Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@09:58:41 GMT

ایرج دانایی‌فر درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۲۵۱۷۸/ایرج_دانایی_فر_درگذشت

ایرج دانایی فر پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان چهارشنبه به علت عارضه کبدی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   دکتر احمد حسین زاده رئیس بیمارستان نمازی شیراز با تایید خبر درگذشت این پیشکسوت ورزش قهرمانی کشور بیان داشت: پزشکان با استفاده از همه امکانات و تجهیزات پزشکی تمام تلاش خود را برای بازگشت دانایی فر به کار بستند اما پیشرفت بیماری کبدی موجب مرگ این ورزشکار کشورمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرج دانایی فر بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی فوتبال ایران از حدود یک هفته پیش در بیمارستان نمازی شیراز بستری بود و پزشکان پیشتر حال او را وخیم اعلام کرده بودند.

دانایی فر به علت سیروز (التهاب شدید) کبدی در بیمارستان بستری بود و سه شنبه شب نیز تا مرحله ایست قلبی پیش رفت اما پزشکان همچنان تلاش می‌کردند او به زندگی بازگردانند.

ایرج دانایی فر در سال 1329در تهران متولد شد و با شروع فوتبال حرفه ای به تیم استقلال که پدرش علی دانایی یکی از بنیانگذاران این باشگاه بود، پیوست.

او در سال 1978 مقابل تیم ملی اسکاتلند در جام جهانی آرژانتین نخستین گل تیم ملی ایران در این بازی ها را به ثمر رساند.

دانایی فر پس از درخشش در جام جهانی 1978 به عضویت تیم منتخب جهان درآمد و در بازی خداحافظی پله اسطوره فوتبال برزیل نیز به همراه آندارنیک اسکندریان دیگر بازیکن تیم ملی ایران شرکت کرد.

وی پس از آن دیدار به تیم کاسموس آمریکا پیوست و پس از چندین سال بازی در این تیم دوباره به ایران بازگشت.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۲۵۱۷۸/ایرج_دانایی_فر_درگذشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: