Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:57:34 GMT

اعلام نشانی و کد پستی به ثبت احوال الزامی است

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۰۰۰/اعلام_نشانی_و_کد_پستی_به_ثبت_احوال_الزامی_است

اعلام نشانی و کد پستی به ثبت احوال الزامی است

بوشهر- ایرنا- معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: مردم باید نشانی و کد پستی خود را برای ثبت نشانی قانونی به ثبت احوال ارائه کنند.

به گزارش ایرنا، حمید درخشان نیا روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: براین اساس مردم هرگونه تغییری در نشانی خود داشته باشند باید این تغییر را به ثبت احوال اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: اگر این تغییر اعلام نشود خدمات هویتی که دولت به افراد ارائه می کند با مشکل روبرو می شود.
درخشان نیا در باره حذف فتوکپی گفت: از امسال طرح حذف فتوکپی آغاز شده و افراد با مراجعه به دستگاه های دولتی و بانک ها نیازی به ارائه فتوکپی مدارک هویتی خود ندارند و همان دستگاه به صورت الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال اطلاعات را دریافت می کند و این کار باعث سرعت، راحتی و کاهش هزینه های مردم می شود.
وی تاکید کرد: برنامه حذف کپی در استان های خوزستان، سمنان و قم به صورت کامل اجرا شده و تلاش می شود بزودی این برنامه درهمه استان های کشور عملیاتی شود.
درخشان نیا گفت: تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها درسازمان ثبت احوال و سایر دستگاه های اجرایی زمینه ایجاد دولت و شهر الکترونیک در کشور فراهم شود.
وی اضافه کرد: امروز سازمان ثبت احول نسبت به گذشته از سنتی به مکانیزه تغییر کرده و از جمله دستگاه هایی است که با زیرساخت هایی که دارد هیچ کاری در آن به صورت دستی انجام نمی شود.
درخشان نیا بیان کرد: امروز با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اطلاعات هویتی همه ایرانیان ثبت و به روز رسانی می شود و به این وسیله کوچکترین اختلالی در هویت افراد اتفاق افتد به صورت برخط و آنلاین تطبیق داده می شود.
وی تاکید کرد: با راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور و به روز رسانی آن امنیت در جامعه ایجاد و جلو جعل و فساد گرفته می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: دستیابی به توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی ممکن نیست.
مجید خورشیدی افزود: هر کشوری که بخواهد در مسیر توسعه گام بردارد باید تغییرات جمعیتی را به عنوان مبنا و اساس برنامه ریزی مد نظر قرار دهد.
وی با تاکید برانیکه دست یابی به هر گونه توسعه بدون توجه به تغییرات جمعیتی امری محال است اضافه کرد: تغییرات اجتماعی روند کندی دارد اما اثرات آن عمیق و ماندگار است از این رو حتی سرمایه گذاری اقتصادی نیز برای موفقیت، نیازمند توجه به تغییرات جمعیتی است.
خورشیدی گفت: با ابتکار و روز آوری خدمات ضریب نفوذ کارت ملی هوشمند به حد قابل قبولی می رسد.
در این آیین اسکندر پاسالار به عنوان مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر معرفی و از خدمات کیومرث صالحی نیا تقدیر شد.
6047/6043

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۰۰۰/اعلام_نشانی_و_کد_پستی_به_ثبت_احوال_الزامی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: