Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@07:56:40 GMT

سناتور سندرز: باید روابط خود با رژیم سعودی تجدید نظر کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۲۶۸۵/سناتور_سندرز_باید_روابط_خود_با_رژیم_سعودی_تجدید_نظر_کنیم

سناتور سندرز: باید روابط خود با رژیم سعودی تجدید نظر کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور برنی سندرز در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره احداث دیوار مرزی با مکزیک و حمایت آمریکا از عربستان سعودی در جنگ یمن به شدت انتقاد کرد.

او درباره گفتگوی ترامپ با چاک شومر و نانسی پلوسی، به ترتیب سناتور و نماینده دموکرات کنگره آمریکا، درباره مسائل مرزی و تهدید رئیس‌جمهور آمریکا به تعطیل کردن دولت گفت: «غیر قابل فهم است که ما رئیس جمهوری داریم که هدایت دولت را بر عهده دارد و می‌خواهد دولت را تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فکر می‌کنم این اقدامی کاملا بی‌معنا و شرم‌آور است.»

او افزود: ما کهنه سربازانی در این کشور داریم که در خیابان‌ها می‌خوابند. ما افرادی سالخورده داریم که برای زنده ماندن تقلا می‌کنند؛ زیرا تنها  12 هزار دلار در سال درآمد دارند. آن‌ها نمی‌توانند برای خود غذا و دارو تهیه کنند. ما نباید 5 میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی هدر دهیم، البته این رقم بیشتر از اینهاست. ما به امنیت مرزی قدرتمند نیاز داریم. هیچ بحثی در این باره وجود ندارد. اما موثرترین راه برای انجام این کار، احداث یک دیوار نیست. 

این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: از نظر من، ما باید از فن‌آوری و نیروی انسانی استفاده کنیم. راه‌هایی برای تقویت مرز‌ها وجود دارد. راه‌هایی برای حفاظت از مرز‌ها وجود دارد بدون آن که بخواهیم یک دیوار احداث کنیم و میلیارد‌ها دلار هدر دهیم؛ پولی که باید در زمینه‌های مهمتری از آن استفاده کرد. 

سندرز درباره اظهارات ترامپ در خصوص اینکه می‌تواند به راحتی رأی لازم را درباره احداث دیوار در حزب خود را به دست آورد، گفت: «برداشت من این است که او نمی‌تواند در مجلس نمایندگان آمریکا رأی به دست آورد. حتی جمهوری‌خواهانی وجود دارند که با احداث دیوار مخالفند.»

سندرز در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره تجاوز عربستان به یمن و حمایت واشنگتن از آن گفت: نمی‌دانم چه تعداد از افراد می‌دانند که در حال حاضر، ما در کشور بسیار فقیر یمن شاهد یک بحران انسانی هستیم که بدترین بحران انسانی بر روی کره زمین محسوب می‌شود. ما درباره نتیجه مداخله نظامی عربستان سعودی در جنگ داخلی یمن از سه سال پیش صحبت می‌کنیم. ما درباره هشتاد هزار کودکی صحبت می‌کنیم که بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند. هشتاد و پنج هزار کودک مرده‌اند و سازمان ملل متحد به ما می‌گوید یمن در آستانه یک گرسنگی جمعی قرار دارد. میلیون‌ها نفر ممکن است به سبب گرسنگی جان خود را از دست بدهند.

او با اشاره رای‌گیری آتی کنگره آمریکا درباره ادامه سرنوشت حمایت این کشور از متجاوزان سعودی نیز اعلام کرد: آمریکا نباید در کنار یک رژیم استبدادی در عربستان سعودی قرار گیرد و یک کشور دیگر را ویران کند و سبب ایجاد یک فاجعه انسانی شود. از این رو، فردا امیدوارم بتوانیم در این رأی‌گیری پیروز شویم تا بتوانیم به مشارکت آمریکا در جنگ تحت رهبری عربستان سعودی پایان دهیم. امیدواریم این موضوع سبب تجدید نظر در روابط ما با رژیم عربستان سعودی شود که رهبری به نام محمد بن سلمان دارد که دستور قتل یک مخالف (خاشقجی) را به شیوه‌ای شنیع صادر کرد. ما باید در روابط خود با این رژیم تجدید نظر کنیم و رأی‌گیری فردا در ارتباط با احیای اختیارات کنگره بر اساس قانون اساسی برای اعلان جنگ است.

این سناتور در ادامه گفت: این رئیس جمهور نیست که حق قانونی برای تعیین این موضوع داشته باشد که سربازان ما باید به کجا اعزام شوند. این کنگره آمریکاست که چنین حقی دارد. قانون اساسی آمریکا در این باره واضح است و کنگره باید این اختیار را برای خود احیا کند. فکر می‌کنم نگرانی‌های فزاینده‌ای در این باره وجود دارد که ما سربازانی در ده‌ها کشور در سراسر جهان داریم. ما شاهد یک جنگ در افغانستان هستیم که هفده سال است ادامه دارد. ما در جنگ‌ها در خاورمیانه حضور داریم که تریلیون‌ها دلار برای ما هزینه داشته‌اند.

سندرز افزود: اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ما بتوانیم مسئولیت‌های خود را بر اساس قانون اساسی احیا کنیم و من فکر می‌کنم جنگ در یمن و ویرانی و بحران انسانی در این کشور پایان یابد. ما نباید در این کشور حضور داشته باشیم. چرا ما باید همپیمانی با یک رژیم مستبد داشته باشیم که نه تنها با مخالفان مدارا نمی‌کند بلکه با زنان همانند شهروندان درجه چهارم رفتار می‌کند و مخالفان خود را می‌کشد؟ 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۲۶۸۵/سناتور_سندرز_باید_روابط_خود_با_رژیم_سعودی_تجدید_نظر_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: