق هرمزگان نيز توسعه سواحل مکران در حال پيگيري است و در اين راستا طرح هاي مهمي همچون ايجاد پايانه صادرات نفت، پالايشگاه 350 هزار بشکه اي توسط بخش خصوصي، شهرک صنعتي 2هزار هکتاري، نيروگاه يکهزار و 400 مگاواتي سيريک و ايجاد منطقه آزاد در جاسک صورت گرفته است.
** افزايش ظرفيت بندر شهيد رجايي به 8 ميليون کانتينر
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان گفت: با تکميل مرحله سوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي و ساخت سه پست اسکله با آبخور 17.5 متر در آن، ظرفيت کانتينري سالانه اين بندر به 8 ميليون تي اي يو کانتينر افزايش مي يابد.
الله مراد عفيفي پور در جريان بازديد معاون اول رييس جمهوري از اين طرح افزود: در اين طرح با ساخت يکهزار و 400 متر اسکله و محوطه سازي به ميزان حدود 112 هکتار، کشتي هاي بزرگ کانتينربر در بندر شهيد رجايي پهلو مي گيرند.
وي بيان داشت: اسکله هاي مرحله سه طرح توسعه بندرشهيد رجايي داراي قابليت پذيرش کشتي هاي داراي ظرفيت 18 هزار و 400 تي اي يو کانتينر را دارد.
مديرکل بنادر و دريانوردي هرمزگان اظهارداشت: طرح توسعه بندر شهيد رجايي داراي سه مرحله است که مرحله نخست آن با طول اسکله 870 متر، 10 سال قبل به بهره برداري رسيد.
عفيفي پور افزود: مرحله دوم اين طرح نيز مربوط به يال هاي شرقي و غربي با مجموع اسکله هايي به طول 2 هزار و 200 متر است که با نصب تجهيزات مربوطه در اين مرحله، هم اکنون ظرفيت بندر شهيد رجايي به 5.7 ميليون تي اي يو کانتينر رسيده است.
وي ياد آور شد: عمليات اجرايي مرحله سوم طرح توسعه بندر شهيد رجايي در اسفند ماه سال گذشته با حضور رييس جمهوري اسلامي ايران آغاز شد.
به گزارش ايرنا، معاون اول رييس جمهوري با هدف سفر دو روزه به هرمزگان روز گذشته (دوشنبه) وارد بندرعباس شد و عصر سه شنبه 20 آذر بندرعباس را به مقصد تهران ترک کرد.
وي در روز اول سفر خود با حضور در روستاي کوهشا احمدي از توابع شهرستان حاجي آباد در 170 کيلومتري شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان، يک هزار و 200 طرح اشتغال زايي شهري و روستايي را به بهره برداري رساند و و سپس در نشست شوراي اداري اين استان شرکت کرد.
بهره برداري از مرحله نخست آب شيرين کن 100هزار مترمکعبي بندرعباس و مرحله نخست نيروگاه سيکل ترکيبي هرمز با ظرفيت 160 مگابايت، بازديد از طرح توسعه بندر شهيد رجايي و آب شيرين کن يک ميليون مترمکعبي بندرعباس از مهمترين برنامه هاي جهانگيري در روز دوم حضور در هرمزگان بود.
در سفر معاون اول رييس جمهوري به هرمزگان در مجموع 14هزار و 800 ميليارد ريال طرح در بخش آب و برق به بهره برداري رسيد و ده ها طرح در بخش کشاورزي و صنعت و معدن نيز کلنگ زني و افتتاح شد.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۵۷۱/نقش_راهبردی_هرمزگان_در_توسعه_اقتصاد_کلان_کشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: