Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@15:13:59 GMT

دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات جهانی خوش درخشیدند

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۱۳۳/دانش_آموزان_بوشهری_در_مسابقات_جهانی_خوش_درخشیدند

دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات جهانی خوش درخشیدند

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش آموزان بوشهری در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه ای یوسی مس (ucmas)موفق عمل کردند.

کرمی ادامه داد: بیست و سومین دوره محاسبات ذهنی و چرتکه ای یوسی مس (ucmas)با حضور دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز از ۴۱ کشور برگزار شد که در مجموع تیمی، کشور ایران برای سومین سال پیاپی موفق به کسب مقام اول تیمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات ۱۱۷ دانش آموز ایرانی با شعار از خلیج فارس حاضر شدند که از استان بوشهر نیز ۵ شرکت کننده بوده است که هر ۵ نفر موفق ظاهر شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: رضا باغبانی پایه پنجم مدرسه البرز دشتی، یوسف نوری پایه ششم مدرسه شهید ماهینی بوشهر، مهسا حیدری و ترنم نوروزی پایه چهارم مدرسه ایران زمین عسلویه و محسن امیریان پایه هفتم مدرسه کاشانی شهر دیلم ( این دانش آموز دوره خود را دیلم شرکت گذرانده است و دانش آموز مدرسه شهید تیموری گناوه است) پنج شرکت کننده استان در این مسابقات بودند.

کرمی با بیان اینکه این رقابت ها در ۱۰ سطح ۸ دقیقه ای برگزار شد ابراز داشت: شرکت کنندگان استان در سطح intermediate A   مقام های دوم و سوم را کسب کردند و همچنین در سطح elementary A  مقام سوم، در سطح elementary B  مقام دوم و در سطح higher B مقام سوم را کسب کردند.

این مقام مسئول افزود: یوسی مس (ucmas) یک روش منحصر به فرد در توسعه ذهن دانش آموزان بوده که توسط پروفسور دنیو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.

کرمی خاطرنشان کرد: ایران به عنوان چهل و نهمین کشور از سال ۱۳۹۰ در این آکادمی عضو شد و در استان بوشهر، این آموزش توسط آموزشگاه نواندیشان اجرا می شود که تحت نظارت آموزش و پرورش است.

بیست و سومین دوره مسابقات جهانی  محاسبات ذهنی و چرتکه ای یوسی مس (UCMAS) در تاریخ ۱۸ و ۱۹ آذرماه سال جاری در کوالالامپور مالزی برگزار شد.

در حال حاضر سیستم آموزشی یوسی مس در ۸۰ کشور دنیا در حال فعالیت است و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در حال تحصیل در این سیستم آموزشی می باشند.

سیستم محاسبه ذهنی و چرتکه ای UCMAS با استفاده از یک سیستم نوآورانه محاسبه ای و با بکارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ به طور همزمان شده و با ایجاد یک چهارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهنی و مهارتهای نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، می شود که در موفقیت دانش آموزان در همه رشته ها و زندگی روزمره نقش اساسی دارد. افزایش قدرت تمرکز ذهن و حافظه، بهبود توا نایی استدلال، قضاوت و کاربرد مشاهدات، افزایش سرعت انجام محاسبات و افزایش تمرکز ذهن و دقت آن از مزایای این روش است.

کد خبر 4483155

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۱۳۳/دانش_آموزان_بوشهری_در_مسابقات_جهانی_خوش_درخشیدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: